1994-09 Secret Service 16.pdf

(29846 KB) Pobierz
!RRHIII~~
MA&AlYN
61~~
KOMMf~OWY~H
Wydawca
ProScript Sp. z o.o.
jest
członkiem
,.
o:r~~f~~v~z~~~q
WYDAWCÓW
Redaktor
naczeln~
MarcinPrzasny,ski
recJ.macz.
•.waldemar
tfo'wak
Z·la
oraz
Paweł
Chmielowiec
Al-Qadim:
The Genie's Curse
..........28
Ardeny
.....................................63
Bully's Sporting Darts ...........46
Caveman ...................................8
Cosmic
Spacehead ................10
Hoyle Ciassie Card Games
...42
Cover Girl Strip Poker
...........
19
Oscar .......................................22
Outpost
...................................68
Pacific Strike
..........................31
Phobos'99
...............................26
Aingworld: Aevenge of the
Patriarch
·.................................38
Aooster ...................................22
Russian Front 1 i 2.................63
Splitter.....................................10
Super Sports Challenge
..........9
Tanks! Wargame
Construction Set 2..........40
Tagalon
.....................................
a
Andrzej ewalina
Krzysztof
Gałczyński
Dariusz Góralski
Marcin Kamil Górecki
Marcin Gutkie'1icz
Paweł
Jankowski
Lech Kalwas
Piotr Kos
Piotr
Lutost~ński
Piotr
Mańkawski
Jacek Marczewski
Kamil
Mętrak
Piotr Pawtak
Mateusz Przasnyski
Robert Rogowsl<i
Tomasz Rogowski
Paweł
Sikora
Bogdan
Stępień
Bogdan
Wiciński
Adam Wieczorek
Anna Maria
Woźniak
Design
&
DTP
STUDIO
ProScript
Pegaz Asso Design Gro
"ilp
Waldemar Nowakt
Jacek Piekarek
l
••
l
l
••
l
.....
Jarosław
'Cf.DJ<O'(łśli
,
p
ruk
.
:t."
~
PARK
IJ
ctr~ezne,
Warszawa,
l
ul. Grzybowska
n
Nakład
Wojs~we
Zakłady
104.000 egz.
U\IECAU
C~:
Mi lLANI
Theme Park .............................66
Trolls
.......................................19
Ultima 8: Pagan
......................34
Vulcan .....................................65
lnherit the Earth
.....................
26
Dangerous Streets
.................46
Desert Aats
.............................64
Desert Strike ...........................37
1,.
. id:=-fedakfj'
ul.
Wronic.j3i137
00-846
Wa~awa
tel.
(0-22)
201-2ś1
w. 550
(godz.
9
00
·16
00)
TYLKO dla
faxujących
fax
(0-22)
209·309
Redakcja
nie
odpowiada
za
treść
ogłoszeń
i
reklam.
Materiałów
nie
zamówionych nie zwraca,
w przypadku publikacji
• •
zastrzega sobie oravir
do skrót0\F"
Wszystkie
uż:Ji
firmowe
i towar
są zastrzeżon
~w~;~uRrs:
..
'
,...
.
"
,...
~
-
.
. .
'
..
Winter SuperSports
...............19
przez
ich
właścicieli.
Diggers....................................44
Empire Soccer ....................... .46
lshar:
Legend of the Fortress
....
23
James Pond 3:
Operatlon Starfish ............20
MadDog 2: The Lost
Gołd
.....59
Mad TV
....................................45
l
Robef1ode
MagdZiaqo ( -
~
board)
Jwll
(ze
""'
Złamai rę!<l su!OJI.'ł
~
Amiga
Cąly PartyJSI<!ilolą;IIJ(iice
leeiong)
~(:ta ręi(OQyn
lla
I<OeZI.I>łl
Spec:lallo\usgteetngS·
•'
Zool 2
......................................41
Th8
opplicallon
'IJnl<now1lhas
u~~
because
on
MO<
t#łfPIJ
25
ooeorod.
Burdel
t<Jng
My
\'fY
(no
place
Speellll
~IO:
P'5S"'"
l
jącą być ucieleśnieniem
problemów
CENTRAL IN-
wywiadu wojskowego.
TELLIGENCE ma w sobie
też coć
z
SEAL TEAM.
Wakacje
naprawdę pozwoliły odpocząć,
rynek gier
nie
miał
zbytnio czym
kusić,
bo garnitur
ukazujących
się
w
lipcu
l
sierpniu
tytułów był
nad wy.
raz
skromny.
