Podstawa programowa wprowadzona ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, jest fundamentem, na podstawie którego pisane są programy nauczania. Podstawa programowa napisana jest oddzielnie dla:
1. PRZEDSZKOLI, ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH ORAZ INNYCH FORM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
2. SZKOŁY PODSTAWOWEJ
3.UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH
4. BRANŻOWEJ SZKOŁY I STOPNIA
5.SZKÓŁ SPECJALNYCH PRZYSPOSABIAJĄCYCH DO PRACY DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM ORAZ DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI
6. SZKOŁY POLICEALNEJ
Każda z tych podstaw programowych zawiera:
-cele wychowania, kształcenia, wymagania ogólne (cele kształcenia) i szczegółowe (treści nauczania)
-zadania do realizacji,
-warunki i sposób realizacji zadań
-efekty realizacji zadań w postaci celów osiąganych na zakończenie danego etapu nauczania.
ira770