My body – części ciałaCele zajęć: W czasie zajęć dzieci:• nauczą się nowych słów: head, arms, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose• poznają nową piosenkę i zabawę ruchową do piosenki,• poznają nowe zwroty: Show me your ...Metody• słowne: rozmowa, objaśnienie,• poglądowe: pokaz, obserwacja,• czynne: zabawy integracyjne, naśladowcze, aktywne słuchanie muzyki Formy pracy:• indywidualna, w parach, zbiorowaETAPY ZAJĘĆ PRZEBIEG ZAJĘĆCZYNNOŚCI WSTĘPNE 1. Powitanie dzieci i sprawdzenie obecności.2. Wspólne śpiewanie piosenki pt. „Hello, hello” wraz z pokazywaniem.ROZGRZEWKA JĘZYKOWA + PREZENTACJA 3. „What animals do you remember?” – dzieci wymieniają nazwy zwierząt, które pamiętają.4. „What’s this?/What’re these?” – Prezentacja kart obrazkowych(flashcards), nazywanie nazw części ciała, powtarzanie nazw za nauczycielem. Pokazywanie przez dzieci odpowiednich części ciała.UŻYWANIE i ĆWICZENIEpoznanych form i struktur gram., słownictwa Utrwalanie słownictwa: - repeating – powtarzanie słów pokazanych na kartach obrazkowych- repeating slowly, fast, quietly, loudly – powtarzanie pokazywanych słówek w różny sposób: szybko, wolno, cicho, głośno- what’s the pattern? – powtarzanie zestawu słów, nauczyciel kolejno odwraca karty, aż do ostatniej, gdy dzieci odgadują co jest pod wskazanym obrazkiem“Head, shoulders, knees, and toes” - słuchanie piosenki – wersji do nauki. Zachęcanie dzieci do zabawy ruchowej do piosenki. Dzieci stoją na dywanie i podczas słuchania pokazują za nauczycielem. Jeżeli dobrze sobie radzą zmiana piosenki na wersję szybszą.„Where is the feather?” - zabawa z piórkiem.Dzieci dobierają się w pary. Każda para otrzymuje piórko. Jedno z dzieci zamyka oczy, a drugie dotyka go piórkiem po określonej części ciała. Dziecko musi odpowiedzieć gdzie czuje dotyk pióra (nazwać część ciała).ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ 8. Piosenka na pożegnanie “Bye bye good bye” wraz z pokazywaniem.ZADANIA REZERWOWE: „Throw the dice”– zabawa z kostką z naklejonymi częściami ciała. Każde dziecko po kolei rzuca kostką i nazywa wyrzuconą część ciała. Nauczyciel lub dziecko jeżeli potrafi mówi: Show me your ... i wymienia nazwę, grupa pokazuje daną część ciała. „Change your place” – dzieci siedzą w kole na dywanie. Każde z nich otrzymało kartonik z obrazkiem poznanej części ciała. Nauczyciel wypowiada dwie nazwy, a dzieci które trzymają odpowiednie karty zamieniają się miejscami. Zabawę powtarzamy kilka razy, zmieniając dzieci trzymające karty.„Go to...” – nauczyciel rozkłada w różnych częściach sali karty obrazkowe. Dzieci spacerują po dywanie w rytm muzyki, a na przerwę słuchają nauczyciela, który wypowiada imię dziecka i nazwę części ciała, np.„Paweł go to head
martynka2507