6DG-PL.pdf
(
507 KB
)
Pobierz
LOKOMOTYWA SPALINOWA
Z SILNIKIEM NOWEJ GENERACJI
g
6D
NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA
DLA TRANSPORTU KOLEJOWEGO
LOKOMOTYWA SPALINOWA
6Dg
Modernizacja manewrowej lokomotywy
spalinowej serii
SM
42 do wersji 6Dg
pozwoliła konstruktorom
NEWAG S.A.
wprowadzić na rynek polski i europejski
lokomotywę z silnikiem spalinowym no-
wej generacji, spełniającym normy emisji
spalin, obowiązujące od 1 stycznia 2012 r.
(normy Stage
iiib).
ZAKRES MODERNIZACJI LOKOMOTYWY SM 42
DO WERSJI 6DG
W ramach modernizacji w oparciu o nową dokumentację
konstrukcyjną:
•
•
•
zastąpiono dotychczasowy silnik a8c22, 12-cylindrowym
wysokoprężnym silnikiem spalinowym c27 produkcji ame-
rykańskiej firmy Caterpillar o mocy 708 kW (962 km);
wymieniono agregat prądotwórczy;
znacznie zredukowano zużycie paliwa i oleju.
Zaprojektowano nowy sposób zabudowy zespołu prądotwórczego
na ostoi lokomotywy oraz nowe układy wspomagające pracę silni-
ka (układ chłodzenia, układ zasilania, układ wydechowy, układ ste-
rowania). Są to rozwiązania odmienne od konstrukcji istniejących
już na krajowym rynku kolejowym.
Nowoczesna bryła i wnętrze pojazdu odpowiada współczesnym wy-
maganiom wzornictwa, ergonomii i bezpieczeństwa, a zastosowanie
szyby panoramicznej i zwiększenie powierzchni okien w kabinie ma-
szynisty pozwoliło na poprawę bezpieczeństwa prac manewrowych.
NOWOCZESNE SYSTEMY STEROWANIA
I ZASILANIA
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
mikroprocesorowe sterowanie lokomotywy;
diagnostyka pokładowa na panelu operatorskim;
zespół prądnic synchronicznych, zaprojektowany
do pracy ciągłej (s1 – zgodnie z normą iec349);
przekładnia lokomotywy spalinowo-elektryczna:
prąd przemienny – prąd stały;
falownik do napędu urządzeń pomocniczych;
silniki asynchroniczne, służące jako napędy urządzeń po-
mocniczych i silniki trakcyjne LSa 420, zasilane z prądnicy
głównej synchronicznej za pośrednictwem prostownika dio-
dowego;
prostowniki trakcyjne w technologii igbt;
elektryczne sterowanie hamulcami.
WYŻSZY KOMFORT PRACY MASZYNISTY
zwiększenie powierzchni użytkowej kabiny;
dwa pulpity maszynisty, po jednym
dla każdego kierunku jazdy;
diagnostyka lokomotywy na monitorze operatorskim;
szybkościomierz elektroniczny z rejestratorem zdarzeń;
poprawa widoczności przez zmniejszenie wysokości prze-
działów maszynowych;
eliminacja drgań poprzez zastosowanie amortyzatorów me-
talowo-gumowych;
klimatyzacja kabiny i ogrzewane szyby czołowe;
wejście do kabiny z pomostów;
część socjalna wyposażona w szafkę ubraniową, lodówkę,
umywalkę i kuchenkę.
TECHNOLOGIE PRZYJAZNE ŚRODOWISKU
Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań pozwoliło na zmniejszenie
zużycia paliwa i oleju, ograniczając emisję zanieczyszczeń do środo-
wiska naturalnego.
DANE TECHNICZNE LOKOMOTYWY
TYP LOKOMOTYWY
SZEROKOŚĆ TORU
UKŁAD OSI/TYP WÓZKA
MASA SŁUŻBOWA (Z PEŁNYMI ZAPASAMI)
NAJWIĘKSZY NACISK ZESTAWU NA TOR
DŁUGOŚĆ ZE ZDERZAKAMI
PRĘDKOŚĆ MAX / PRĘDKOŚĆ CIĄGŁA
SIŁA POCIĄGOWA ROZRUCHU TEORETYCZNA
NAJMNIEJSZY PROMIEŃ ŁUKU TORU
TYP SILNIKA SPALINOWEGO/LICZBA I UKŁAD CYLINDRÓW
MOC ZNAMIONOWA SILNIKA SPALINOWEGO
OBROTY ZNAMIONOWE SILNIKA SPALINOWEGO
JEDNOSTKOWE ZUŻYCIE PALIWA
ZUŻYCIE PALIWA NA BIEGU JAŁOWYM
REGULATOR MOCY I OBROTÓW
PRĄDNICA GŁÓWNA
PRĄDNICA POMOCNICZA
SILNIKI TRAKCYJNE
MOC SILNIKA TRAKCYJNEGO
TYP I RODZAJ SPRĘŻARKI POWIETRZA
WYDAJNOŚĆ SPRĘŻARKI POWIETRZA
HAMULEC POWIETRZNY
STEROWANIE MIKROPROCESOROWE LOKOMOTYWY
ZAPAS PALIWA (OLEJU NAPĘDOWEGO)
STEROWANIE RADIOWE LOKOMOTYWY
NAPIĘCIE INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ OBWODÓW POMOCNICZYCH
KLIMATYZACJA KABINY
PO MODERNIZACJI
PRZED MODERNIZACJĄ
www.newag.pl
6Dg
1435
mm
Bo’Bo’/1LNa
70±3%
t
17,5
t
14240
mm
90
km/h
13,5
km/h
219
kN
80
m
Caterpillar C27/12V
(60°)
708
kW
(962
KM)
1800
obr/min
198
g/kWh
4,5
l/h
elektroniczny
Ghp
400M4C
Ghp
315
S4K
LSa-420, klasa H
173
kW
AIRPOL SK18 / KNOR SL20
2,0
m3/min
±6%
SABWABCO / KNORR BREMSE
NES / MEDCOM / INTECO
2350
litrów
opcjonalnie
24V
tak
SM42
1435
mm
Bo’Bo’/1LNa,
6D
74
t
18,5
t
14240
mm
90
km/h
12,5km/h
219
kN
80
m
a8C22/8V
(50°)
590
kW
(800
KM)
1000
obr/min
225
g/kWh
10,2
l/h
Woodward typ PGEV
LSPa-280
LSa-430, klasa B
173
kW
Tłokowa W2P-315
06-3,4
m3/min
Oerlikon
brak
2840
litrów
opcjonalnie
110V
brak
NEWAG S.A.
istnieje od 1876 roku. To jedna z największych i najstarszych firm kolejowych
w Polsce, wiodąca w produkcji, modernizacji i naprawie taboru kolejowego. Spółka posiada
wieloletnie doświadczenie w produkcji nowoczesnego, szybkiego taboru pasażerskiego, lo-
komotyw spalinowych i elektrycznych, tramwajów oraz pojazdów metra.
Dbając o zadowolenie Klientów,
NEWAG S.A.
kładzie szczególny nacisk na jakość produ-
kowanych wyrobów i wykonywanych usług. Firma została wyróżniona tytułem „Ten, który
zmienia polski przemysł” za spektakularny sukces rynkowy w konkurencji z europejskimi
potentatami branży kolejowej.
NEWAG S.A.
– Centrum Kompetencji Pojazdów Szynowych w Gliwicach specjalizuje się
w produkcji platform lokomotyw: sześcioosiowego Dragona i czteroosiowego Griffina.
Prowadzi również naprawy i modernizacje lokomotyw elektrycznych wszystkich serii, elek-
trycznych zespołów trakcyjnych oraz podzespołów pojazdów szynowych.
Firmy posiadają certyfikat PN-EN ISO 9001:2008 potwierdzający wdrożenie i stosowanie
nowoczesnego systemu zarządzania jakością oraz certyfikat IRIS rev. 02.1 poświadczający
wdrożenie międzynarodowego standardu kolejowego.
NEWAG S.A.
ul. Wyspiańskiego 3
|
33-300 Nowy Sącz
T. + 48 18 449 63 60
|
F. +48 18 449 63 66
www.newag.pl
KRS0000066315
|
NIP PL 734 00 09 400
|
Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, Wydział XII Gospodarczy
|
Kapitał zakładowy w całości wpłacony 11 250 000,25 zł
6Dg
ISO 9001:2008
LSPa-740
Plik z chomika:
ALL_THE_BEST
Inne pliki z tego folderu:
6DgB-instrukcja-z-zalacznikiem.pdf
(6751 KB)
6DgA-Instrukcja-maszynisty.pdf
(3554 KB)
Szewczyk.pdf
(4354 KB)
6DG-PL.pdf
(507 KB)
mat-z-m8.pdf
(303 KB)
Inne foldery tego chomika:
DTR-182
ET21
ET22
Eu07
Inżynier Kolejowy (początek XX wieku)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin