Tropiciele_WP_5_6_latki_Plan_pracy_grudzien-luty.doc

(349 KB) Pobierz

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

GRUDZIEŃ

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.

Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: koperta, tropy.

Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski k, t w wyrazach.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

 

 

 

Temat kompleksowy: Świąteczne pocztówki

 

Temat dnia

Formy aktywności dzieci

Cele dnia

Realizacja podstawy programowej

Uwagi

 

NIEDŁUGO MIKOŁAJKI

 

Zabawa dydaktyczna „Pudło z gwiazdkami”.

Rozmowa nawiązująca do świąt Bożego Narodzenia „Z czym kojarzą wam się gwiazdki?”.

Zabawa słownikowa „Co kojarzy się wam ze świętami Bożego Narodzenia?”.

Drzewko pomysłów Co by było gdyby?” rysowanie kredkami.

Zabawa ruchowa „Zaprzęgi Mikołaja”.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie, wyszukiwanie oznak nadchodzącej zimy.

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem przyborów gimnastycznych tor przeszkód.

Pomagamy innym dzieciom”udział w akcjach charytatywnych.

Zabawa dydaktyczna „Domino głoskowe”.

Zabawy z gazetami” – papierowa muzyka.

Dziecko:

przelicza w granicach możliwości;

opowiada o swoich doświadczeniach związanych ze świętami Bożego Narodzenia;

wykonuje zadania ściśle ze wskazówkami N.;

chętnie uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych;

aktywnie definiuje pojęcia, wymyśla zakończenia opowiadania;

uczestniczy aktywnie w różnorodnych akcjach charytatywnych;

dokonuje analizy i syntezy słuchowej;

wyraża radość z możliwości tworzenia muzyki.

 

 

 

 

 

1-4; 3-1;

3-2; 3-3;

3-4; 14-4;

14-6

1-1; 1-2;

1-3; 2-1;

2-2; 2-3;

2-4; 2-5;

11-1; 11-2;

4-2; 13-1;

13-3;14-2;

14-3;8-3;

5-3; 5-4;

 

PRZYGOTOWUJEMY ŚWIĄTECZNE KARTKI

 

Opowiadanie O. Masiuk Kartki Świąteczne. Rozmowa dotycząca treści opowiadania.

Zabawa słownikowa „Jaka jest ta kartka”.

Zabawa ruchowa „Znajdź swoją kartkę”.

Zabawa dydaktyczna „Liczymy kartki”.

Rozmowa z dziećmi dotycząca sposobu wysyłania kartek.

„Sylabinka” – dzielenie wyrazów na sylaby.

Zabawa dydaktyczna „Wyszukiwanie głoski k”.

Zabawa dydaktyczna Czy jest tu głoska k?.

Praca z K2., 12 – wyróżnianie głoski w nagłosie, rysowanie po śladzie i kreślenie szlaczków literopodobnych.

Spacer w okolicy przedszkola.

Wykonanie kartek świątecznych z wykorzystaniem materiałów z WP.

Wykonanie wystawy kartek świątecznych.

Zabawa dydaktyczna „Kupujemy karty świąteczne”.

 

Dziecko:

z uwagą słucha opowiadań, analizuje, wyciąga wnioski;

buduje zdania złożone, opisuje wygląd kartek świątecznych;

chętnie uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych;

wyraża radość z możliwości samodzielnego projektowania kartek świątecznych;

przelicza w granicach możliwości;

obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie, wyszukuje oznaki nadchodzącej zimy;

dokonuje analizy i syntezy słuchowej, wyróżnia głoskę k w nagłosie, wygłosie i śródgłosie;

czyta globalnie wyraz koperta;

uczestniczy w zabawie ruchowo-słuchowo-wzrokowej przygotowującej do nauki pisania, wodzi palcem po śladzie.

 

 

3-1;

3-2;

3-3;

3-4;

14-4;

14-5;

14-6

1-1;

1-2;

1-3;

2-1;

2-2;

2-3;

2-4;

2-5;

11-1;

13-1;

13-2;

14-2;

14-3;

5-3;

5-4;

 

NA POCZCIE

Słuchanie wiersza Wesołych świąt! D. Gellnerowej. Omówienie treści wiersza.

Praca z K2., 13 historyjka obrazkowa

Droga listu”.

Zabawa ruchowa ze śpiewem „Jedzie pociąg z listami”.

Rozmowa z dziećmi na temat treści listu „List”.

Wykonanie koperty z materiałów z WP.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie, wyszukiwanie oznak nadchodzącej zimy. Jeżeli jest to możliwe spacer do najbliższej skrzynki pocztowej w celu wysłania listów.

Zabawa ruchowa „Podaj kartkę” ćwiczenie refleksu .

Rozwiązywanie zagadek dotyczących tematu poczty.

Zabawa dydaktyczna „Na poczcie”.

Dziecko:

z uwagą słucha wiersza, analizuje, wyciąga wnioski;

dostrzega następstwa zdarzeń, opowiada historyjkę obrazkową;

używa słów i zwrotów: najpierw, na początku, później, kolejno, na koniec, na zakończenie…

chętnie uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych;

aktywnie formułuje definicje pojęć;

wie, jakie dane powinny znaleźć się na kartce pocztowej;

ćwiczy refleks i koordynacje ruchową;

rozwiązuje zagadki o tematyce związanej z pocztą;

uczestniczy w zabawach spontanicznych.

 

 

 

3-1;

3-2;

3-3;

3-4;

4-3;

14-5;

1-1;

1-2;

1-3;

2-1;

2-2;

2-3;

2-4;

2-5;

11-1;

15-2;

14-2;

14-3;

5-3;

5-4;

 

JAK KOMUNIKOWANO SIĘ KIEDYŚ, A JAK DZIŚ

 

Osłuchanie z piosenką Halo, halo.

Zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence.

Zabawa słuchowa „Głuchy telefon”. Zabawa słownikowa „Telefony” –prezentacja różnego rodzaju telefonów: stacjonarne z kablem, komórkowe.

Dywanik pomysłów „Do czego potrzebny jest telefon?”.

Rozmowa na temat przekazywania życzeń świątecznych przez telefon bądź sms-em.

Praca plastyczno-techniczna „Telefon” – wykonanie telefonu do zabawy z dwóch pudełek po jogurtach i sznurka.

Spacer po najbliższej okolicy przedszkola obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie, wyszukiwanie oznak nadchodzącej zimy.

Praca z ZG 22 rozpoznawanie szeregów wzorów literopodobnych, łączenie kopert z właściwym domem.

Zabawy z komputerem „Internet”.

Zabawa dydaktyczna „Tyle samo, mniej, więcej”.

 

 

Dziecko:

próbuje śpiewać piosenkę.

chętnie uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych;

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin