13. Wykonywanie stałych leków recepturowych.pdf

(360 KB) Pobierz
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Sylwia Wośko
Barbara Trzewik
Wykonywanie stałych leków recepturowych
322[10].Z3.03
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
dr n. farm. Elwira Telejko
dr n. farm. Przemysław Drożyński
Opracowanie redakcyjne:
mgr farm. Alina Krawczak
Konsultacja:
dr hab. inż. Henryk Budzeń
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 322[10].Z3.03
„Wykonywanie stałych leków recepturowych”, zawartego w modułowym programie nauczania
dla zawodu technik farmaceutyczny.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
2.
3.
4.
Wprowadzenie
Wymagania wstępne
Cele kształcenia
Materiał nauczania
4.1. Proszki recepturowe i pigułki
4.1.1 Matriał naucznia
4.1.2. Pytania sprawdzające
4.1.3.
Ćwiczenia
4.1.4. Sprawdzian postępów
4.2. Proszki mianowane, rozcierki, olejkocukry, proszki musujace
4.2.1. Materiał nauczania
4.2.2. Pytania sprawdzające
4.2.3.
Ćwiczenia
4.2.4. Sprawdzian postępów
4.3. Podstawowe niezgodności w proszkach recepturowych
4.3.1. Materiał nauczania
4.3.2. Pytania sprawdzające
4.3.3.
Ćwiczenia
4.3.4. Sprawdzian postępów
4.4. Proszki homeopatyczne
4.4.1. Materiał nauczania
4.4.2. Pytania sprawdzające
4.4.3.
Ćwiczenia
4.4.4. Sprawdzian postępów
4.5. Czopki
4.5.1. Materiał nauczania
4.5.2. Pytania sprawdzające
4.5.3.
Ćwiczenia
4.5.4. Sprawdzian postępów
Sprawdzian osiągnięć
Literatura
3
5
6
7
7
7
10
10
15
16
16
16
16
18
19
19
19
20
21
22
22
22
22
23
24
24
26
27
29
30
36
5.
6.
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Poradnik, który trzymasz w ręku będzie Ci pomocny w przyswojeniu wiedzy oraz
opanowaniu umiejętności wykonywania stałych leków recepturowych a także pomoże Ci
w organizacji procesu samokształcenia.
W poradniku zamieszczono:
– wykaz literatury pomocnej podczas nauki,
– wykaz niezbędnej wiedzy i umiejętności, które powinieneś posiadać przystępując do nauki
wykonywania stałych leków recepturowych,
– materiał nauczania omawiający zagadnienia dotyczące wykonywania stałych postaci leku
recepturowego, pozwalający samodzielnie przygotować się do
ćwiczeń,
ćwiczenia
umożliwiające nabycie praktycznych umiejętności,
– sprawdzian postępów po zrealizowaniu każdego podrozdziału pozwoli na uzmysłowienie
Ci, który z fragmentów materiału nauczania nie został przez Ciebie w pełni opanowany.
– Odpowiedzi NIE wskazują na luki w Twojej wiedzy i nakazują na powrót do treści nie
w pełni opanowanych.
– zestaw zadań testowych oceniających opanowanie wiedzy i umiejętności z zakresu całej
jednostki. Rozwiązanie przykładowego testu, zgodnie z instrukcją będzie dla Ciebie formą
treningu przed testem zaplanowanym przez nauczyciela.
Na każdym etapie nauki możesz poprosić nauczyciela o wyjaśnienie i sprawdzenie
trudnych dla Ciebie tematów i czynności.
„Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
Zgłoś jeśli naruszono regulamin