PP_2015_nr1_online.pdf

(3384 KB) Pobierz
1
nr 1, rok 2015
3
Kolegium Redakcyjne:
Redaktor Naczelny – dr hab. Roman Leppert, prof. nadzw. UKW
Redaktor tematyczny, sekretarz Redakcji
– dr Renata Borzyszkowska
Redaktor statystyczny – dr hab. Barbara Ciżkowicz,
prof. nadzw. UKW
Redaktor językowy (język polski) – mgr Ewa Indykiewicz
Redaktor językowy (język angielski) – mgr Monika Chodyna-Santus
Redaktor techniczny – mgr Kamila Kacprzak
Rada Redakcyjna:
Prof. dr hab. Dietrich Benner
Prof. dr hab. Ewa Filipiak
Prof. dr hab. Peter Gavora
Dr hab. Agnieszka Gromkowska-Melosik
Prof. dr hab. Blanka Kudlácová
Prof. Melinda Pierson
Prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
Czasopismo wydawane pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN
Komitet Redakcyjny:
Sławomir Kaczmarek (przewodniczący)
Grzegorz Kłosowski
Anna Dłużewska
Katarzyna Domańska
Andrzej Prószyński
Marlena Winnicka
Jacek Woźny
Ewa Zwolińska
Grażyna Jarzyna (sekretarz)
© Copyright by Wydawnictwo
Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
Bydgoszcz 2015
Redakcja Przeglądu Pedagogicznego
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
Instytut Pedagogiki
ul. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
Recenzenci:
Ph.D. Radmila Burkovičová doc. paedDr Masaryk University Brno
Prof. dr hab. Maria Deptuła, UKW
Dr hab. Agnieszka Gromkowska-Melosik prof. nadzw. UAM
Dr hab. Henryk Mizerek prof. nadzw. UWM
Prof. dr hab. Bożena Muchacka, UP Kraków
Prof. dr hab. Urszula Ostrowska, UKW
Dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik prof. nadzw. UKW
Dr hab. Jacek Pyżalski prof. nadzw. UAM
Dr hab. Krzysztof J. Szmidt prof. nadzw. UŁ
Dr hab. Urszula Szuścik prof. nadzw. UŚ
Dr hab. Ewa Wysocka prof. nadzw. UŚ
Adres Redakcji:
Redaktor: Beata Królicka
ISSN 1897-6557
Projekt okładki: Monika Owieśna
www.przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl
Adres e-mail Redakcji:
przegladpedagogiczny@ukw.edu.pl
Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
(członek Polskiej Izby Książki)
ul. Ogińskiego 16, 85-092 Bydgoszcz
tel./fax 52 32 36 729
e-mail: wydaw@ukw.edu.pl
Rozpowszechnianie: tel. 52 32 36 730
Poz. 1626. Ark. wyd. 24,3
Druk: Poligrafia UKW
Zora Syslová: The level of reflection in the professional development of pre-primary teachers . . . . .
Magdalena Grochowalska: Od wiedzy do działania: praca zawodowa
w doświadczeniach początkujących nauczycieli edukacji przedszkolnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Anna Jakubowicz-Bryx: Integracja społeczności szkolnej w kontekście
zaangażowania rodziców w edukację na poziomie klas niższych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Izabela Plieth-Kalinowska: Świadomość językowa uczniów klas trzecich szkoły podstawowej . . . .
Jolanta Jarczyńska: Problematyczne używanie Internetu przez młodzież i młodych dorosłych
– przegląd narzędzi do przesiewowej oceny tego zjawiska . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Agnieszka Pisarska, Krzysztof Ostaszewski: Pomiar rozpowszechnienia używania
substancji psychoaktywnych przez młodzież . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Marta Herzberg: Diagnozowanie postaw uczniów wobec zachowań agresywnych . . . . . . . . . . . . .
Katarzyna Okulicz-Kozaryna, Magdalena Borkowska: Diagnoza FASD
dla celów edukacyjnych i wychowawczych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Izabela Krasiejko: Diagnoza pedagogiczna w metodycznym działaniu asystenta rodziny . . . . . . . .
Sylwia Kita: Diagnoza i praca z dziećmi dotkniętymi przemocą seksualną . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. Z badań
Agnieszka Gromkowska-Melosik: Harvard University: polityka przyjęć na studia
i regulowanie dynamiki dostępu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Jana Kratochvílová: Pupil self-assesment and assesment of the teacher
– two closely related processes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Hana Horká, Veronika Rodová: The way of life of prehistoric people as a source
of environmental understanding of pupils of fourth grade primary school
(the theoretical and empirical reflection of the educational programme) . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Jolanta Nowak: Edukacja wczesnoszkolna – w stronę modelu partycypacyjnego . . . . . . . . . . . . .
Maria Sobieszczyk, Katarzyna Wojciechowska: Praktyki pedagogiczne
drogą do mistrzostwa w zawodzie nauczyciela . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tatiana Grabowska: „Blisko, coraz bliżej” – o doświadczaniu rzeczywistości przyrodniczej
przez dziecko w edukacji wczesnoszkolnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
I. Studia i rozprawy
Spis treści
98
111
85
73
61
51
30
41
19
9
119
137
152
5
168
184
197
Zgłoś jeśli naruszono regulamin