Plan miesięczny Odkrywam siebie. Czterolatek
Wrzesień, tydzień I
Treści
programowe
Temat tygodnia
Dzień
Temat dnia
Aktywność
i działalność dziecka
Cele ogólne
Cele operacyjne
Karty pracy, cz. 1, Wyprawka, tablice
Numery obszarów z podstawy programowej
Zajęcia ruchowe
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Nasza grupa
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
– poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy
– przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci,
Grupa MAC
S.A. 2017, s. 24).
W przedszkolu
1.
Jestem sobie przedszkola-
czek
· Powitanie dzieci przez nauczyciela.
· Zabawa Poznajmy się.
· Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej Jestem sobie przedszkolaczek.
· Ćwiczenia języka.
– zintegrowanie grupy
Dziecko:
– wymienia imiona kolegów i koleżanek z grupy
I 1, I 2, I 3, I 5, III 1, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2
· Zestaw zabaw ruchowych – nr I (ułożony przez autora).
· Zabawa orientacyjno-porządkowa Krasnoludki
i wielkoludy (ułożona przez autora).
· Zabawa muzyczno-ruchowa Wolno – szybko (ułożona przez autora).
· Zabawa ruchowo-naśladowcza Zabawki (ułożona przez autora).
2.
Poznajemy salę
· Zabawa Naśladujemy dźwięki.
· Próby rytmicznego dzielenia imion (na sylaby).
· Poznajemy swoją salę.
· Zabawa Czyje to imię?
– zapoznanie z salą zajęć
– nazywa kąciki zainteresowań
nr 3, 4
3.
Znaczek rozpoznawczy
· Ćwiczenia w utrwalaniu nazw imion dzieci z grupy.
· Oglądanie znaczków rozpoznawczych w łazience i w sali
· Słuchanie wiersza D. Gellner Kolorowe znaczki.
· Zabawa Razem, osobno.
· Zabawy wybranymi zabawkami.
– utrwalenie wyglądu znaczków rozpoznawczych
– rozpoznaje swój znaczek rozpoznawczy
4.
Oto ja
· Zabawa muzyczna.
· Moje ciało – zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
· Przygotowanie do wycinania – etap pierwszy.
izbus1