Odkrywam_siebie_Czterolatek_przew_met_cz4.pdf

(2049 KB) Pobierz
C
Z
T
E
R
O
L
A
TE
K
Przewodnik metodyczny
część 4
KWIECIEŃ, TYDZIEŃ III
TREŚCI
PROGRAMOWE
1
TEMAT
TYGODNIA
2
DZIEŃ
TEMAT
DNIA
4
Zasypianka
z ufolud-
kiem
AKTYWNOŚĆ
I DZIAŁALNOŚĆ
DZIECKA
5
Słuchanie opowia-
dania A. Onichi-
mowskiej
Zasypian­
ka z ufoludkiem.
3
1.
Nasza Ziemia
Co się dzieje
Poznawanie świata
w kosmosie?
• gromadzenie litera-
tury, zdjęć, albumów
związanych z kosmo-
sem
• poznawanie zawodów
związanych z kosmo-
sem, np.: kosmonauty,
astronoma.
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój
aktywności dzieci,
Grupa MAC S.A.
2017, s. 30).
Numery obszarów z podstawy programowej:
2.
Wyprawa
na zieloną
planetę
Ćwiczenia
wizualizacyjne
Wyprawa na zielo­
ną planetę.
Życie na zielonej
planecie
– wyko-
nanie rysunku zie-
loną kredką.
Numery obszarów z podstawy programowej:
3.
Chcę być
Zabawy przy pio-
kosmonautą
sence
Chciałbym
zostać kosmonautą.
Numery obszarów z podstawy programowej:
4.
Gwiazdy,
Gwiazdy, gwiaz­
gwiazdeczki
deczki
– ćwiczenia
klasyfikacyjne.
Gwiazdy na niebie
– wspólna praca
dzieci.
Numery obszarów z podstawy programowej:
5.
UFO
Słuchanie opowia-
dania D. Wawiłow,
N. Usenko
UFO.
Numery obszarów z podstawy programowej:
2
KWIECIEŃ, TYDZIEŃ III
CELE OGÓLNE
6
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawno-
ści fizycznej
CELE
OPERACYJNE
7
Dziecko:
– odpowiada na pytania
dotyczące utworu
– uczestniczy w ćwicze-
niach ogólnorozwojo-
wych
KARTY
PRACY, CZ. 2,
WYPRAWKA,
TABLICE
8
ZAJĘCIA
RUCHOWE
10
Zestaw zabaw rucho-
wych – nr XXVIII.
Zabawy ruchowe
twórcze:
Powitanie
ufoludków, Zielona
planeta.
Zabawa ruchowo-na-
śladowcza
Rakieta.
Zabawy orientacyjno-
-porządkowe:
Dzień
i noc,
Świecą gwiazdki.
(Zabawy zostały opra-
cowane przez autora).
Zestaw ćwiczeń ru-
chowych – nr XIX
(opracowany przez
autora).
I 2, I 5, I 8, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 7, IV 19
– rozwijanie aktywno- – uczestniczy w ćwicze- nr 28
ści twórczej
niach wizualizacyj-
nych
– rozwijanie sprawno-
ści manualnej
– rysuje sceny realne
kredką w jednym ko-
lorze
I 2, I 5, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 8
– umuzykalnianie dzieci – tworzy instrumentację nr 29
piosenki z wykorzy-
staniem metalowych
przedmiotów
– rozwijanie sprawno- – współdziała z partne-
ści fizycznej
rem
I 2, I 5, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 7
– rozwijanie umiejętno- – klasyfikuje gwiazdki
ści klasyfikowania
według wielkości, ko-
loru
– rozwijanie sprawno- – wykonuje pracę
ści manualnej
wspólnie z kolegami
I 2, I 5, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 8, IV 12
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawno-
ści fizycznej
– odpowiada na pytania
T 66
dotyczące utworu
– uczestniczy w ćwicze-
niach ogólnorozwojo-
wych
I 2, I 5, I 8, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 19
3
KWIECIEŃ, TYDZIEŃ IV
Poznajemy przyrodę
Dbamy
Ochrona przyrody
o przyrodę
− nieniszczenie roślin,
np. niełamanie gałęzi
drzew
− wyrzucanie śmieci do
kosza
− niedeptanie traw-
ników, klombów
z kwiatami
− szanowanie wody,
niemarnowanie jej.
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój
aktywności dzieci,
Grupa MAC S.A.
2017, s. 57).
1.
Dbamy
o drzewa
Słuchanie opo-
wiadania H. Ko-
szutskiej
Drzewko
Maciusia.
Numery obszarów z podstawy programowej:
2.
Piękne ro-
śliny
Opowieść relaksa-
cyjna
Zając, który
nie ma domu.
Piękny świat ro­
ślin
– malowanie
palcami (kończenie
obrazka).
Zabawy przy
piosence
Dbajmy
o przyrodę.
Numery obszarów z podstawy programowej:
3.
Dbajmy
o przyrodę
Numery obszarów z podstawy programowej:
4.
Ile jest owa-
Jaka piękna jest
dów?
przyroda
– liczenie
w zakresie pięciu.
Wykonanie
owa­
dów
(biedronki,
żuczków) z ma-
teriałów odpado-
wych (różnych
nakrętek).
Numery obszarów z podstawy programowej:
5.
Strażnicy
przyrody
Słuchanie fragmen-
tu wiersza J. Ka-
sperkowiak
Mali
strażnicy przyrody.
Numery obszarów z podstawy programowej:
4
KWIECIEŃ, TYDZIEŃ IV
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawno-
ści fizycznej
Dziecko:
nr 30
– wypowiada się na
T 67
temat szanowania
W
drzew
– uczestniczy w ćwicze-
niach ogólnorozwojo-
wych
Zestaw zabaw rucho-
wych – nr XXIX.
Zabawy orientacyjno-
-porządkowe:
Drzewa,
Zajączki.
Zabawa ruchowa
z wykorzystaniem
rymowanki.
Zabawa ruchowa
kształtująca postawę
ciała
Kwiatek rośnie.
(Zabawy zostały opra-
cowane przez autora).
Zestaw ćwiczeń ru-
chowych – nr XIX
(opracowany przez
autora).
I 2, I 5, I 8, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 18
– rozwijanie aktywno- – przedstawia ruchem
T 68
ści twórczej
dane zwierzę, jego
W
emocje
– rozwijanie sprawno- – wykonuje obrazek –
ści manualnej
maluje, rysuje i wyci-
na
I 2, I 5, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 8, IV 18
– umuzykalnianie dzieci – reaguje ruchem na
dany sygnał
– rozwijanie sprawno-
ści fizycznej
– wykonuje poprawnie
ćwiczenia
nr 31
I 2, I 5, I 8, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 7, IV 18
– rozwijanie umiejętno- – liczy w zakresie pię-
ści liczenia
ciu
– rozwijanie sprawno-
ści manualnej
– wykonuje pracę z ma-
teriałów odpadowych
nr 32
T 69
W
I 2, I 5, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 7, IV 8, IV 15, IV 18
– rozwijanie mowy
– wypowiada się na te- nr 33
mat dbania o przyrodę
T 70
– poprawnie wykonuje
ćwiczenia
– rozwijanie sprawno-
ści fizycznej
I 2, I 5, I 8, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 18
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin