aplikacje 3d. przewodnik po html5, webgl i css3 full version.pdf
(
41508 KB
)
Pobierz
Spis tre ci
Przedmowa ....................................................................................................................9
Cz
I. Podstawy ............................................................................................15
1. Wprowadzenie .............................................................................................................17
HTML5 jako nowe medium wizualne
Przegl darka jako platforma
Przegl darkowa rzeczywisto
Grafika trójwymiarowa
Co to jest trójwymiarowo ?
Trójwymiarowe uk ady wspó rz dnych
Siatki, wielok ty i wierzcho ki
Materia y, tekstury i o wietlenie
Przekszta cenia i macierze
Kamery, perspektywa, obszary widoku oraz projekcje
Programy cieniuj ce
19
20
21
22
22
23
24
24
25
26
27
2. Renderowanie grafiki trójwymiarowej na bie co
przy u yciu biblioteki WebGL ..................................................................................... 31
Podstawy WebGL
API WebGL
Anatomia aplikacji WebGL
Prosty przyk ad u ycia WebGL
Kanwa i kontekst rysunkowy WebGL
Obszar widoku
Bufory, bufory tablicowe i tablice typowane
Macierze
Shader
Rysowanie obiektów podstawowych
32
33
34
34
35
36
36
37
38
40
3
Kup książkę
Poleć książkę
Tworzenie bry
Animacja
Mapy tekstur
Podsumowanie
41
45
46
51
3. Three.js — mechanizm do programowania grafiki trójwymiarowej
w JavaScripcie ..............................................................................................................53
Najbardziej znane projekty zbudowane przy u yciu Three.js
Wprowadzenie do Three.js
Przygotowanie do pracy z Three.js
Struktura projektu Three.js
Prosty program Three.js
Tworzenie renderera
Tworzenie sceny
Implementacja p tli wykonawczej
O wietlenie sceny
Podsumowanie
53
56
58
58
59
61
61
62
64
65
4. Grafika i renderowanie w Three.js ............................................................................. 67
Geometria i siatki
Gotowe typy geometryczne
cie ki, kszta ty i ekstruzje
Bazowa klasa geometrii
Geometria buforowana do optymalizacji renderowania siatki
Importowanie siatek z programów do modelowania
Graf sceny i hierarchia przekszta ce
Zarz dzanie scen za pomoc grafu sceny
Grafy sceny w Three.js
Reprezentowanie przesuni cia, obrotu i skali
Materia y
Standardowe materia y siatki
Dodawanie realizmu poprzez zastosowanie kilku tekstur
O wietlenie
Cienie
Shadery
Klasa ShaderMaterial: zrób to sam
Stosowanie kodu GLSL z bibliotek Three.js
Renderowanie
Przetwarzanie ko cowe i renderowanie wieloprzebiegowe
Renderowanie opó nione
Podsumowanie
67
67
68
69
73
73
75
75
75
78
79
79
81
84
87
91
91
93
95
96
97
98
4
Spis tre ci
Kup książkę
Poleć książkę
5. Animacje trójwymiarowe ............................................................................................99
Sterowanie animacj za pomoc funkcji requestAnimationFrame()
U ywanie funkcji requestAnimationFrame() we w asnych aplikacjach
Funkcja requestAnimationFrame() a wydajno
Animacje klatkowe a animacje czasowe
Animowanie przy u yciu programowego aktualizowania w a ciwo ci
Animowanie przej przy u yciu mi dzyklatek
Interpolacja
Biblioteka Tween.js
Funkcja pr dko ci animacji
Tworzenie skomplikowanych animacji przy u yciu klatek kluczowych
Animacje obiektów po czonych z u yciem klatek kluczowych
Tworzenie wra enia p ynnego ruchu przy u yciu krzywych i ledzenia cie ki
Animacja postaci i twarzy przy u yciu morfingu
Animowanie postaci przy u yciu animacji szkieletowej
Animowanie przy u yciu shaderów
Podsumowanie
100
102
103
103
104
106
106
107
109
110
113
115
118
121
124
129
6. Tworzenie zaawansowanych efektów na stronach przy u yciu CSS3 ....................131
Przekszta cenia CSS
Przekszta cenia trójwymiarowe w praktyce
Perspektywa
Tworzenie hierarchii przekszta ce
Kontrolowanie renderowania tylnej ciany obiektów
Zestawienie w asno ci przekszta ceniowych CSS
Przej cia CSS
Animacje CSS
Zaawansowane funkcje CSS
Renderowanie obiektów trójwymiarowych
Renderowanie rodowisk trójwymiarowych
Tworzenie zaawansowanych efektów przy u yciu filtrów CSS
Renderowanie trójwymiarowe w CSS przy u yciu Three.js
Podsumowanie
133
134
136
138
140
143
143
147
151
151
152
153
154
155
7. Kanwa dwuwymiarowa .............................................................................................157
Kanwa — podstawowe wiadomo ci
Element kanwy i dwuwymiarowy kontekst rysunkowy
W a ciwo ci API Canvas
Renderowanie obiektów trójwymiarowych przy u yciu API Canvas
158
158
160
164
Spis tre ci
5
Kup książkę
Poleć książkę
Trójwymiarowe biblioteki oparte na kanwie
K3D
Renderer biblioteki Three.js rysuj cy na kanwie
Podsumowanie
167
168
169
174
Cz
II. Techniki tworzenia aplikacji ........................................................... 175
Proces tworzenia grafiki trójwymiarowej
Modelowanie
Teksturowanie
Animowanie
Sztuka techniczna
Narz dzia do tworzenia trójwymiarowych modeli i animacji
Klasyczne programy komputerowe
Przegl darkowe rodowiska zintegrowane
Repozytoria 3D i darmowe zdj cia
Trójwymiarowe formaty plików
Formaty modelowe
Formaty animacyjne
Formaty do zapisywania ca ych scen
Wczytywanie tre ci do aplikacji WebGL
Format JSON biblioteki Three.js
Format binarny biblioteki Three.js
Wczytywanie sceny w formacie COLLADA przy u yciu biblioteki Three.js
adowanie sceny glTF przy u yciu biblioteki Three.js
Podsumowanie
177
178
178
179
180
181
181
185
188
190
190
192
193
201
202
207
208
211
212
8. Proces powstawania tre ci trójwymiarowej .............................................................177
9. Trójwymiarowe silniki i systemy szkieletowe ......................................................... 213
Koncepcje szkieletów trójwymiarowych
Czym jest system szkieletowy?
Wymagania dotycz ce systemów szkieletowych dla WebGL
Przegl d systemów szkieletowych dla WebGL
Silniki gier
Prezentacyjne systemy szkieletowe
Vizi — komponentowy system do tworzenia wizualnych aplikacji sieciowych
T o i metody projektowania
Architektura systemu Vizi
Podstawy obs ugi systemu Vizi
Prosta aplikacja Vizi
Podsumowanie
214
214
215
217
217
220
223
223
224
226
226
232
6
Spis tre ci
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
azureuva
Inne pliki z tego folderu:
coreldraw x4 pl. ćwiczenia praktyczne scan.pdf
(6977 KB)
oracle-database.-tworzenie-aplikacji-internetowych-w-ajax-i-php cała książka.pdf
(6860 KB)
grillowanie-dla-bystrzakow.-wydanie-ii- ebook.pdf
(4049 KB)
thinking in c++. edycja polska full scan.pdf
(3428 KB)
moc coachingu. poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste. wydanie ii rozszerzone ebook.pdf
(6342 KB)
Inne foldery tego chomika:
Alchemia Kariery
Audio Booki
biznes, ekonomia, finanse
Bralczyk Jerzy - Porzekadła na każdy dzień
Brian Tracy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin