super_sparks_3_tests.pdf

(13557 KB) Pobierz
Carol Barrett Magdalena Szpotowicz Małgorzata Szulc-Kurpaska
Super
Testy
3
Strona
2
3
4
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
Spis treści
Wstęp
Karta osiągnięć ucznia
Odpowiedzi
Starter Test A
B
Test 1A
1B
Test 2A
2B
Test 3A
3B
Listening test 1A
1B
Reading test 1A
1B
1A
Writing test
1B
Speaking test 1A
1B
Test 4A
4B
Test 5A
5B
Test 6A
6B
Listening test 2A
2B
Reading test 2A
2B
Writing test
2A
2B
Speaking test 2A
2B
1
Wstep
Wprowadzenie do testów
Testy pomogą sprawdzić postępy uczniów. Dzięki nim
nauczyciel ma okazję zobaczyć, ile jego uczniowie się już
nauczyli, oraz sprawdzić, nad czym należy jeszcze dłużej
popracować, jakie ćwiczenia wprowadzić, zanim rozpocznie
z nimi nowy rozdział.
Uczniowie powinni być zachęcani do traktowania testów nie
jako sposobu na ocenianie ich postępów przez nauczyciela,
ale jako okazję do zauważenia błędów, jakie im się zdarzają.
Nauczyciel może wtedy wspólnie z uczniami poprawić błędy,
wyjaśnić lub przypomnieć zasadę np. pisowni. Pomyłki
językowe nie powinny być przedstawiane negatywnie, ale
jako naturalna faza rozwoju językowego dziecka.
Mówienie
Uczeń:
• potrafi odpowiedzieć jednym słowem lub prostym
zwrotem, pod warunkiem, że usłyszał wcześniej przykład,
• potrafi nazwać poznane na lekcjach osoby, i przedmioty,
• potrafi powtórzyć dialog składający się z 1–2 pytań i
odpowiedzi z pomocą materiałów wizualnych,
• potrafi recytować tekst piosenki lub wierszyka.
Czytanie
Uczeń:
• potrafi rozpoznać formę pisemną wyrazów, które poznał
wcześniej w formie mówionej,
• potrafi połączyć wyrazy i zwroty zawarte w dymkach
komiksu z wyrazami i zwrotami usłyszanymi w nagraniu.
Przeprowadzanie testów
Sprawdzanie postępów w nauce jest ważną częścią procesu
nauczania i uczenia się języka. Uczniowie nie powinni bać
się testów, więc bardzo ważna jest spokojna i przyjazna
atmosfera w klasie. Tuż przed testem warto przeprowadzić z
uczniami krótką rozgrzewkę językową i szybko powtórzyć
słownictwo i struktury, które mamy sprawdzać. Należy
również wyjaśnić dzieciom punktację testu, żeby poczuły się
bardziej odpowiedzialne za swoją naukę.
Oceny: 14–15
12–13
8–11
4–7
0–3
Doskonale
Bardzo dobrze
Dobrze
Dostatecznie
Wymaga jeszcze pracy
Pisanie
Uczeń:
• potrafi pisać po śladzie pojedyncze wyrazy, które poznał
wcześniej na lekcjach,
• potrafi przepisać pojedyncze wyrazy, poznane na lekcjach,
według przedstawionego modelu.
Standardy osiągnięć
Materiały zamieszczone w niniejszej broszurze oraz
Książce
nauczyciela
pozwolą nauczycielowi ocenić postępy uczniów
w zakresieczterech sprawności językowych. Uczeń kończący
pracę z podręcznikiem
Super Sparks 3
powinien zdobyć
następujące umiejętności w czterech sprawnościach
językowych:
Słuchanie
Uczeń:
• potrafi rozpoznać brzmienie pojedynczych słów i połaczyć
je z obrazkami lub z formą pisemną wyrazu,
• wykonuje ustne polecenia składające się z nie więcej niż
czterech słów,
• rozumie i wykonuje usłyszane w nagraniu polecenia do
ćwiczeń,
• rozumie tekst nagrania komiksu przy pomocy ilustracji i
tekstu.
2
Photocopiable
© Oxford University Press
KARTA OSIĄGNIĘĆ UCZNIA – PODRĘCZNIK
SUPER SPARKS 3
Uczeń
klasa
Nauczyciel
data
(W odpowiedniej kolumnie po prawej stronie tabeli należy wstawić
)
Zakres osiągnięć
Słuchanie
Poziom osiągnięć
pełny
częściowy
minimalny
Uważnie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela.
Rozumie polecenia nauczyciela.
Rozumie sens historyjek i bajek.
Powtarza za modelem (nauczycielem, nagraniem).
Wypowiada się słowami.
Mówienie
Czytanie
Pisanie
Słownictwo
Rozwój emocjonalno-społeczny
Wypowiada się zdaniami.
Posługuje się słownictwem poznanym na lekcjach.
Udziela odpowiedzi na pytania.
Samodzielnie zadaje pytania.
Czyta wyrazami.
Czyta zdaniami.
Czyta głośno ze zrozumieniem.
Czyta cicho ze zrozumieniem.
Czyta z podziałem na role.
Czyta dotatkowe książeczki.
Przepisuje poprawnie.
Pisze poprawnie ze słuchu.
Pisze poprawnie z pamięci.
Potrafi napisać krótki tekst według wzoru.
Potrafi samodzielnie zredagować krótki tekst.
Rozpoznaje znaczenie wypowiedzianych słów.
Rozpoznaje znaczenie napisanych słów.
Potrafi nazwać przedmioty, obiekty, zwierzęta, które były omawiane na lekcji.
Przypomina sobie dawno poznane słowa.
Poprawnie używa liczby mnogiej.
Prowadzi słowniczek obrazkowy.
Pracuje w zespole.
Chętnie pomaga innym.
Łatwo komunikuje się z rówieśnikami.
Jest pracowity/a i obowiązkowy/a.
Potrafi sam/a ocenić swoją pracę.
Chętnie bierze udział w lekcji.
Uważa na lekcji.
Komentarze i zalecenia nauczyciela:
Podpis:
3
Photocopiable
© Oxford University Press
Odpowiedzi
Testy podsumowujące rozdziały
(Unit Tests )
Starter test A s. 10
A
Read. Draw and colour the numbers.
Odpowiedzi:
Test 1B (rozdz. 1) s. 13
A
Read and write.
Odpowiedzi:
1
2 (green)
5
fourteen
9
chair
2
5 (red)
3
10 (blue)
4
7 (yellow)
1
He can walk.
2
He can climb.
3
He can fly.
B
Right (✔) or wrong (✘)?
4
5
6
C
Find and write the names of the animals.
7
bird
8
dog
9
zebra
10
crocodile
10
monkey
D
Draw a bird. Write.
Uczniowie rysują ptaka i uzupełniają zdania wyrazami
big, small, long,
i
short,
zgodnie z rysunkiem.
B
Write the numbers.
6
seventeen
7
thirteen
8
nineteen
C
Look and write.
10
pencil
11
guitar
12
dress
D
Read and answer.
13–15
Własne odpowiedzi uczniów.
Starter test B s. 11
A
Read. Draw and colour the numbers.
Odpowiedzi:
Test 2A (rozdz. 2) s. 14
A
Read and write.
4
8 (red)
Odpowiedzi:
1
3 (orange)
2
6 (blue)
3
9 (brown)
B
Write the numbers.
5
fifteen
6
eighteen
7
twelve
8
twenty
C
Look and write.
9
jacket
10
computer
11
rubber
D
Read and answer.
13–15
Własne odpowiedzi uczniów.
12
desk
1
chair
5
behind
2
cupboard
3
table
4
bed
6
under
7
in
8
on
B
Read and write.
C
Look and write.
9
It’s under the table.
10
It’s on the bed.
11
It’s in the cupboard.
12
It’s under the bed.
D
Read and answer.
13–15
Własne odpowiedzi uczniów.
Test 1A (rozdz. 1) s. 12
Odpowiedzi:
A
Read and write.
Odpowiedzi:
Test 2B (rozdz. 2) s. 15
A
Read and write.
2
He can swim.
3
He can jump.
Odpowiedzi:
1
He can run.
4
7
lion
5
6
B
Right (✔) or wrong (✘)?
C
Find and write the names of the animals.
8
fish
9
fox
10
elephant
11
rabbit
D
Draw an elephant. Write.
Uczniowie rysują słonia i uzupełniają zdania wyrazami
big, small, long
i
short,
zgodnie z rysunkiem.
1
sofa
2
fridge
B
Read and write.
5
in
6
under
C
Look and write.
3
bath
7
on
4
cooker
8
behind
10
It’s in the cooker.
9
It’s under the chair.
D
Read and answer.
11
It’s on the cupboard.
12
It’s behind the fridge.
13–15
Własne odpowiedzi uczniów.
4
Photocopiable
© Oxford University Press
Test 3A (rozdz. 3) s. 16
A
What’s he doing? What’s she doing? Match.
Odpowiedzi:
3
Listen and tick (✔)
Yes
or
No.
3.24
Tekst nagrania/Odpowiedzi:
1
She’s riding a bike.
2
He’s playing the guitar.
3
She’s singing.
4
He’s playing tennis.
5
She’s eating (pizza).
B
Look and write. What’s the weather like?
6
It’s sunny.
8
It’s cloudy.
C
Look and write.
10
She’s drinking.
11
He’s lying on the bed.
12
She’s swimming.
D
Read and answer.
14–15
Własne odpowiedzi uczniów.
13
He’s eating.
7
It’s rainy.
9
It’s windy.
Number 11. The fish is swimming. (Yes)
Number 12. The monkey is dancing. (No)
Number 13. The zebra is running. (Yes)
Number 14. The elephant is drinking. (Yes)
Number 15. The crocodile is riding a bike. (No)
Listening test 1B – s. 19
1
Listen and circle.
3.22
Tekst nagrania/Odpowiedzi:
yrijk
2
Right (✔) or wrong (✘)?
3.23
Tekst nagrania/Odpowiedzi:
Test 3B (rozdz. 3) s. 17
A
What’s he doing? What’s she doing? Match.
Odpowiedzi:
Number 6. Sandy is on the table. (✔)
Number 7. Sandy is on the bed. (✘)
Number 8. Sandy is behind the sofa. (✘)
Number 9. Sandy is in the cupboard. (✔)
Number 10. Sandy is under the chair.
(✔)
3
Listen and tick (✔)
Yes
or
No.
Tekst nagrania/Odpowiedzi:
1
He’s running.
5
She’s eating.
2
She’s playing football.
3.24
3
She’s dancing
4
He’s swimming.
B
Look and write. What’s the weather like?
6
It’s cloudy.
C
Look and write.
10
She’s running.
11
He’s singing.
12
She’s walking.
13
He’s drinking.
D
Read and answer.
14–15
Własne odpowiedzi uczniów.
7
It’s sunny.
8
It’s windy.
9
It’s rainy.
Number 11. The fish is swimming. (Yes)
Number 12. The monkey is dancing. (Yes)
Number 13. The zebra is running. (No)
Number 14. The elephant is drinking. (No)
Number 15. The crocodile is riding a bike. (Yes)
Reading test 1A – s. 20
1
Read, look and write.
Odpowiedzi:
She’s dancing (5).
He’s running (1).
2
Read and draw.
He’s playing the guitar (4).
She’s eating (2). He’s playing tennis (3).
Skills Tests 1 (rozdz. 1–3)
Listening test 1A – s. 18
1
Listen and circle.
3.22
6–9
Uczniowie rysują zgodnie z opisem.
3
Read and write the numbers.
10
16
11
15
12
11
13
12
14
20
15
13
Tekst nagrania/Odpowiedzi:
yrijk
2
Right (✔) or wrong (✘)?
3.23
Reading test 1B – s. 21
1
Read, look and write.
Odpowiedzi:
Tekst nagrania/Odpowiedzi:
Number 6. Sandy is on the table. (✘)
Number 7. Sandy is on the bed. (✔)
Number 8. Sandy is behind the sofa. (✔)
Number 9. Sandy is in the cupboard. (✘)
Number 10. Sandy is under the chair. (✘)
She’s playing football (3). He’s singing (1).
She’s drinking (4). He’s riding a bike (5).
She’s swimming (2).
2
Read and draw.
6–9
Uczniowie rysują zgodnie z opisem.
5
Photocopiable
© Oxford University Press
Zgłoś jeśli naruszono regulamin