pompa strumieniowa_demontaż.pdf

(361 KB) Pobierz
Wymontowanie i zamontowanie pompy strumieniowej
Page 1 of 18
Wymontowanie i zamontowanie pompy
strumieniowej
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe
oraz wyposażenie
Klucz do nakrętek złączkowych -T40068 A-
Wymontowanie
Przestrzegać zasad bezpieczeństwa
Rozdział.
Przestrzegać zasad zachowania czystości
Rozdział.
UWAGA!
Niebezpieczeństwo spowodowane przez
wyciekające paliwo.
Aby uniknąć wypływania dużej ilości paliwa
podczas wymontowywania pompy
strumieniowej, zbiornik paliwa może być
napełniony maksymalnie w
1
/
4
. W razie
potrzeby opróżnić zbiornik paliwa. Sposób
postępowania
Rozdział.
– Otworzyć na krótko i z powrotem zamknąć
korek zbiornika paliwa.
– Wymontować tylną kanapę
Gr.napraw72.
– Odkręcić osłonę prawego kołnierza
zamykającego -strzałki-.
– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe -
strzałka- przy kołnierzu zamykającym.
vw-wi://rl/A.pl-PL.A00.5A60.15.wi::37342627.xml?xsl=3
2016-01-05
Wymontowanie i zamontowanie pompy strumieniowej
Page 2 of 18
– Oznaczyć przewód doprowadzania paliwa -1- i
przewód powrotnego obiegu paliwa -2-.
UWAGA!
Niebezpieczeństwo odniesienia obrażeń na
skutek kontaktu z paliwem znajdującym się
pod ciśnieniem.
Przed otwarciem układu paliwowego
podłożyć czystą szmatkę wokół miejsca
połączenia. Następnie obniżyć ciśnienie
przez ostrożne poluzowanie miejsca
połączenia.
Nosić rękawice ochronne.
Założyć okulary ochronne.
Niebezpieczeństwo poparzenia bardzo
gorącym paliwem.
W przypadkach ekstremalnych, po
wyłączeniu silnika temperatura
przewodów paliwa i samego paliwa może
dochodzić do 100 C. Przed rozpoczęciem
rozłączania przewodów łączących paliwa
poczekać aż ostygną, gdyż istnieje duże
niebezpieczeństwo poparzenia.
Nosić rękawice ochronne.
Założyć okulary ochronne.
– Odłączyć oba przewody od kołnierza
zamykającego, w tym celu nacisnąć przyciski
odblokowujące.
Samochody z ogrzewaniem postojowym:
– Odłączyć dodatkowo przewód paliwa
prowadzący do pompy dozującej ogrzewania
vw-wi://rl/A.pl-PL.A00.5A60.15.wi::37342627.xml?xsl=3
2016-01-05
Wymontowanie i zamontowanie pompy strumieniowej
Page 3 of 18
postojowego, w tym celu nacisnąć przycisk
odblokowujący.
Ciąg dalszy dla wszystkich samochodów:
UWAGA!
Niebezpieczeństwo spowodowane przez
wyciekające paliwo.
Aby uniknąć wypływania dużej ilości
paliwa podczas wymontowywania pompy
strumieniowej, zbiornik paliwa może być
napełniony maksymalnie w
1
/
4
.
– Odkręcić nakrętkę złączkową z prawej strony
kluczem do nakrętek złączkowych -T40068
A--strzałka-.
Wskazówka
Przy luzowaniu nakrętki złączkowej oderwany
zostaje zaczep z tworzywa sztucznego
pierścienia gwintowanego – nie zwracać na to
uwagi.
– Rozłączyć przewód strumienia napędowego -
1- do pompy strumieniowej przy kołnierzu
zamykającym, w tym celu nacisnąć przycisk
odblokowujący.
– Odłączyć elektryczne złącze wtykowe -2-
czujnika poziomu paliwa 2 -G169-.
– Odłożyć na bok kołnierz zamykający z
podłączonymi przewodami.
– Odczepić przewód zasilający paliwa -1-.
vw-wi://rl/A.pl-PL.A00.5A60.15.wi::37342627.xml?xsl=3
2016-01-05
Wymontowanie i zamontowanie pompy strumieniowej
Page 4 of 18
– Odkręcić osłonę lewego kołnierza
zamykającego -strzałki-.
– Odkręcić nakrętkę złączkową z lewej strony
kluczem do nakrętek złączkowych -T40068
A--strzałka-.
Wskazówka
Przy luzowaniu nakrętki złączkowej oderwany
zostaje zaczep z tworzywa sztucznego
pierścienia gwintowanego – nie zwracać na to
uwagi.
vw-wi://rl/A.pl-PL.A00.5A60.15.wi::37342627.xml?xsl=3
2016-01-05
Wymontowanie i zamontowanie pompy strumieniowej
Page 5 of 18
– Wyjąć ostrożnie czujnik 2 poziomu paliwa -
G169--poz. 1- z pompą strumieniową -2- w
lewą stronę z otworu zbiornika paliwa.
Wskazówka
Podczas wyjmowania pompy strumieniowej
uważać, aby ramię pływaka czujnika poziomu
paliwa 2 -G169- nie zostało zgięte.
Zamontowanie
Moment dokręcenia
Rozdział.
Zamontowanie następuje w odwrotnej kolejności,
należy przy tym zwrócić uwagę na następujące
punkty:
Wskazówka
Wymienić pierścienie uszczelniające i nakrętki
złączkowe.
– Przygotować pompę strumieniową -5- do
montażu:
Przewód strumienia napędowego -1- należy
poprowadzić -strzałka-, jak pokazano na
rysunku, u góry nad przewodem zasilającym
paliwa -4-.
Przewód strumienia napędowego i przewód
zasilający paliwa należy zabezpieczyć
łącznie trzema opaskami przewodów (na
rysunku są widoczne 2 sztuki -poz. 2 i 3-).
vw-wi://rl/A.pl-PL.A00.5A60.15.wi::37342627.xml?xsl=3
2016-01-05
Zgłoś jeśli naruszono regulamin