Ogólne zasady wistu i zrzucania.pdf

(141 KB) Pobierz
Ogólne zasady wistu:
Przede wszystkim wistujemy w kolor partnera..
poza tym staramy się wistować następująco:
Z sekwensu starszą (AKx…,
KDx…, DWx…, W10x…, AKDx…, KDWx…,
AW10x…, KW10x…, ale raczej nie ADW) – zagranie A i następnie K raczej oznacza
posiadanie D, tudzież zagranie K i następnie D wskazywać może na posiadanie W
Z braku laku gramy w atu – wist bezpieczny, przeciwko przebijaniu atutami przez
rozgrywającego, jak również ze strachu przed wistem mogącym ułatwić rozgrywkę
W czwartą najlepszą z najdłuższego koloru – wist, który stara się wyrobić nam własny
kolor, najczęściej stosowany przeciwko BA, nie jest może niezwykle skuteczny ale
dość prosty w interpretacji*
Dodatkowo, nierzadko zdarzy się wistować, najczęściej przeciwko grze w kolor, w
następujący sposób (pozwala on na dość szybką orientację w rozkładzie kart u graczy):
W singla
Z dubla, młodszą
Z drugiej figury, figurę
Z trzech, środkową
Z trzeciej figury, środkową
Z czterech, drugą
Z czwartej figury, czwartą
Z piątej figury, czwartą
*Tzw. prawo jedenastu – partner odejmuje od 11 numer karty, którą zawistowano, od wyniku
odejmuje ilość starszych od zawistowanej kart na stole i na swoim ręku. Wynik oznacza ilość
starszych kart na ręku rozgrywającego.
Ogólne zasady zrzucania
Najważniejsze, tzw. „ilościówki” – pozwalają na orientacje w liczbie kart w kolorze:
Z parzystej ilości, młodsza i następnie starsza
Z nieparzystej ilości, starsza i następnie młodsza
Dość ważne są też tzw. „jakościówki” ogólna intencja brzmi następująco:
Mała karta zachęca partnera do gry w ten kolor
Duża karta zniechęca partnera do gry w ten kolor
Użyteczny jest też sposób zrzucania tzw. „Lavinthal”
Informacja zawarta w tym sposobie zrzucania ma wskazać partnerowi następne zagranie,
które będzie korzystne dla nas. W sytuacji, gdy po raz pierwszy nie możemy dołożyć do
koloru, dokładamy kartę koloru nieistotnego, pozostają więc dwa kolory do wyboru (odpada
kolor naszego renonsu i kolor zrzutki). Duża karta oznacza wskazanie w starszy z dwóch
pozostałych kolorów, a mała karta oznacza wskazanie w młodszy z pozostałych kolorów.
Orientacyjnie – 9 jest już dużą kartą, 8 raczej też, 7 niekoniecznie, a 6 prawie na pewno nie.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin