Poznań, dnia 17.01.2014 r.
dowódca 1 plutonu
mł. chor. Jarosław SAWICKI
PLAN PRACYINSTRUKTORA NA PUNKCIE NAUCZANIA
ZAGADNIENIE: Celowanie z broni umocowanej na stojaku.
II. CEL:
uczyć :
- Celowania z broni umocowanej na stojaku.
III. CZAS: 5 x 27 min
IV. MIEJSCE: PTO.
V. LITERATURA:
− „Metodyka szkolenia strzeleckiego” - Szkol. 730/89.
− „Metodyka szkolenia ogniowego pododdziałów piechoty” – Szkol. 722/88;
− „Instrukcja o działalności szkoleniowo – metodycznej” – Szkol. 816/2009.
− „Program strzelań z broni strzeleckiej.” - Szkol. 857/2012;
VI. ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO - TECHNICZNE:
− Ubiór………………………. polowy
− Maski……………………… na stan
− Broń etatowa……………… na stan
− Chorągiewki ……………... 1 kpl
− Stożki papierowe………… ….szt.
VII. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:
– nie oddalać się samowolnie z rejonu zajęć.
– każdorazowo meldować o wszelkich urazach , kontuzjach oraz uszkodzeniach broni i sprzętu.
– Stosować się do warunków bezpieczeństwa podczas posługiwaniu się bronią, w szczególności celowania w kierunku ludzi.
ZABRANIAM :
· odkładania broni w czasie przerw;
· samowolnego oddalania się z miejsca ćwiczenia.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Lp.
CZYNNOŚCI INSTRUKTORA
CZYNNOŚCI SZKOLONYCH
1.
Podanie treści zagadnienia - Celowanie z broni umocowanej na stojaku.
Stoją na zbiórce i słuchają
2.
Określenie celu zagadnienia - Ma to na celu uczyć was prawidłowego zgrywania przyrządów celowniczych
3.
Wprowadzenie w sytuację taktyczną – nie dotyczy
4.
Podanie komendy na jaką wykonuje się tę czynność – nie dotyczy
Stoją na zbiórce, obserwują, słuchają
5.
Wzorowy pokaz – pokazuję jak prawidłowo zgrać przyrządy celownicze
6.
Pokaz z objaśnieniem – pokazuję jednocześnie omawiając wykonywane czynności
7.
Ćwiczenie na tempa - nie dotyczy.
8.
Ćwiczenie etapami - nie dotyczy.
9.
Ćwiczenie do pełnego opanowania – nakazuje żołnierzom przystąpić do wykonywania czynności.
Wykonują komendy instruktora
10.
Reagowanie instruktora na popełniane błędy.
Wykonują komendy instruktora, ćwiczą praktycznie
11.
Omówienie zrealizowanego zagadnienia ze wskazaniem najczęściej popełnianych błędów, sposobu ich usunięcia, wskazanie najlepiej i najsłabiej ćwiczących, zadań i czynności do pracy samodzielnej.
Stoją na zbiórce, słuchają, zadają ewentualne pytania
ZAŁĄCZNIKI:
OPRACOWAŁ:
dowódca drużyny
…………………………………
Załącznik 1
Jest pierwszym z etapów nauczania jednolitego celowania. W etapie tym można połączyć oba rodzaje celowania, zaczynając od celowania z broni umocowanej na stojaku do figury bojowej, a po opanowani zagadnienia przystąpić do nauki celowania z broni umocowanej na stojaku do tarczy ćwiczebnej z figurami geometrycznymi.
Polega to na tym, że szkoleni mocują broń w stojaku i wcelowują ją do wskazanego punktu na tarczy. Po każdym wycelowaniu instruktor sprawdza ustawienie przyrządów celowniczych. W razie stwierdzenia błędów i niedokładności omawia przyczyny ich powstawania i nakazuje ponowne wycelowanie. Czynności celowania szkoleni powinni wykonywać kilkakrotnie; daje to pewność, że umiejętność celowania została opanowana i utrwalona;
mapmapek