KARTA OBSERWACJI DZIECKA 3-LETNIEGO - Eliwra Skólska.doc

(47 KB) Pobierz
KARTA OBSERWACJI DZIECKA:

KARTA OBSERWACJI DZIECKA:

 

Imię i nazwisko dziecka:

Data badania:

I. OGÓLNA SPRAWNOŚĆ RUCHOWA

WYBRANE UMIEJĘTNOŚCI:

  1.  

Wchodzi po schodach bez pomocy

  2.

Kopie piłkę do drugiej osoby

  3.

Potrafi chodzić na palcach

  4.

Zeskakuje ze stopni schodów

  5.

Toczy dużą piłkę na odległość 3-6 m do celu

  6. 

Potrafi stać przez 5 sekund na jednej nodze bez pomocy

II. SAMODZIELNOŚĆ

  1.

Interesuje się załatwianiem potrzeb fizjologicznych przez dorosłych

  2.

Próbuje samodzielnie wycierać sobie ręce

  3.

Zdejmuje samodzielnie rozpiętą kurtkę

  4.

Zjada wszystko z talerza nie rozlewając jego zawartości

  5.

Wkłada sam kapcie lub buty

  6.

Rozbiera się z podkoszulka

III. DOJRZAŁOŚĆ SPOŁECZNA

  1.

Bawi się chętnie z rówieśnikami

  2.

Próbuje pocieszyć, gdy ktoś jest smutny

  3.

Dąży do samodzielności w sprawach samoobsługowych

  4.

Potrafi bawić się samodzielnie dłuższy czas

  5.

Przestrzega reguł zabawy „raz ty, raz ja”

  6.

Wyraża życzenia w formie „ja”

IV. KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA

  1.

Nawleka koral na sznurek

  2.

Kręci korbką od młynka

  3.

Bazgrze z własnej inicjatywy

  4.

Zakręca lub odkręca zakrętkę butelki

  5. 

Buduje most z 3 klocków wg wzoru

  6.

Buduje wieżę z 4 -5 klocków

V. MOWA BIERNA*

  1.

Szybkie bogacenie słownictwa biernego

  2.

Rozumienie funkcji przedmiotów, np. co robisz łyżką

  3.

Rozumie zdania złożone

  4.

Rozumie niektóre przymiotniki (zimny, duży, ciężki )

  5.

Rozumie przyimki (na, pod, z tyłu)

  6.

Wykonuje 2-członowe polecenia

VI. MOWA CZYNNA

  1.

Potrafi odmówić

  2.

Wypowiada swoje imię mówiąc o sobie

  3.

Potrafi zapamiętać proste wierszyki

  4.

Wypowiada 2-wyrazowe zdania w mowie dziecięcej

  5.

Zadaje spontanicznie pytania

  6.

Szybkie bogacenie słownika czynnego

VII. CZYNNOŚCI POZNAWCZE

  1.

Wkłada duże i małe koła w odpowiednie formy

  2.

Wkłada w deseczkę formy

  3.

Buduje pociąg z 5 klocków wg wzoru

  4.

Sortuje krążki wg wielkości

  5.

Buduje most z 3 klocków wg wzoru

  6.

Prawidłowo określa ilość używając zwrotów mniej, więcej

 

 

Oprac. Elwira Skólsk...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin