social_tigers_ksiega_adsow2.pdf

(13884 KB) Pobierz
2.0
czyli jak zostać tygrysem
social mediów
KSIĘGA
ADSÓW
Prawa autorskie: Social Tigers
Zabronione jest kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie
w jakimkolwiek celu oraz w jakiejkolwiek postaci bez pisemnej zgody
autora i wydawcy.
Social Tigers dołożyło wszelkich starań, by zawarte w niniejszej publikacji
treści były rzetelne i kompletne. Nie bierze jednak odpowiedzialności
za ich wykorzystanie, w tym za skutki działań wynikłe z wykorzystania
informacji zawartych w tej książce.
Zdjęcie udostępnione dzięki: [shutterstock 434372086]
Projekt okładki: Róża Szczepańska, Social Tigers
DTP: Paweł Wasilewski, Social Tigers
Wydanie I, Warszawa 1.06.2018
PATR ONI MEDIA L NI
R EC ENZJE
„Księga Adsów 2.0” to rzetelnie i starannie przygotowane źródło infor-
macji i inspiracji dla wszystkich spragnionych wiedzy o reklamach na Fa-
cebooku.
Logiczna i przemyślana forma e-booka prowadzi niedoświadczonego
jeszcze czytelnika za rękę, odkrywając przed nim fascynujące tajemnice
i zakamarki systemu reklamowego Facebooka. Wykwalifikowanemu mar-
keterowi pokazuje z kolei, jak wielu obszarów i rozwiązań jeszcze nie zgłę-
bił, których ścieżek w gąszczu facebookowych rozwiązań nie odnalazł oraz
jakich wyjątkowych rozwiązań nie przewidział.
Precyzyjnie i profesjonalnie przygotowane rozdziały ostrzegają przed pu-
łapkami czyhającymi na śmiałków zapuszczających się w dżunglę kampanii
płatnych na Facebooku. Ćwiczenia zręcznie i fachowo sprawdzają wiedzę
i naprowadzają na właściwy trop, nie pozwalając czytelnikowi na rozkoja-
rzenia i niebezpieczną rutynę. Ten e-book to obowiązkowa księga do po-
chłonięcia dla wszystkich żądnych zysków i przygód.
Maciej Sękowski
Redaktor naczelny
Marketer+
Już ponad 50% globalnych budżetów e-reklamowych trafia na konta
Google i Facebook. W Polsce, co druga publikacja społecznościowa pu-
blikowana jest w newsfeedzie portalu Marka Zuckerberga. Dominująca
pozycja wszechwiedzącego Facebooka to zagrożenie, ale i szansa na
jeszcze bardziej precyzyjne dotarcie do grupy docelowej.
Żeby jednak realizować skuteczne działania na Facebooku, trzeba dogłęb-
nie poznać możliwości oferowane przez tę platformę. Facebook Insights,
Ads Manager czy Audience Insights to narzędzia, które w parze z atrak-
cyjną kreacją stanowią skuteczne instrumenty w walce o o serca i głowy
konsumentów.
Z kolei „Księga Adsów 2.0” to bodajże najbardziej kompletny, a co naj-
istotniejsze, „do bólu” praktyczny przewodnik po meandrach skutecznej
komunikacji na Facebooku. Ogromną zaletą jest obecność #tigertipów
– praktycznych porad bazujących na doświadczeniu agencji SocialTigers
i jej założyciela, Franciszka Georgiewa. Kibicowałem pierwszemu wydaniu
„Księgi Adsów”, trzymam kciuki za sukces drugiej edycji. Gorąco polecam!
Artur Maciorowski
Redaktor Prowadzący
Magazyn Online
Marketing i Social
Media Manager
Księga Adsów 2.0” to kompleksowy poradnik wprowadzający w zagad-
nienia systemu reklamowego Facebooka.
Niezwykle praktyczny, przepełniony screenami, wizualizacjami - bardzo
umiejętnie przekazuje właściwy sposób myślenia o kampaniach na Facebo-
oku. Zdecydowanie polecam jego lekturę każdemu marketerowi - niezależ-
nie od doświadczenia w zakresie Facebook Ads.
Cezary Lech
CEO sprawny.marketing
S P IS TR EŚ CI
SPIS TREŚCI
OD AUTORA
WSTĘP
Struktura ebooka i struktura kampanii
4
7
8
9
13
14
14
16
19
20
22
24
26
29
29
31
38
40
40
41
43
44
45
46
47
51
52
53
55
58
60
ROZDZIAŁ I: STRATEGIA, KONCEPCJA, CEL
CEL DZIAŁAŃ
Klasyczne cele reklamowe a social media
Cel w realiach Facebooka
Czym właściwie jest cel reklamowy?
Dlaczego warto skupić się na jednym celu?
Bezlitosny budżet – nie każdy cel osiągniesz niskim kosztem!
Określ mierniki sukcesu swojej kampanii
Liczby to nie wszystko. Pułapki mierzenia efektów na Facebooku
OKREŚLENIE GRUPY DOCELOWEJ
Sprawdzamy dotychczasowych odbiorców
Sprawdzamy dotychczasowych klientów
Szanse i zagrożenia związane z niszami
POZNAJ SWOJĄ BRANŻĘ I KONKURENCJĘ
Dodaj strony do obserwowanych
Poznaj targetowanie konkurencji
PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU
ROZDZIAŁ II: ZESTAW REKLAM
Kreator reklam
TARGETOWANIE
NIestandardowe i podobne grupy odbiorców
Geolokalizacja, wiek, płeć, język
Pułapka „Keine Grenzen”
Dane demograficzne
Zainteresowania
Zachowania
Targetowanie zamożnych
Zgłoś jeśli naruszono regulamin