2. Figury geometryczne KĄTY.pdf

(532 KB) Pobierz
Figury geometryczne KĄTY
.......................................................................................
imię i nazwisko
.......................
klasa
gr.
A
............................
data
1. Zaznaczony kąt jest:
A.
prosty
B.
ostry
C.
rozwarty
D.
półpełny
2. Proste
a
i
b
są równoległe. Kąt
α
ma miarę:
A.
244
B.
116
C.
74
D.
64
3. Skonstruuj kąt przystający do danego.
4. Oblicz miary kątów
α, β
i
γ
.
5. Proste
a
i
b
na rysunku obok są równoległe. Kąt
α
ma miarę:
A.
72
B.
23
C.
59
D.
49
6. W ciągu 25 minut wskazówka minutowa obróci się o kąt:
A.
75
B.
25
C.
150
D.
144
7. Narysuj dwa kąty ostre
α
,
β
i kąt rozwarty
γ
. Skonstruuj kąt o mierze
β
+
γ
α
.
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Figury geometryczne KĄTY
.......................................................................................
imię i nazwisko
.......................
klasa
gr.
B
............................
data
1. Zaznaczony kąt jest:
A.
prosty
B.
półpełny
C.
rozwarty
D.
ostry
2. Proste
a
i
b
są równoległe. Kąt
α
ma miarę:
A.
116
B.
64
C.
74
D.
244
3. Skonstruuj kąt przystający do danego.
4. Oblicz miary kątów
α, β
i
γ
.
5. Proste
a
i
b
na rysunku obok są równoległe. Kąt
α
ma miarę:
A.
90
B.
20
C.
64
D.
56
6. W ciągu 40 minut wskazówka minutowa obróci się o kąt:
A.
240
B.
120
C.
90
D.
40
7. Narysuj kąt ostry
α
i kąt rozwarty
β.
Skonstruuj kąt o mierze
β
α
.
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Figury geometryczne KĄTY
.......................................................................................
imię i nazwisko
.......................
klasa
gr.
C
............................
data
1. Zaznaczony kąt jest:
A.
ostry
B.
rozwarty
C.
prosty
D.
wklęsły
2. Proste
c
i
d
są równoległe. Kąt
α
ma miarę:
A.
126
B.
63
C.
135
D.
54
3. Skonstruuj kąt przystający do danego.
4. Oblicz miary kątów
α, β
i
γ
.
5. Proste
a
i
b
na rysunku obok są równoległe. Kąt
α
ma miarę:
A.
56
B.
64
C.
90
D.
20
6. W ciągu 12 minut wskazówka minutowa obróci się o kąt:
A.
72
B.
12
C.
180
D.
144
7. Narysuj dwa kąty ostre
α
,
β
i kąt rozwarty
γ
. Skonstruuj kąt o mierze
α
+
γ
β
.
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Figury geometryczne KĄTY
.......................................................................................
imię i nazwisko
.......................
klasa
gr.
D
............................
data
1. Zaznaczony kąt jest:
A.
prosty
B.
ostry
C.
rozwarty
D.
półpełny
2. Proste
e
i
f
są równoległe. Kąt
β
ma miarę:
A.
98
B.
46
C.
82
D.
252
3. Skonstruuj kąt przystający do danego.
4. Oblicz miary kątów
α, β
i
γ
.
5. Proste
a
i
b
na rysunku obok są równoległe. Kąt
α
ma miarę:
A.
54
B.
10
C.
68
D.
58
6. W ciągu 15 minut wskazówka minutowa obróci się o kąt:
A.
15
B.
90
C.
30
D.
24
7. Narysuj dwa kąty ostre
α
,
β
i kąt rozwarty
γ
. Skonstruuj kąt o mierze
α
+
γ
β
.
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Figury geometryczne KĄTY
.......................................................................................
imię i nazwisko
.......................
klasa
gr.
E
............................
data
1. Zaznaczony kąt jest:
A.
pełny
B.
półpełny
C.
ostry
D.
rozwarty
2. Proste
a
i
b
są równoległe. Kąt
α
ma miarę:
A.
118
B.
62
C.
72
D.
242
3. Skonstruuj kąt przystający do danego.
4. Oblicz miary kątów
α, β
i
γ
.
5. Proste
a
i
b
na rysunku obok są równoległe. Kąt
α
ma miarę:
A.
44
B.
72
C.
76
D.
32
6. W ciągu 45 minut wskazówka minutowa obróci się o kąt:
A.
270
B.
135
C.
45
D.
90
7. Narysuj dwa kąty ostre
α
,
β
i kąt rozwarty
γ
. Skonstruuj kąt o mierze
β
+
γ
α
.
Copyright c Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Zgłoś jeśli naruszono regulamin