Fajerbol - Karmazynowa Noc.pdf

(6772 KB) Pobierz
FAJERBOL
Karmazynowa noc
Tekst:
Łukasz Kołodziej
Ilustracje:
www.games-icons.net
www.oldbookillustrations.com
Licencja:
Creative Commons: Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Wersja:
v1.0, październik 2017
SPIS TREŚCI
Scenariusz
Zastosowanie
Struktura
Modyfikacje
Kruczy Strych
Prolog
Karmazynowa noc
Trakt
Instalacje: cierniste zarośla
Strachy
Strzygi
Wampirzyca
Wilkołak
Opcjonalni przeciwnicy: kruki
Opcjonalne wyzwania: wisielec
Epilog
Gotowe postacie
4
4
4
4
4
5
6
6
6
6
7
8
8
9
10
11
12
SCENARIUSZ
Zastosowanie
Karmazynowa noc to gotowy scenariusz krótkiej przygody, którą
narrator może zaproponować graczom pomiędzy dłuższymi mi-
sjami. Doskonale sprawdzi się jako urozmaicenie, gdy w czasie
podróży lub odpoczynku postacie zostaną zaatakowane przez po-
twory.
Aby zacząć grę potrzebny jest podręcznik podstawowy, kości sze-
ścienne, papier i ołówki. Wszystkie inne materiały i zasady,
włącznie z drużyną gotowych do akcji postaci, są już zawarte
w niniejszym podręczniku.
Struktura
Scenariusz prezentuje kilka niebezpiecznych sytuacji, z których
będą musiały wykaraskać się postacie, aby móc kontynuować grę.
Każda z nich zawiera opis miejsca, w którym rozgrywa się akcja,
oraz istot, z którymi będą musieli uporać się bohaterowie.
Po zakończeniu tej przygody narrator powinien nagrodzić bohate-
rów tak, jak za ukończenie standardowej misji.
Modyfikacje
W opisie każdej sceny zawarte są informacje o sugerowanej ilości
przeciwników, z którymi przyjdzie zmierzyć się drużynie. Warto-
ści te zostały określone z myślą o piątce postaci opisanych w pod-
ręczniku i narrator powinien zmodyfikować je, jeśli ilość postaci
jest inna, bądź uczestnicy zdecydowali się na wylosowanie wła-
snych bohaterów.
Kruczy Strych
Uczestnicy mogą zdecydować o użyciu do gry zasad Kruczego
Strychu. Jeżeli podejmą taką decyzję, należy przyjąć, że terror
każdego opisanego tu potwora jest równy jego charyzmie.
4
PROLOG
Ciemno już…
W sobie tylko znanym celu, bohaterowie maszerują wąskim, mało
uczęszczanym traktem wijącym się pośród zaniedbanych pól
uprawnych. Zmęczenie po poprzednich wyprawach i zmaganiach
z potworami daje im się już we znaki i chętnie odpoczęliby oraz
uzupełnili zapasy przed następnymi przygodami.
Na szczęście w oddali majaczy okazały zamek u którego stóp roz-
pościera się miasteczko. Wnioskując z zachwaszczonych pól do-
okoła i nielicznych świateł nie jest to bogata miejscowość, ale
lepsze to, niż noc pod gołym niebem. Zwłaszcza, że to całkiem
niedaleko i pomimo, że zapada zmrok na pewno uda się tam do-
trzeć przed północą. Bohaterowie mobilizują się więc do szybsze-
go marszu a za ich plecami słońce krok po kroku ustępuje pola
księżycowi.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin