Opel Vectra C Zmiana lewarka biegów Astra H.pdf

(1456 KB) Pobierz
 Dodaj
 
Michał Bdg
Więcej
Więcej
Rekrutacja
Klubowe
Aktywność
Szukaj...
Przeglądaj
Strona klubowa
Oznacz jako przeczytane
Strona główna
Technika
Nieprzeczytana zawartość
Vectra C
VC - skrzynia biegów
Zwykły lewarek zmiany biegów na OPC
 
Serdecznie zapraszamy wszystkich do
Rezerwacji pokoi na
 XXVIII ZLOT VKP
                                                                              szczegóły rezerwacji
 
Następny krok: Optional Profile Information
Twój profil jest w 50% kompletny!
Uzupełnij mój profil
Odwołaj
Zwykły lewarek zmiany
biegów na OPC
Przez Szyszka,
Grudzień 18, 2009 w VC - skrzynia biegów
Oceń ten temat
Obserwuj
7

POPRZEDNIA
Nowy temat
1
2
Strona 2 z 2  
Odpowiedz
calltoon
Napisano Styczeń 2, 2015
(edytowany)
Zgłoś post
Lewarek założony. Zdjęcia u mnie w garażu. Na
dniach postaram się opisać zdjęcia i zrobić
manuala żeby kolejni nie popełniali moich
Forumowicz
5
59 postów
Płeć:
Mężczyzna
Skąd:
Tarnowskie Góry
Województwo:
śląskie
Auto:
Vectra C 1,9CDTI
2006 120KM
błędów.
EDIT: od razu proszę moderatorów o
przeniesienie posta w odpowiednie miejsce.
Poniższy manual/porada jest jednym z moich
zadań realizowanych w procesie rekrutacyjnym
WYMIANA LEWARKA
ZMIANY BIEGÓW VC NA
AH/AOPC
Na forum jest sporo informacji na temat wymiany
drążka jednak brakowało mi globalnego opisania
tej drobnej przeróbki.
Poniższa porada powstała na podstawie
informacji uzyskanych od kolegi
barsa992
oraz doświadczeń własnych.
Podczas operacji prowadziłem dokumentację
fotograficzną, którą zamieszczam w tym opisie.
Warto też dodać że praktycznie każdy
lewarek zmiany biegów z astry h,
który jest na linki będzie pasował do
Vectry!!!
Ja wykonałem zabieg na VC 1,9CDTI 6 biegów.
Wszystko odbyło się P&P.
1. Potrzebny będzie:
- oczywiście odpowiedni lewarek z AH lub OPC
(liczba biegów musi się zgadzać
)
- klucz torx w odpowiednim rozmiarze (nie
pamiętam jaki)
- samozaparcie, cierpliwość i około godziny
czasu
- coś do picia jak kto lubi
- ja osobiście to polecam tabletkę validolu na
nerwy
2. Pierwsza operacja to demontaż ramki dokoła
mieszka tak aby zobaczyć śruby - nie robiłem
fotek bo to żadna filozofia
3. Wrzucamy bieg 2 lub 4 i odpinamy pokazaną
na zdjęciu linkę (po prawej).
Linka
po lewej
zostaje przypięta!!!
Jej odpięcie powoduje
niepotrzebną frustrację i trzykrotnie wydłuża czas
operacji a jest zbędne (z własnego
doświadczenia)
4. Po otwarciu zatrzasku zmieniamy bieg na 3 co
praktycznie uwalnia linkę - trzeba ją delikatnie
pociągnąć i wychodzi bez problemu.
5. Dopiero teraz odkręcamy 4 torxy zaznaczone
na
czerwono!
6. Linka jest już wolna, śruby odkręcone.
Ciągniemy delikatnie lewarek do góry jak na
zdjęciu. Trzeba to zrobić patentem tak aby
plastikowa kulka (oznaczona na zielono) wyszła
z metalowego otworu (który cały czas połączony
jest z nieodpiętą linką
)
7. Po wyjęciu lewarka uzyskamy taki widok (tylko
w aucie)
9. Jeszcze należy przeszczepić do mieszka z AH
plastikowy stelaż do którego zszywkami
przyczepiony jest mieszek z Vectry. Ja osobiście
do zamocowania go użyłem dwustronnej taśmy.
Próba użycia zszywacza tapicerskiego
uszkodziła moją ramkę. Ale jak kto woli.
10. Całość składamy dokładnie na odwrót i
cieszymy się efektem
Dodatkowo fotka pokazująca rozebrany lewarek -
poglądowo jak by komuś taka wiedza była
potrzebna.
Mam nadzieję, że komuś ta porada pomoże i
zaoszczędzi zbędnych nerwów.
Powodzenia
Edytowano Luty 23, 2015 przez calltoon
Cytuj
3
JarekS, neo_82 i SLAVIO zareagowały na
to
TomiZiel
Napisano Lipiec 6, 2016
Zgłoś post
Czy skórzany mieszek jest taki sam w obu
rodzajach gałek?
 
Forumowicz
0
10 postów
Województwo:
lubuskie
Auto:
opel Signum
1.9CDTI Cosmo
150 km 2006r
Cytuj
SLAVIO
Napisano 6 Luty
Zgłoś post
Będzie ten lewarek z AH OPC pasował do VC?
Zgłoś jeśli naruszono regulamin