zad.-dyd luty.doc

(39 KB) Pobierz

PLAN   PRACY   WYCHOWAWCZO  – DYDAKTYCZNEJ  NA  LUTY  2018

 

    GRUPA  WIEKOWA:  5-  6-latki   „Tygryski”

  NAUCZYCIELKI:    Iwona  Dombrowska, Iwona Cierzniewska          

   

  TEMATY  KOMPLEKSOWE:

    Toruń w legendach       realizacja od 29.01. do 09.02.2018.

 

PLANOWANE OSIĄGNIĘCIA  DZIECKA

 

  NABYWANIE WIEDZY

·        dowie się, gdzie na  mapie Polski znajduje się Toruń i Wisła

·        rozpozna znane zabytki, pomniki i budowle użyteczności publicznej

·        pozna  nazwę regionu Kujawy

·        pozna legendy związane z Toruniem

·        pozna postać Mikołaja Kopernika

·        pozna litery R, r;  G, g;

 

KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI

·        zgromadzi informacje na temat swojej miejscowości

·        wyjaśni nazwę miasta na podstawie legendy

·        skorzysta ze źródeł informacji– książki i albumy o Toruniu

·        odczyta proste wyrazy i zdania

·        przyporządkuje wyrazy  i zdania do obrazków

·        zilustruje utwór za pomocą form ruchowych

 

BUDOWANIE POSTAW

·        będzie przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas zwiedzania Starówki i przejazdu tramwajem

·        właściwie zachowa się w miejscu użyteczności publicznej

·        będzie zgodnie współdziałać w sytuacji zadaniowej z innymi dziećmi

·        uwzględni potrzeby i pomysły innych

·        zadba o ład i porządek w miejscu pracy

 

 

ZABAWY RUCHOWE

,,Zanieś  piernik” – zabawa z elementem równowagi

,,Rakieta” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa

 

ZESTAWY ĆWICZEŃ PORANNYCH

           nr 21     dz. będą:     wykonywały ćwiczenia wzmacniające duże grupy mięśni,   wyrabiały poczucie równowagi;  kształtowały prawidłową postawę

           nr 22     dz. będą:     doskonaliły orientację w przestrzeni,    usprawniały umiejętność skoku rozkroczno-zwartego;  zapobiegały płaskiej stopie

 

PRACA  INDYWIDUALNA

Dawid A.- porządkowanie przedmiotów w ciągu rosnącym i malejącym ze względu na wysokość

- przeliczanie w zakresie 10, posługując się poprawnie liczebnikami głównymi

 

Mateusz G-gra w domino obrazkowo-wyrazowe i wyrazowe

- rozwiązywanie rebusów obrazkowo-literowych

- układanie wyrazów z zestawów sylab, liter i zdań z rozsypanki wyrazowej

 

NASZE  SPOTKANIA  Z  LITERATURĄ  DZIECIĘCĄ

Kontynuowanie akcji „Cała Polska  Czyta Dzieciom” z udziałem rodziców.

 

WSPÓŁPRACA  Z  RODZICAMI  I  ŚRODOWISKIEM

 

Wycieczka do ,,Domu toruńskich legend”

Spacer ulicami Starówki – rozpoznajemy znane zabytki, dostrzegamy piękno naszego miasta.

Warsztaty ,,Akademia Skrzata Ekonoma”

Warsztaty międzykulturowe ,,Podróże z VERDĄ”

Udział w koncercie muzycznym „  ”– spotkanie z muzykami Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej.

 

LITERATURA

Program wychowania  przedszkolnego - ,,W kręgu zabawy” J.Pytlarczyk

                Program wychowawczy  „Ja, ty, my”- J. Jarząbek, M. Kiszewska, M. Marks

Program edukacji zdrowotnej „Sprawny i zdrowy idę do szkoły” – K. Skonieczna

     ,,Dziecięca matematyka”  Scenariusze zajęć matematycznych– E. Zielińska, E.    Gruszczyk- Kolczyńska

,,Wesołe dzieciaki”- J. Beszczyński

„Pamiątka z Torunia” -  J. Beszczyński

              Zestawy ćwiczeń porannych i gimnastycznych – własne opracowanie

 

                                Plan  opracowała:     Iwona Dombrowska i Iwona Cierzniewska

LEGENDA  o.2.0 – procesy poznawcze, o.2.1- edukacja zdrowotna i bezpieczeństwo, o. 2.2 -edukacja emocjonalna i wprowadzenie w świat wartości,

o.2.3 -edukacja społeczna i otoczenie techniczne, o.2.4- edukacja językowa,o.2.5 -edukacja przyrodnicza i ekologiczna, o.2.6 – edukacja matematyczna,

o.2.7 -  edukacja artystyczna, o.2.8 – język obcy nowożytny i edukacja wielokulturowa

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin