Fajerbol - Zemsta Królowej Węży.pdf

(1852 KB) Pobierz
SPIS TREŚCI
Scenariusz
Prolog
Akt I
Akt II
Akt III
Epilog
Gotowe postacie
2
3
4
9
15
20
21
Fajerbol: Zemsta królowej węży
Creative commons: uznanie autorstwa Łukasz Kołodziej 2017
Ilustracje: games–icons.net, oldbookillustrations.com
1
SCENARIUSZ
Zastosowanie
Zemsta królowej węży
to gotowy scenariusz misji, którą mogą
podjąć postacie w grze
Fajerbol.
Aby zacząć grę potrzebny jest podręcznik podstawowy, kości sze-
ścienne, papier i ołówki. Wszystkie inne materiały i zasady,
włącznie z drużyną gotowych do akcji postaci, są już zawarte
w niniejszym podręczniku.
Struktura
Scenariusz podzielony jest na trzy akty, odpowiadające kolejnym
krainom odwiedzanym przez postacie podczas podejmowanej
przez nie wędrówki.
Każdy akt zawiera krótki opis krainy, do której trafiła drużyna
oraz kilku przygód, które spotkają ją w trakcie podróży przez te
okolice.
Po każdym akcie narrator powinien nagrodzić graczy jak za ukoń-
czenie misji.
Modyfikacje
W opisie każdej sceny zawarte są informacje o sugerowanej ilości
przeciwników, z którymi przyjdzie zmierzyć się drużynie. Warto-
ści te zostały określone z myślą o piątce postaci opisanych w pod-
ręczniku i narrator powinien zmodyfikować je, jeśli ilość postaci
jest inna, bądź uczestnicy zdecydowali się na wylosowanie wła-
snych bohaterów.
Nic również nie stoi na przeszkodzie, aby w zależności od decyzji
oraz upodobań graczy zmienić kolejność rozgrywania poszczegól-
nych spotkań, usunąć część z nich albo dodać nowe.
2
PROLOG
Wąż unosi głowę
Farazzan jest najdalej wysuniętym na południe ludzkim miastem
i przez wiele lat nękany był najazdami ludzi-węży z okolicznych
bagien. W końcu jednak grupa śmiałków wyruszyła na moczary
i zgładziła Xethssual – ogromną hydrę, którą wężoludzie uznawa-
li za swoją królową. Pozbawieni przywództwa, łuskowaci na-
jeźdźcy zostali szybko przepędzeni w głąb trzęsawisk i na kilka
wieków o nich zapomniano.
Wolne od zagrożenia miasto rozkwitło, stając się ośrodkiem na-
uki, handu i przystankiem dla karawan oraz bazą wypadową dla
odkrywców, pionierów i misjonarzy udających się na południe.
Ostatnimi czasy z okolicznych osad zaczęły jednak napływać nie-
pokojące wieści o zaginięciach, rytualnych mordach i wijących
się maszkarach widywanych przez mieszkańców.
Zanim ktokolwiek zdążył zbadać sprawę, z kniei wyłoniła się hor-
da ludzi-węży, bazyliszków i innych łuskowatych stworów, rów-
nając z ziemią napotkane wioski i osady a następnie podejmując
oblężenie Farazzanu. Nad ich głowami powiewały sztandary Xe-
thssual, królowej węży.
Przygoda rozpoczyna się kilka dni po rozpoczęciu oblężenia.
W mieście panuje grobowa atmosfera. Wycieńczeni obrońcy z co-
raz większym trudem odpierają kolejne ataki wstrętnych gadów,
wspinających się na mury, wpełzających do miasta kanałami
i krążących w powietrzu na błoniastych skrzydłach.
Grupa bohaterów podejmuje się szaleńczej misji wymknięcia ka-
nałami z oblężonego miasta, przeniknięcia do kwatery głównej
najeźdźców i unicestwienia ich liderów. Niezależnie, czy przewo-
dzi im Xethssual, czy ktokolwiek działający w jej imieniu.
3
AKT I
Kanały Farazzanu
System tysięcy rur, zbiorników i tuneli tworzy ciemny, cuchnący
i przede wszystkim ciągnący się kilometrami labirynt. Wszystko
pokryte jest odrażającym szlamem a w stertach odpadków i nie-
czystości gnieżdżą się szczury, ropuchy i inne, znacznie bardziej
niebezpieczne istoty. Nikt przy zdrowych zmysłach nie zapuściłby
się tutaj z własnej woli, ale jest to jedyna droga umożliwiająca
opuszczenie oblężonego miasta.
Instalacje: przerdzewiałe rury
Każda znajdująca się w kanałach istota posiadająca co najmniej
trzy punkty inteligencji, może korzystać z przypisanych do rur ta-
lentów tak, jak ze swoich własnych.
Przerdzewiałe rury
Talenty
Uwalniam kłęby gorącej pary
Znikam w labiryncie rur
Skrzyżowanie
Bohaterowie docierają do skrzyżowania ośmiu odprowadzających
ścieki korytarzy, ale dalszy marsz uniemożliwia im ogromna paję-
czyna, wypełniona zmumifikowanymi szczątkami ludzi i zwie-
rząt.
Niespodziewanie, z rur i tuneli dookoła zaczynają wypełzać
ogromne, włochate pająki.
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin