8. Stosowanie związków chemicznych w lecznictwie.pdf

(359 KB) Pobierz
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Barbara Trzewik
Sylwia Wośko
Stosowanie związków chemicznych w lecznictwie
322[10].Z2.01
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
dr biol. med. GraŜyna Czechowska
prof. zw. dr hab. n. farm. Marek Wesołowski
Opracowanie redakcyjne:
mgr farm. Alina Krawczak
Konsultacja:
dr hab. inŜ. Henryk Budzeń
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 322[10].Z2.01
„Stosowanie związków chemicznych w lecznictwie”, zawartego w modułowym programie
nauczania dla zawodu technik farmaceutyczny.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
2.
3.
4.
Wprowadzenie
Wymagania wstępne
Cele kształcenia
Materiał nauczania
4.1. Budowa chemiczna a aktywność farmakologiczna substancji leczniczych
4.1.1. Materiał nauczania
4.1.2. Pytania sprawdzające
4.1.3.
Ćwiczenia
4.1.4. Sprawdzian postępów
4.2. Działania niepoŜądane i interakcje leków
4.2.1. Materiał nauczania
4.2.2. Pytania sprawdzające
4.2.3.
Ćwiczenia
4.2.4. Sprawdzian postępów
Sprawdzian osiągnięć
Literatura
3
5
6
7
7
7
10
11
13
14
14
19
19
20
21
26
5.
6.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Poradnik ten pomoŜe Ci w przyswojeniu wiedzy teoretycznej oraz opanowaniu
umiejętności z zakresu stosowania związków chemicznych w lecznictwie.
W poradniku zamieszczono:
– wykaz niezbędnej wiedzy i umiejętności, które powinieneś posiadać przystępując do
nauki wykonywania leków recepturowych i aptecznych z surowców roślinnych,
– wykaz wiedzy i umiejętności, jakie ukształtujesz w czasie pracy z poradnikiem,
– materiał nauczania omawiający zagadnienia dotyczące wykonywania leków
recepturowych i aptecznych z surowców roślinnych, pozwalający samodzielnie
przygotować się do
ćwiczeń,
– pytania sprawdzające opanowanie przez Ciebie podanych treści,
ćwiczenia
umoŜliwiające nabycie praktycznych umiejętności z wykorzystaniem
zalecanych metod nauczania i
środków
dydaktycznych,
– sprawdzian postępów, który po zrealizowaniu kaŜdego podrozdziału pozwoli Ci ocenić
stan Twojej wiedzy oraz wskazać materiał nauczania, który nie został przez Ciebie
w pełni opanowany,
– zestaw zadań testowych potwierdzający opanowanie wiedzy i umiejętności z zakresu
całej jednostki modułowej. Rozwiązanie przykładowego testu, zgodnie z instrukcją
będzie dla ciebie formą treningu przed testem zaplanowanym przez nauczyciela.
– wykaz literatury związany z tematyką jednostki modułowej.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
Zgłoś jeśli naruszono regulamin