podłączenie.txt

(5 KB) Pobierz
Opis podłšczenia nawigacji zacznę od przedstawiania poszczególnych elementów które odgrywajš istotnš rolę.
I. Kabel łšczšcy czytnik VDO z monitorem po przecięciu w rodku ma 14 przewodów. Nas interesuje tylko 5:
Czarny  masa RGB
Biały  kolor RED
Jasno zielony  kolor GREEN
Zielony  kolor Blue
Bršzowy  CSYNC
Resztę możemy zaizolować i pozostawić w spokoju.

[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84743bc15c2ce3b2.html[/img]

II.Kostka ISO A (z tyłu napędu VDO ta z zaczepem u dołu  na zdjęciu widoczna wiszšca luzem na pajšczku)
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14df03633bfa30a0.html[/img]
ma następujšcy rozkład sygnałów
1- sygnał prędkoci
2-sygnał biegu wstecznego
3-mute (na razie nie istotne, przydatne tylko gdy kto ma DSP i będzie podpinał również audio)
4-stałe napięcie 12V
5-akcesoria zewnętrzne (też nieistotne)
6-podwietlenie (też nieistotne)
7-napięcie 12V po przekręceniu kluczyka
8-masa
Kostka ISO B z zaczepem na rodku powinna mieć przewody zasilajšce oraz dwa przewody zakończone gniazdem Jack ( w niej nic nie zmieniamy )

III. Kolejnymi elementami naszej układanki jest układ scalony 14-to nóżkowy do odwracania polaryzacji o dwięcznym numerze 7404 oraz stabilizator napięcia 7805 z 12V na 5V potrzebny do zasilenia scalaka 7404.

[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d59bbb671dbeb0a.html[/img]
Nie znam się na takich rzeczach więc będę tłumaczył dosyć obrazowo co i jak z tymi układami. Scalaka oczywicie montujemy w odpowiedniej dla niego podstawce aby móc łatwiej przylutować go bez uszkodzenia. Scalak jak i podstawka posiadajš na krótszej częci wcięcia aby nie pomylić ich stron  na schemacie jest oczywicie zaznaczone to miejsce. A teraz opiszę które nóżki które nas interesujš:
1 nóżka -tutaj wpinamy sygnał CSYNC z tyczki VDO  przewód koloru bršzowego
2 nóżka- tutaj wpinamy sygnał CSYNC z gniazda oryginalnego czytnika  przewód czarny błyszczšcy z miejsca 23
7 nóżka-masa scalaka wpinamy tu masš pochodzšcš porednio z gniazda oryginalnej navi (masa jest w zielonej kostce w miejscu 1)
14 nóżka  zasilanie 5V  wpinamy zasilanie z transformatora 3 nóżkowego

A to już stabilizator  leży na blaszce, napisami w naszš stronę
1 nóżka  napięcie 12V  pochodzšce porednio z zielonej kostki oryginalnej nawigacji z miejsca 14
2 nóżka - wpinamy tu masš pochodzšcš porednio z gniazda oryginalnej navi (masa jest w zielonej kostce w miejscu 1)
3 nóżka  stšd wychodzi napięcie 5Vpotrzebne do zasilenia scalaka

IV.Zielona kostka seryjnej nawigacji

[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b6d6c4d014b2a9c.html[/img]
Posiada 14 przewodów w 26 ponumerowanych miejscach. Opis już był ale wiedzy nigdy za wiele, zatem:
1. Fioletowo-czarny  MASA
2. Niebiesko-czerwony  NAPIĘCIE 12V PO PRZEKRĘCENIU KLUCZYKA
3. Biało  czarny SYGNAŁ PRĘDKOCI
4. Łososiowo-czarny  SYGNAŁ BIEGU WSTECZNEGO
5. Zielony TxD
7. Żółty  RxD
8.Czerwony  KOLOR RED
9. Niebieski  KOLOR GREEN
10. Pomarańczowy  KOLOR BLUE
13. Czarny (matowy)  MASA AUDIO
14. Bršzowo  biały  STAŁE NAPIĘCIE 12V
22. Czarny (matowy)  MASA KOLORÓW RGB
23. Czarny (błyszczšcy)  CSYNC
26. Biały  SYGNAŁ AUDIO

Z tego zestawu nie interesujš nas w ogóle 5, 7, 13, 26  tych przewodów nawet nie dotykamy i pozostawiamy w kostce navi.
Pozostałe będš nam w mniejszym bšd większym stopniu potrzebne. Niektóre, takie jak 8, 9, 10, 22, 23 zostanš wypięte na dobre i nie muszš mieć kontaktu z oryginalnym czytnikiem. Natomiast sygnały 1, 2, 3, 4, 14 trzeba rozszczepić i jednš odnogę umiecić z powrotem w zielonej kostce oryginalnego czytnika nawigacji na swoim miejscu.

V. Z racji tego, że niektóre przewody muszš wrócić do zielonej kostki dobrze się zaopatrzyć w przewody z końcówkami identycznymi jak oryginalne  Kayrol opisywał je w swoim manualu do podłšczenia DVD na ekranie ICSa. Poza Tm będziemy potrzebować izolacjš termokurczliwš, lutownicę i oczywicie czytnik VDO Dayton 5000/5100, połowę kabla z wtyczkš łšczšcego wywietlacz z napędem oraz pilot ze stacjš dokujšcš. U siebie mam sterowanie pilotem umieszczonym w stacji dokujšcej  jest tak ponieważ nie potrafię przedłużyć odbiornika IRDY w okolicę kokpitu (nie wiem jakie przewody z kabla VDO odpowiadajš za remote jak również nie jestem do końca pewien rozkładu sygnałów w diodzie którš wymontowałem z monitora VDO) jednak z mylš że kiedy mi się uda przygotowałem już kable pod IRDE  masę i napięcie 5V i to sš przewody widoczne na schemacie.

Jeli kto podłšczy dokładnie tak jak jest na schemacie na pewno navi zadziała i będzie mógł się cieszyć mapš Polski na fabrycznym wywietlaczu. Obraz uzyskuje się przez naciniecie przycisku MAP kiedy tylko zakończy się proces inicjalizacji oryginalnego czytnika. Oczywicie do lokalizacji naszego auta potrzebujemy również odbiornik GPS który jest zwykle dołšczany do czytnika VDO i umieszczamy go najlepiej pod tylnš szybš.

VI. A teraz najważniejsze czyli schemat
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2d647ddf3d9afec3.html[/img]

I oczywicie dowód na działanie tego zestawu
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/57881c9e380a1fb4.html[/img]

p.s. jeli kto będzie wzorował się na schemacie zamieszczonym przed 18 listopada 2009 to proszę o poprawienie masy scalaka 7404 z nóżki 8 na 7-mš - zgodnie z aktualnym schematem i opisem. Dziękuję koledze Krzysiek82 za bystre oko Wink


Zgłoś jeśli naruszono regulamin