W piekielnym
skwarze,
który
nawiedził Polskę,
dobrze
było·
by
zająć
się
czymkolwiek,
zami ast
parzyć
skórę
na otwartej powierzchni
...
naszej planety.
_"",.
Bardzo ciekawie
prezentują
się
najświeższe
gry, wydane
w drugiej po-
łowie
sierpnia i zapowiadane na
wrzesień.
Oprócz
ciągłego postępu
na
gruncie Amigi i PC,
szczególnym
powodzeniem powinny
cieszyć się
stare
przeboje
wydawane na
Macintosha.
"ak
dotąd
producenci gier patrzyli na
ten komputer raczej krzywo,
ale
przełamali
się
za
sprawą
firmy MACPLAY
"'.."....._••
wyłonionej
ze
struktur
INTERPLAY. MACPLAY zajmuje
się
wydawaniem zna-
nych hitów firmy INTERPLAY
(np.
CASTLES),
a takie uzyskiwaniem licen·
cji Innych producentów na
znane
gry i
dokonywaniem
konwersji na Maca.
Kilka
jaskółek zwiastujących
zalew
gier na Maca przedstawiamy poniiej.
Po
przeczytaniu RZUTU OKlEM,
sięgnijcle
jeszcze
do ZAPOWIEDZI znaj.
dujących się
w KGB. Mimo,
że
dopiero
zaczął się
rok szkolny, Gwiazdka
jest
tuż
tui, a gier nie
zabraknie.
CWB fOOTBAll
Amiga, IBM PC
Ten
menedżer
pilkarski napisany
przez
TEQUE
SOFlWARE, a wydany
przez INTERACTIVE
HOME ENTER-
TAINMENT,
ma
ukazać się również
w
Polsce.
Gra nie ma wysokich
wyma·
gań
sprzętowych,
ale rozbudowane
opcje i
zarządzania drużynami
oraz
rozgrywania
meczy.
CLUB
FOOTBALL
będzie
wydany przez
firmę
MARK-
SOFT w polskiej
wersji
językowej!
rze globalnego terroryzmu, gdzie
ży­
cie ludzi toczy
się
na granicy
śmier­
ci. Bohater staje przed wyzwaniem
zrealizowania planu Cyberia, który
ma
oswobodzić świat.
Gra
może być
udaną chimerą
REB EL ASSAUL
T
i SYNDICATE.
Elfł~
A!!~jJ~JH~
BARK 2
Zanim
ukaże się
ALONE IN THE
DARK 3, firma INFOGRAMES za po-
średnictwem
firmy INTERPLAY wy-
daje starsze
części
tej gry na inne
platformy
sprzętowe.
W
najbliższym
czasie ma
ukazać się
ALONE IN THE
DARK na
konsolę
3DO i ALONE IN
THE DARK 2 na Macintosha.
akcja na
tyłach
wroga.
Wybór
mógl
być
tylko jeden - akcja. Wykonanie
także
klasyczne, w stylu
tak
znanych gier jak
GR EEN BERET
czy
FIRE FORCE -
dziewięciu
komandosów do wyboru,
sterta
narzędzi
do eksterminacji w
rę­
ku, jednym
słowem:
ARNIE
-
nowa
strzelanina ze stajni
LK.
AVALON.
Amiga, IBM PC
Jest rok 1944,
rozpoczyna
się lądo­
wanie wojsk
w Normandii.
Od
twojej
inteligencji
i
smykałki
do strategii za-
leży,
czy sily wojsk sprzymierzonych
zdołają dokonać
inwazji na zachodni
brzeg starego kontynentu.
Strategię
stworzyła
firma IMPRESSIONS,
zna-
na m.in. z BLUE AND GREY.
DAY
Amiga 1200, CD32
Najbardziej odlotowa strzelanina
pionowolotna
już
jest! Prosto z CORE
DESIGN
dostaliśmy
na trzech dyskiet-
kach
handlową
wersję
gry, która cho-
dzi TYLKO
na
A1200. Grafika- miód,
dźwięki
nieistotne, a zamieszania jak
malo
kiedy.
Miodność
rozsadza
żyty.
BANSH~~
Amiga,
IBM PC
Ta DOOM'o-podobna
gra firmy GA-
METEK
ukaże się
równocześnie
na
Zachodzie i w Polsce.
Dystrybutorem
CORRIDOR
7
będzie
firma MIRAG
E.
a premiera zapowiadana
jest
na wrze-
sień.
Gra przedstawia
się nieźle
i
choć
nie
można
porównywać
iej z DOOM,
to wykonana
jest lepiej
niż
niejedna
gra tego typu.
BARK lf&IONS
IBM PC
.Zabójcza grafika,
gwałtowna
ani-
macja i
skwierczące dźwięki"
- tak
w
dosłownym tłumaczeniu
brzmi ofi-
cjalna reklama DARK LEGIONS, gry
o
zacięciu
strategicznym. Akcja sku-
pia
się wokół
manewrowania figurami
po planszy, w celu ca,kowitego
uzie-
mlenia
legionu
nieprzyjaznego
wład­
cy. Po drodze czeka przeprawa
ze
stadem dzikich bestii
(w
ich
projekto-
waniu
SS
l
ma
już długoletnie
doświad­
czenie).
Jakość
DARK
LEGIONS zu-
pełnie
nie odpowiada
ogromnej
ob-
jętości
programu (28MB}, ale wielbi-
ciele SSI zapewne
odnajdą
w grze
jakieś
ciekawe
wątki.
~
IBMPC
Przesławny
ANOTHER WORLD
kończy się sceną,
gdy
czerwony smok
unosi w
błękitną
dal nieprzytomnego
Lestera Chaykina i jego przyjaciela.
Dziś
wiemy,
że
bezpiecznie
wylądo­
wali
i
udali
się
w nieznanym kierunku,
a ich dalsze losy poznamy w ANO-
THER
WORLD
2, który ma
ukazać się
na
przełomie pażdziemika
i
listopada.
Amiga, IBM PC
Tylko starzy Spectrumowcy
pamiętać
mogą
wielki przebój
połowy
lat
osiem-
dziesiątych
-
LORDS
OF
MIDNJGHT.
Dziś
firma DOMARK
wychodzi na rynek
z
grą
CITADEL, która
stanowi nowocze-
sną realizację
tamtego
doskonałego
sce-
nańusza. Programiści
zgrabnie
połączy­
fi
kupiecko-taktyczne
walory
gry
z
efeklow·
nym zwiedzaniem
bogatego w
szczegó-
ły
terenu mrocznej
Krainy
Marca.
.
._..
...
~
'
'
/1'
}
IBM PC,
Macintosh
Ta
nawiązująca
do bajek o poza-
ziemskich kreaturach
gra ma
być
przy-
godówką
(tak
z
dużą pompą określa­
ów kompaktowy
produkt
autorzy
z
ARGONAUT),
w której na ekranie
monitora
przez caly czas
wyświetlany
jest
film. Jak
duży będzie wpływ
gra-
jącego
na
akcję,
trudno
wyczuć.
Lecz
straszące
na
zdjęciach wyposażone
w
macki potwory
wyglądają nieźle.
Commodore
64,
Amiga
Pomysł
stary
jak
świat
-
dzielny i nie-
zniszczalny
komandos
postawiony
przed
wyborem:
przedłużenie
zasad
n~
czej
służby
wojskowąj
lub
samobójcza
-
...
~::~
..
~
..
\'
.
)
-~
:~:..
'.
·
~
"~
.~.
"'•
.,-
DAWN Of AE81Al
COMBAT
Amiga
e~~---nMil
CYBfRIA
IBM PC CD-ROM
CYBERIA ma
być następnym
ka-
mieniem milowym
w
rozwoju gier
zręcznościowo-przygodowych.
Akcja
dzieje
się
w
przyszłości,
w atmosfe-
EIITDIIIUftl 116ENCE
tn
C
IIUIL n l tW t t
IBMPC
Rrma OCEAN
ukoóc:zyła
prace
nad
strategiczno-zręcznościową grą,
ma-
Tym z was, którym nie wystarczy
już zwykły
symulator, z
pomocną dło­
nią
wychodzi firma EMPIRE. AERI-
AL COMBAT to
coś
w rodzaju po-
wietrznego cyrku. Symulator zreali-
zowany jest w
ładnej
weklorowej gra-
fiCe,
a do twojej
dyspozyqi
staje 15 sa-
molotów z okresu wojen XX wieku,
którymi
dokonywać będziesz
niesa-
mowitych
ewolucji
na niebie.
na PC i stanowi
dobrze
rokującą
za-
powiedź
szerokiej
ekspansji
gier na
platformę
Macintosha.
DfSfRT
STRI~
MASTER, k1óra siedem lat temu wy-
tyczyła
kierunek dla gatunku role-play-
ing.
Podstawową cechą
DUNGEON
MASTER
2 ma
być
umieszczenie
gra·
cza w
świecie,
który
żyje własnym ży­
ciem. Autorzy nie zdradzili na razie
szczegółów
scenariusza.
Amiga, IBM PC
Nareszcie
i
pecetowcy
mogą
do·
konywać
samotnych rajdów
śmigłow­
cem w Zatoce Perskiej.
Wydana
przez
ELECTRONIC
ARTS, a
zrealizowana
w
firmie GREMLIN
gra DESERT
STRIKE
ma
nieco
lepszą grafikę niż
pierwowzór
na
Amidze.
Ciąży
jednak
nad
nią piętno przeszłości.
Za
to trwa-
zaawansowane
prace
nad JUN-
GLE
STRIKE,
która ma
ukazać się
jednocześnie
na
Amigę
i
IBM PC.
Amiga, Amiga 1200
Ten
ty1uł
powinien
obić się
o uszy
już
wielu z was. ELFMANIA powsta-
ła dzięki
firmie
TERRAMARQUE
z Finlandii. Gra
została już okrzyknię­
ta
bijatyką
wszechczasów na
Amigę
co oznacza,
że
nawet BODY BLOWS
musi
chylić
przed
nią czoła.
Gra po-
siada
boską grafikę,
doskonale
efek-
ty
dźwiękowe
oraz
dość
spory wa-
chlarz ciosów i
postaci. Wszystko
to
okrasza boska animacja postaci
i
tła.
ELFMANIA nie jest
może
tak krwista
jak
MORTAL KOMBAT,
za
to bije go
na
głowę
wlw zaletami, k1óre
niezbęd­
ne
do odniesienia
bezwzględnego
sukcesu na rynku gier komputero·
wych Amigi.
Amiga
1200,
CD32
Po ponad rocznej
przerwie
od uka-
zania
się
amigowaj
wersji GUNSHIP
2000, w nasze
ręce
trafia produkt,
k1óry stawia
nas w przekonaniu,
fir-
ma
MICROPROSE
poważnie
zainte-
resowała się produkcją
gier
na maszy-
ny z
układami
AGA. Na przeszkodzie
nie
stanęła
nawet architek1ura CD32,
k1óra to maszyna nie jest przystoso-
wana do gier symulacyjnych. Gra zo-
stała
wzbogacona o
256-kolorową
grafikę,
a
także
inne dodatki, jak np:
mowa narracyjna.
&UNSHIP 2000
starej gry,
w
prezencie od
programi-
stów z
MICROPROSE. Przed
tobą
gigantyczny labirynt
zapełniony
mu-
tantami, robotami i innym
złomem.
In-
nowacją
jest
wprowa~enie
wyboru
jednej
z trzech postaci:
TASH, FELIX
FLY
oraz
robot
RAM
2. Do urozma-
iceń należy
zaliczyć także
możliwość
gry w
starą
wersję.
Gra
ukazała się
na
razie
w
wersji na
kości
AGA,
ale pro·
gramiści
tworzą też małe
conieco dla
starszych Amig.
IBM
PC CD-ROM
Dziewczyna
znika,
a w jej
łóżku
po-
zostaje
jedynie
czaszka i kawalek
po-
wrozu.
Co
robić?
Musisz
rozszyfro-
wać tę tajemnicę
w HARVESTER,
przygodówce z
grafiką
SVGA, wielo-
ma animowanymi scenami
i
sfilmo-
wanymi postaciami bohaterów. Gra
podrabiana jest
pod
słynnego
.Siód·
mego
Gościa",
ale jaka
będzie
na·
prawdę,
jeszcze nie wiadomo.
HARYmL
Amiga,
PC
Detroit
jest
amerykańską
stolicą
wielkiej
motoryzacji.
W
mieście
tym
zgromadziły się
wszystkie korporacje
samochodowe. Tobie
także
dano
szanse na interes,
będziesz
mógł
roz-
budować
swój
potencjał
automobilo-
wy. To od ciebie
będzie
zależał
wy-
gląd,
parametry
i cena produkowa-
nych
przez ciebie aut.
Za zdobyte fun-
dusze
będziesz
mógł między
innymi
budować
i
projektować
nowe samo-
chody.
flfA INI. SOCCER
Minęła
gorączka
Mistrzostw $wia-
ta, ale FIFA
INTERATIONAL
SOC-
CER
ma
przypomnieg
gorące
chwile
na boiskach.
Jak
na
piłkę nożną,
gra
zrealizowana jest
wręcz
nowatorsko.
Wygodne sterowanie i odpowiednia
perspektywa, a do tego
duże
posta-
cie graczy
to
niewątpliwe
plusy gry.
Ciekawe, co
powiedzą
o niej
czcicie-
le SENSIBLE SOCCER.
Amiga, IBM PC
Amiga,
IBM PC
lubi
wcielać się
w
postać
agenta, k1óry krwawo i bez
skrupu-
łów rozprawiał
by
się
ze wszelkimi
przejawami nieprzestrzegania
prawa.
W
grze firmy EMPIRE,
jako agent
do-
stajesz
spluwę
do
ręki
oraz rozum do
głowy.
Okno akcji jest
nieduże,
wszystko
widać
z góry. Bohater Ry-
an musi
penetrować
miasto,
szukając
kolejnych
śladów
ponurej intrygi.
Każdy
DRWmB
flASHBACK
Amiga, Amiga 1200, IBM PC
HEIMDALL 2: INTO
THE HALL
OF
WORLDS, czyli dalszy
ciąg
skandy-
nawskiej sagi o bogach i herosach,
wkrótce po wydaniu wersji
na
Amigę,
pojawił się
na PC. Zakuta
w
żelazo
ar-
mia Lokiego
dokonała
inwazji na Mid-
gard, na twoje barki
rzecz jasna spa-
da
obowiązek
jej rozproszenia,
za-
nim
zdąży narobić
szkód. Grafika
po-
dobna jak
w
oryginale,
sześć
zróżni·
cowanych
poziomów
-
wszyscy
lu-
biący połączenie
płatformówek
z
przy-
godówkarni
powinni
się
ucieszyć.
HE-
IMDALL
2
ma
ukazać
się
na
polskim
rynku wydany przez
MIRAGE.
H~IMDA112
Amiga, A1200, CD32, IBM PC, Fal-
eon,
Macintosh
Rzadko
zdarza
się
tak
długie
kanty·
nuowanie gier
z tak dobrym
skutkiem.
Mowa
o
najświeższym
produkcie SILI·
MARILS -ISHAR
3:
THE SEVEN
GA-
TES OF INFINITY.
Fabuła
jest
prosta
-zła
moc znów
ogarnęła
świat,
hordy
dzikich
zwierząt
i
i:ywyrll
trupów
nie
da-
żyć ludzkości już
po raz trzeci.
Two-
im
zadaniem
jest
stłumienie
zła
wydo-
bywającego
się
z siedmiu
miejsc. Pre-
miera w Polsce
jest
tuż tuż, również
za
sprawą
firmy MI
RAG
E.
Macintosh
Wydanie FLASHBACf< na Macinto-
sha
jest
owocem
współpracy
DEL-
PHINE SOFTWARE
i
INTERPLAY.
Ta realizacja ma
grafikę lepszą niż
3DO, IBM PC CD-ROM
Ta animowana przygodówka
o
pod·
tytule THE FAR
REACHES
łączy
ce·
chy humorystycznych
gier
LUCAS-
ARTS
ze
wspaniałością
gier serii
SPACE ACE i DRAGON'S LAIR firmy
READYSOFT. Wiele lat temu amulet
zwany
Ręką
został
rozbity na
pięć
części,
a
każda
z
nich ukryta w
in·
nym
królestwie.
Ciemne
siły zaczęły
dręczyć
krainę.
Zadaniem
młodego
księcia
jest odzyskanie
amuletu.
At-
mosfera bajkowej zabawy
powinna
wciągnąć
zarówno
dorosłych
,
jak
i
dzieci.
DONGfON MASJER 2
IMPOIIB~
MiliON
m25
Amiga, A1200,
CD32
IMPOSSIBLE
MISSlON
z firmy
EPYX wydana ponad
sześć
lat temu
odniosła
wtedy gigantyczny sukces.
IBM
PC
Gra o mrocznym podtytule
LE-
GEND OF SKULLKEEP ma
powtó-
rzyć
ogromny sukces gry
DUNGEON
Dziś
mamy
rok
1994
i
nową wersję
-=~~~~::::~~~;:~J.~~
Zgłoś jeśli naruszono regulamin