KluczDoPrawdziwejKabaly.pdf

(1854 KB) Pobierz
Franz Bardon
Klucz do prawdziwej Kabały
Kabalista jako władca doskonały
w mikro- i makrokosmosie
Copyright © 2010 FranzBardon.pl
Dedykacja
Moją trzecią książkę, nad którą pracowałem ze szczególnym upodobaniem, dedykuję
z
ojcowską
życzliwością mojemu drogiemu synowi Lumirowi, który na skutek prenatalnej
edukacji
przynosił mi samą radość.
2
Spis treści
Przedmowa
Wprowadzenie
Symbolizm trzeciej karty Tarota
4
5
8
Część I:
Teoria
Kabała
Człowiek jako kabalista
Prawa analogii
Ezoteryka liter
Kosmiczny język
Magiczno-kabalistyczne
słowo,
Tetragram
Mantry
Tantry
Formuły
magiczne
Teoria kabalistycznego mistycyzmu
Magia kabalistyczna
11
12
15
16
18
19
21
24
26
27
30
Część II:
Praktyka
Praktyka – warunki
Krok I: Mistycyzm liter
Krok II: Inkantacja kabalistyczna
Krok III: Aqua Vitae Kabalisticae
Krok IV: Kabalisticae Elementorum
Krok V: Dziesięć kluczy kabalistycznych
Krok VI: Tetragram Jod-He-Wa-He – kabalistyczny klucz czterokrotny
Krok VII: Kabalistyczny mistycyzm alfabetu – klucz pierwszy – litery pojedyncze
33
34
44
47
49
52
57
60
Część III:
Praktyka magii formuł
Krok VIII: Alfabet kabalistyczny – klucz podwójny
Krok IX: Użycie klucza
trzykrotnego
Krok X: Użycie klucza
czterokrotnego
Krok
XI: Kabalistyczne używanie Boskich Imion i istot
Krok XII: Kabalista jako absolutny władca mikro-
i makrokosmosu
Epilog
84
124
131
139
145
147
3
Przedmowa
Zgodnie z obietnicą zamieszczoną w dwóch poprzednich książkach,
Wtajemniczenie do
Hermetyzmu
i
Praktyka magicznej ewokacji,
Franz Bardon opublikował swój trzeci
podręcznik, opisujący język kosmiczny, nazywany przez wtajemniczonych Kabałą
1
.
Ci,
którzy poprzez praktyczną pracę nad sobą osiągnęli
zaawansowanie w studiach
duchowości, czyli nauce
hermetyzmu, przepełnieni
będą radością, gdy nabyte już praktyczne
doświadczenie wzmocni ich w pewności, że droga jaką wybrali, jest najpewniejszą i
bez
wyjątku spełnia wszystkie ich oczekiwania.
Wielu naukowców zainteresowanych
kabałą rozpoczęło
jej studiowanie
według istniejących
teorii i instrukcji, choć bez wystarczającej dojrzałości nabywanej przez właściwe kształcenie.
Zawartość niniejszej, trzeciej książki Bardona, zadziwi ich. Jeśli nie od razu, to w krótkim
czasie będą musieli przyznać, że wszystkie
opisane tutaj
kabalistyczne metody różnią się
znacznie swoim bogactwem, różnorodnością i prawdziwością od
przedstawionych w
wydanych do tej pory
książkach dotyczących kabały.
Nawet najbardziej ukryte, najbardziej tajne biblioteki odosobnionych klasztorów w Oriencie,
których aśramy są niedostępne dla zwykłych śmiertelników, nie mogą poszczycić się
posiadaniem prawdziwej kabały w jednym tajnym skrypcie o tak jasnym i wyraźnym ujęciu.
Po użyciu tej książki, nawet ci, którzy posiadają już duża wiedzę o kabale, będą musieli
przyznać, że brakuje im wiele by mogli nazywać się prawdziwymi kabalistami.
Czytelnik,
który uważnie to przemyśli, będzie przekonany, że warto jest
porzucić
wszystkie
niekompletne nauki i zająć się metodami z tego podręcznika.
W historii ludzkości, wielu kabalistów poświęciło całe swoje życie na wyczerpujące, lecz
bezowocne poszukiwania niewymawialnego imienia Boga,
które ludzkość utraciła
w
zamierzchłych czasach.
Po
sumiennym przejściu przez tę trzecią pracę, kabalista nagle będzie
miał wrażenie cudu, ogromnego skarbu złożonego mu na ręce przez Boską Opatrzność, gdy
w
nagrodę za jego nieustające, szczere wysiłki, między innymi ukaże mu się spontanicznie
prawdziwe imię Boga. Ta niezwykle wysoka nagroda będzie podarowana wszystkim
poszukiwaczom prawdy, dla których niniejsze trzy tomy, niezrównane w literaturze
okultystycznej, są nie tylko interesującą lekturą, lecz wartościowym materiałem do praktyki.
Otii Votavova
(11 kwietnia 1903 – 9 lutego 1973)
1
Słowo
kabała
pochodzi od hebrajskiego
słowa
QBL oznaczającego
przyjmowanie
przyp. tłum.
4
Wprowadzenie
Moją trzecią pracę w serii książek o wtajemniczeniu, zatytułowałem
Klucz do prawdziwej
Kabały.
Mówiąc wprost, opisuje ona teozofię i wiedzę o Słowie. Angażując się w teurgię,
dana osoba musi w każdym przypadku przejść przez magiczny rozwój, czyli musi całkowicie
opanować przynajmniej praktyki opisane w mojej pierwszej książce,
Wtajemniczenie do
Hermetyzmu.
Podobnie jak moje dwie pierwsze książki, niniejsza praca składa się z dwóch
części. W części pierwszej, teoretycznej, przygotowuję czytelnika do trudnego zadania, jakim
jest praca z kabałą, podczas gdy druga część zawiera właściwą praktykę.
O kabale, która jest trudnym tematem w literaturze hermetycznej, napisano wiele lecz jedynie
mała część
tekstów
może być wykorzystana praktycznie. Prawie zawsze stwierdza się, że
osoba zajmująca się kabałą musi władać językiem hebrajskim, bez którego niemożliwe jest
studiowanie tej sztuki. Kabała teoretyczna,
która składa się głównie z ocalałych tekstów,
ma
w większości pochodzenie hebrajskie i mówi się o niej, że przekazuje uczniowi kabalistyczną
ideologię
życia.
Jednak
ilość książek o praktyce i użyciu prawdziwej kabały jest bardzo
ograniczona. Kilku rabinów znało prawdziwe nauki kabały, lecz prawdopodobnie ze względu
na swe
ortodoksyjne myślenie, utrzymywali je
oni
w ścisłej tajemnicy, przez co żaden
fragment praktyki kabalistycznej nie został rozpowszechniony.
Wiele opisów metod kabalistycznych nie oferuje poważnemu uczniowi żadnych
teoretycznych szczegółów, nie mówiąc już
o prawdziwych punkach odniesienia dla ich
praktyki. W większości podają one
filozoficzne przedstawienie mikro- i makrokosmosu.
Uczeń kabały nie może zatem uzyskać jakiegokolwiek poglądu o ideologii kabalistycznej,
gdyż z jednej strony nie jest w stanie odnaleźć drogi w tym wielkim poplątaniu opinii, a z
drugiej strony
wciąż jest w ciemnościach z powodu sprzecznych twierdzeń podawanych w
różnych książkach.
Moje niniejsze dzieło zawiera zarówno teorię jak i praktykę, gdzie ta ostatnia jest szczególnie
obszerna, o czym przekona się pilny uczeń kabały. Wyczerpujące
przedstawienie
całej kabały
w jednej książce jest oczywiście niemożliwe z samych przyczyn technicznych.
Poczyniłem
jednak starania
wiążąc razem perły tej cudownej nauki, by utworzyły piękny łańcuch.
Czyniąc to, wziąłem naturalnie pod uwagę prawa analogii w połączeniu z mikro-
i
makrokosmosem, gdyż jeśli całe spektrum kabały ma być zaprezentowane bez żadnej luki, to
nie można tego wykonać w inny sposób. Używam też najmniej jak jest to możliwe terminów
hebrajskich, które do tej pory stały się powszechnie używane w kabale i zamiast
nich
wybrałem takie określenia, które mogą być łatwo rozumiane przez każdego. W każdym razie,
czytelnik studiujący moją książkę uzyska zupełnie inny, prawdziwy pogląd na kabałę
praktyczną.
Każdy, kto
chce
się praktycznie przekonać o rzeczywistości kabały, musi systematycznie
przejść przez moje dwie pierwsze książki,
Wtajemniczenie do Hermetyzmu
i
Praktyka
Magicznej Ewokacji.
Inaczej
trening do osiągnięcia perfekcji zająłby zbyt dużo czasu i
jakikolwiek sukces pojawiłby się zbyt późno.
Czytelnik
może
jednak,
jeśli tego chce,
studiować moje książki z całkowicie teoretycznego punktu widzenia. Robiąc tak, nabędzie on
wiedzę, jakiej nie zapewni żadna książka
filozoficzna.
Lecz wiedza to jeszcze nie mądrość.
Wiedza zależy od rozwoju intelektualnej części ducha,
natomiast
mądrość
wymaga
zrównoważonego rozwoju wszystkich czterech aspektów ducha.
Wiedza jest zatem tylko
filozofią, która sama z siebie nie uczyni nikogo ani magiem, ani kabalistą. Uczony człowiek
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin