Księga 09 K. Emmerych.pdf
(
2537 KB
)
Pobierz
Ksi´ga IX
Od drugiego Êwi´ta
Kuczek a˝ do pierwszego
nawrócenia si´ Magdaleny
z ca∏oÊci
˚YWOT I BOLESNA M¢KA
PANA NASZEGO
JEZUSA CHRYSTUSA
I NAJÂWI¢TSZEJ
MATKI JEGO MARYJI
wraz z Tajemnicami Starego Przymierza
Wed∏ug widzeƒ Êwiàtobliwej
Anny Katarzyny Emmerich
wg. zapisków Klemensa Brentano
wydanie czwarte wznowione w roku 2003 przez
Katolickie publikacje
Powrót do Natury
80-345 Gdaƒsk-Oliwa ul. Pomorska 86/d
tel/fax. (058) 556-33-32
Spis tematów
1. Jezus w Ainon i Sukkot. Marya Sufanitka. Nawrócenie
cudzo∏o˝nicy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
2. Jezus w Akrabia, Silo i Korei . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
3. Jezus w Ofra, Salem i Aruma. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
4. Jezus opuszcza Arum´ i udaje si´ do Tenat-Silo
i Aser-Michmetat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
5. Jezus naucza w Meroz; przyjmuje Judasza Iskaryota
w poczet uczniów. Pochodzenie i charakter Judasza Iskaryota . . . . . . . 25
6. Nauka na górze ko∏o Meroz. Córki Laisy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
7. Jezus w Iskaryot i Dotan. Uzdrowienie Issachara . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
8. Jezus idzie z Dotan do Endor. Uzdrowienie ch∏opca
pogaƒskiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
9. Jezus w Abez i Dabrat ko∏o Tabor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
10. Jezus idzie do Giszala, miejsca urodzenia Êw. Paw∏a . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Uzdrowienie syna pogaƒskiego setnika. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
11. Jezus naucza w Gabara. Pierwsze nawrócenie
Magdaleny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Magdalena . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Kazanie na górze ko∏o Gabara. Magdalena . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
W dalszych ksi´gach:
Nzuki i czyny Jezusa w Kafarnaum i w okolicy. Kazanie na górze
2
Od drugiego Âwi´ta Kuczek a˝ do
pierwszego narwócenia si´ Mgdaleny
_______
1. Jezus w Ainon i Sukkot. Marja Sufanitka.
Nawrócenie cudzo∏o˝nicy
_______
Jogbehy poszed∏ Jezus przez Sukkot do Ainon. Droga do
Sukkot, mniej wi´cej godzin´ trwajàca, by∏a przyjemna
i o˝ywiona obozowiskami karawan i ludêmi idàcymi do
chrztu. Po obu stronach sta∏y szeregi kuczek, a ludzie za-
j´ci byli gorliwie wykoƒczeniem ich, bo Êwi´ta Liczel za-
czyna∏y si´ zaraz po szabacie. Po drodze naucza∏ Jezus
tu i ówdzie. Przed Ainon sta∏ pi´kny namiot, w którym
Maria Sufanitka przygotowa∏a Jezusowi uroczyste przy-
j´cie, obecni byli najznakomitsi mieszkaƒcy, kap∏ani
i Maria z dzieçmi i przyjaciólkami. M´˝czyêni umyli Je-
zusowi i uczniom nogi, po czym podali im wyborniejszà
ni˝ zwykle przekàsk´ i napoje; zaj´∏y si´ tym dzieci Ma-
ryji i Inne. Przy powitaniu upad∏y niewiasty os∏onione,
na twarz przed Jezusem, a On wita∏ wszystkich uprzej-
mie i b∏ogos∏awi∏. Roniàc ∏zy radoÊci i wdzi´cznoÊci,
zaprosi∏a Maria Jezusa, by wstàpi∏ do jej domu. W po-
chodzie do miasta otoacza∏y Jezusa wko∏o dzieci Maryji
3
dwie dziewczynki i ch∏opczyk oraz inne dzieci, niosàc d∏ugie girlandy z kwiatów z d∏ugimi,
we∏nianymi wst´gami.
Jezus z kilkoma uczniami wszed∏ do altany, która sta∏a na podwórzu domu Maryji.
Tam Maryja jeszcze raz upad∏a przed Nim na kolana, p∏aczàc i dzi´kujàc goràco; to samo
uczyni∏y dzieci, a Jezus pog∏aska∏ je. Nast´pnie Maryja opowiedzia∏a Mu, ˝e by∏a tu z Sama-
rytankà Dinà i ˝e cz∏owiek, z którym ˝y∏a dotychczas da∏ si´ ju˝ ochrzciç. Maryja zna∏a Din´,
gdy˝ jej mà˝ ˝y∏ z trzema Êlubnymi jej dzieçmi w Damaszku. Samarytanka nie ust´powa∏a
w pochwa∏ach dla Jezusa. Obecnie, przej´ta radoÊcià na widok Jezusa pokazywa∏a Mu kosz-
towne suknie kap∏aƒskie i wysokà czapk´ kap∏aƒskà, którà zrobi∏a do Êwiàtyni; w takich ro-
botach by∏a nadzwyczaj zdolnà, a staç jà by∏o na to, bo mia∏a dosyç pieni´dzy i mienia. Jezus
by∏ dla niej bardzo ∏askawy.
Mówiàc o jej m´˝u, radzi∏ jej udaç si´ do niego i pojednaç z nim, bo b´dzie tam mieç okazj´
byç po˝ytecznà. NieÊlubne dzieci kaza∏ jej umieÊciç gdzieÊ, a potem wyprawiç pos∏aƒca do
m´˝a, by przyby∏ tu do niej. Z domu Maryji Jezus uda∏ si´ na miejsce chrztu i wstàpiwszy na
mównic´, naucza∏.
Przybyli tak˝e na szabat ¸azarz, Józef z Arymatei, Weronika, synowie Symeona i inni je-
rozolimscy uczniowie. Andrzej, Jan oraz uczniowie Chrzciciela byli tam dawniej; nie by∏o
jeszcze Jakuba M∏odszego. Chrzciciel poleci∏ jeszcze raz powiedzieç Jezusowi, aby uda∏ si´ do
Jerozolimy i wyzna∏ otwarcie przed ca∏ym Êwiatem, kim jest. Jan niecierpliwi∏ si´ i ˝àdny by∏
tego, gdy˝ nie móg∏ ju˝ sam g∏osiç Imienia Jezusa, a przecie˝ mia∏ tak wielkie, goràce, we-
wn´trzne tego pragnienie.
Z nadejÊciem szabatu naucza∏ Jezus w synagodze o stworzeniu Êwiata, o wodach, które
okrywa∏y ziemi´ i o upadku grzesznym, zaÊ najwyraêniej o Mesjaszu. T∏umaczy∏ tak˝e wzru-
szajàco wersety Izajasza 42,5-43, wskazujàc wyraênie na Siebie i na lud. Po szabacie odby∏a
si´ uczta w publicznym domu godowym, przyrzàdzona przez Maryj´ Sufanitk´.
Ca∏y dom i stó∏ ozdobione by∏y pi´knie zielenià, kwiatami i lampami; by∏o mnóstwo goÊci,
mi´dzy nimi i tacy, których Jezus uzdrowi∏. Niewiasty jad∏y osobno, oddzielone Êciankà. Pod-
czas uczty wesz∏a Maryja wraz z dzieçmi, postawi∏a przed Jezusem kosztowne korzenie i wy-
la∏a Mu na g∏ow´ flaszk´ wonnego olejku, a potem rzuci∏a si´ przed Nim na kolana. Nikt za
to nie zgani∏ niewiasty, bo powszechnie lubiono jà za jej szczodrobliwoÊç.
Jezus uprzejmy dla wszystkich, opowiada∏ podczas uczty przypowieÊci. Nast´pnego ranka
Jezus uzdrowi∏ wielu chorych, potem naucza∏ w synagodze, a tak˝e pod go∏ym niebem, by
i poganie, Êwie˝o ochrzczeni lub oczekujàcy na chrzest, mogli pos∏uchaç. Mówiàc w publicznej
nauce o marnotrawnym synu, przedstawia∏ rzecz tak barwnie i naturalnie, i˝ zdawa∏o si´,
jakby On by∏ tym ojcem odnajdujàcym syna. Wyciàgnàwszy ramiona zawo∏a∏: „Patrzcie! Oto
powraca zaginiony, przyrzàdêmy mu uczt´!” By∏o to tak naturalne, ˝e ludzie tu i ówdzie oglà-
dali si´ za tym, do kogo Jezus mówi∏, jakby to by∏o rzeczywistoÊcià. Wspominajàc o cielcu,
którego ojciec kaza∏ zabiç dla odnalezionego syna, mówi∏ znów inaczej, bardziej tajemniczo.
Wydawa∏o si´, jak gdyby mówi∏: „Co za ogrom mi∏oÊci, jeÊli Ojciec niebieski sk∏ada w ofierze
Swego w∏asnego Syna, by uratowaç Swe zagubione dzieci”.
4
Nauka ta szczególnie tyczy∏a si´ pokutujàcych, ochrzczonych i pogan, zmienionych przez
owego zaginionego i odnalezionego syna. Wszyscy obecni byli przej´ci radoÊcià i wzajemnà
mi∏oÊcià. Nauka ta, taki odnios∏a skutek podczas Êwi´ta Kuczek, ˝e poganie doznawali wsz´-
dzie goÊcinnego przyj´cia.
Po po∏udniu spacerowa∏ Jezus z uczniami i t∏umem ludzi z Ainon po kwiecistych ∏àkach
mi´dzy Ainon a Jordanem, gdzie sta∏y namioty pogan. Wszyscy rozmawiali o zgubionym sy-
nu, a byli weseli, szcz´Êliwi, przej´ci wzajemnà mi∏oÊcià.
Szabat koƒczy∏ si´ wczeÊniej, ni˝ zwykle. Uzdrowiwszy kilku chorych, Jezus naucza∏ po
raz wtóry. Potem wszyscy udali si´ na plac, le˝àcy przed miastem, ale w∏aÊciwie w jego obr´-
bie; bowiem mury miasta tworzy∏y ró˝ne za∏amania, a domy przegrodzone by∏y obszernymi
placami i ogrodami. Tam sta∏y trzy rz´dy kuczek ozdobione kwiatami, drzewkami, wst´gami,
figurami z owoców i mnóstwem lamp. W Êrodkowym rz´dzie zasiedli do uczty Jezus, ucznio-
wie, kap∏ani i obywatele miasta, podzieleni na ró˝ne grupy.
W jednym z bocznych rz´dów siedzia∏y niewiasty, w drugim dzieci szkolne, osobno ch∏opcy
i dziewcz´ta; szko∏a by∏a podzielona na trzy klasy, a ucz´szcza∏y do niej dzieci z ca∏ej okolicy.
Przy dzieciach siedzieli nauczyciele, ka˝da zaÊ klasa mia∏a swoich Êpiewaków. Dzieci
z wieƒcami na g∏owach obchodzi∏y od czasu do czasu sto∏y, Êpiewajàc i grajàc na fletach, har-
fach i cymba∏kach. M´˝czyêni natomiast trzymali w r´kach ga∏àzki palmowe, wierzbowe
o wàskich liÊciach i ga∏àzki z drzewka, hodowanego w wazonach. By∏ to mirt. W drugiej zaÊ
r´ce trzymali pi´kne, ˝ó∏te jab∏ka z Esrog. Na poczàtku, w Êrodku i przy koƒcu uczty Êpiewa-
li, potrzàsajàc przy tym ga∏àzkami.
Owoce, które trzymali w r´kach nie pochodzi∏y z Palestyny, lecz z jakiegoÊ cieplejszego
kraju, a otrzymywali je za poÊrednictwem karawan. Wprawdzie ros∏y i w Palestynie w miej-
scach bardziej nas∏onecznionych, jednak nie dochodzi∏y do takich wielkoÊci i zupe∏nie nie doj-
rzewa∏y. Owoc ˝ó∏ty, wielkoÊci ma∏ego melona, by∏ nieco p∏aski, ˝y∏kowaty, a w nim tkwi∏o
pi´ç ma∏ych ziaren, lecz bez nasiennika; szypu∏ka by∏a nieco skrzywiona. Kwiat bia∏y wyra-
sta∏ w wielki p´k, jak u nas bez. Ga∏´zie o wielkich liÊciach obwisa∏y ku ziemi i zapuszcza∏y
znowu korzenie, z których wyrasta∏o nowa latoroÊl; w ten sposób tworzy∏y si´ naturalne alta-
ny. Owoce kry∏y si´ mi´dzy liÊciami.
Poganie mieli tak˝e udzia∏ w tej uroczystoÊci. Ich kuczki sta∏y niedaleko, kuczki ochrzczo-
nych tu˝ obok ˝ydowskich. ˚ydzi goÊcili ich przyjaênie. Wszyscy byli przej´ci jeszcze naukà
o zaginionym synu. Uczta przeciàga∏a si´ do póênej nocy. Jezus obchodzi∏ wzd∏u˝ sto∏ów i na-
ucza∏, a gdzie spostrzeg∏ brak czegoÊ, rozkazywa∏ uczniom dostarczyç. Wsz´dzie panowa∏
dziwnie radosny nastruj, przerywany tylko modlitwami i Êpiewem; wsz´dzie jaÊnia∏y Êwia-
t∏a. Na dachach w Ainon sta∏y tak˝e chatki i altanki, w których mieszkaƒcy sp´dzali noc. Po
uczcie, gdy wszyscy udali si´ na spoczynek, pozostali w kuczkach tylko ubo˝si i s∏udzy jako
dozorcy.
Z Ainon powróci∏ Jezus do pobliskiego Sukkot w towarzystwie uczniów i t∏umu ludzi.
Wi´ksza cz´Êç drogi by∏a zastawiona kuczkami i namiotami; bowiem wielu okolicznych
mieszkaƒców sp´dza∏o tam Êwi´ta, a i karawany w´drowne zatrzymywa∏y si´ tam na czas
Êwiàt. Ca∏a droga wyglàda∏a jak spacerowa promenada. Za domkami w namiotach zgroma-
5
Plik z chomika:
chomikuj-2018
Inne pliki z tego folderu:
01. Wstęp K. Emmerych.pdf
(323 KB)
Księga 01 K. Emmerych.pdf
(6584 KB)
Księga 02 K. Emmerych.pdf
(14450 KB)
Księga 03a K. Emmerych.pdf
(22721 KB)
Księga 03b K. Emmerych.pdf
(20548 KB)
Inne foldery tego chomika:
“Wielki Bój” – pastor Tadeusz Niewolik
Amorth Gabriele - Wyznania Egzorcysty AudioBook
Anioł
Anioł 1
Anioł 2
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin