adaptacja.doc

(20 KB) Pobierz

Marta Miłkowska

 

 

ADAPTACJA

Dzień I- 28.08.2017

 

 

1. Wizytówki- ok.5min

Rozdawanie wchodzącym do sali rodzicom wizytówek (samoprzylepnych), które muszą uzupełnić wpisując imię dziecka. Powitanie rodziców, zachęcanie do poznania sali.

 

2. Zapoznanie z salą- ok.10/15min

Zabawy swobodne dzieci

 

3. Zabawy w kole z pokazywaniem- ok. 20 min

              PIOSENKI:

Zapraszamy dzieci wraz z rodzicami do koła.

  • „Chodźcie wszyscy, zróbmy koło”

- Przeniesiemy się teraz do autobusu, którym wyruszymy w wspaniałą podróż. Proszę przygotować kierownice. Wszyscy gotowi?

- Taaaak!

- Więc zapinamy pasy i ruszamy”

  • „Koła autobusu kręcą się”

Robimy mały odpoczynek w podróży. Jestem ciekawa czy wszystkie dzieci znają swoje części ciała?

Wszyscy pokazujemy:

-        paluszki,

-        brzuszki,

-        rączki,

-        oczy,

Świetnie! Możemy w takim razie razem zaśpiewać.

  • „Tu paluszek, tu paluszek”

Pięknie! W takim razie jestem ciekawa czy dzieci znają jakieś zwierzątka?

Kto zna?

Jakie?

Jak to zwierzątko się porusza?

Wspaniale! Nasz autobus dowiózł nas na łąkę, teraz będziemy się poruszać jak zwierzątka w piosence (skaczemy jak żabki, pływamy jak żabki, fruwamy jak pszczółki)

  • „Hej zielona żabko”

 

4. Zabawy dowolne- ok. 10/15min.

Swobodne zabawy dzieci na sali wraz z rodzicami.

 

5. Zabawy w kole- ok.10min

Nasz autobus już odjechał, więc tym razem musimy wsiąść do pociągu (ustawiamy wagoniki jeden za drugim).

- Czy wszyscy już są w pociągu?

- Tak? Możemy ruszać?

  • „Zabawa w pociąg”

Stop. Pociąg zatrzymał się na stacji niedaleko wesołego miasteczka. Zapraszam Was na karuzele (wyciągamy chustę)

  • „Karuzela”

Z karuzeli wskakujemy do basenu z kulkami. Naszym zadaniem będzie wachlowanie chustą w taki sposób by jak najszybciej wyrzucić z niej wszystkie wrzucane przeze mnie kulki (piłki).

- Oj chyba musimy znaleźć jakieś schronienie, bo zaczyna padać. Pada coraz mocniej i mocniej, pewnie zaraz będzie tu wielka ulewa.

Uwaga! Podnosimy teraz chustę jak najwyżej, by zrobić z niej parasol i szybciutko się pod nim schować (zabawę powtarzamy kilka razy).

- Czas opuścić wesołe miasteczko, karuzele i udać się do przedszkola. Czym chcecie do niego wrócić? Autobusem czy pociągiem?

  • „Koła autobusu kręcą się” lub „Zabawa w pociąg”- w zależności od tego co wybiorą dzieci.

 

6. Zabawy swobodne ok.15-20min

Zabawy dowolne, rozchodzenie się dzieci.

Na pożegnanie, przy wyjściu dzieci dostają balonika.

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin