KARTA OBSERWACJI DZIECKA:
Imię i nazwisko dziecka:
Data badania:
I. OGÓLNA SPRAWNOŚĆ RUCHOWA
WYBRANE UMIEJĘTNOŚCI:
1.
Wchodzi po schodach bez pomocy
2.
Kopie piłkę do drugiej osoby
3.
Potrafi chodzić na palcach
4.
Zeskakuje ze stopni schodów
5.
Toczy dużą piłkę na odległość 3-6 m do celu
6.
Potrafi stać przez 5 sekund na jednej nodze bez pomocy
II. SAMODZIELNOŚĆ
Interesuje się załatwianiem potrzeb fizjologicznych przez dorosłych
Próbuje samodzielnie wycierać sobie ręce
Zdejmuje samodzielnie rozpiętą kurtkę
Zjada wszystko z talerza nie rozlewając jego zawartości
Wkłada sam kapcie lub buty
Rozbiera się z podkoszulka
III. DOJRZAŁOŚĆ SPOŁECZNA
Bawi się chętnie z rówieśnikami
Próbuje pocieszyć, gdy ktoś jest smutny
Dąży do samodzielności w sprawach samoobsługowych
Potrafi bawić się samodzielnie dłuższy czas
Przestrzega reguł zabawy „raz ty, raz ja”
Wyraża życzenia w formie „ja”
IV. KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA
Nawleka koral na sznurek
Kręci korbką od młynka
Bazgrze z własnej inicjatywy
Zakręca lub odkręca zakrętkę butelki
Buduje most z 3 klocków wg wzoru
Buduje wieżę z 4 -5 klocków
V. MOWA BIERNA*
Szybkie bogacenie słownictwa biernego
Rozumienie funkcji przedmiotów, np. co robisz łyżką
Rozumie zdania złożone
Rozumie niektóre przymiotniki (zimny, duży, ciężki )
Rozumie przyimki (na, pod, z tyłu)
Wykonuje 2-członowe polecenia
VI. MOWA CZYNNA
Potrafi odmówić
Wypowiada swoje imię mówiąc o sobie
Potrafi zapamiętać proste wierszyki
Wypowiada 2-wyrazowe zdania w mowie dziecięcej
Zadaje spontanicznie pytania
Szybkie bogacenie słownika czynnego
VII. CZYNNOŚCI POZNAWCZE
Wkłada duże i małe koła w odpowiednie formy
Wkłada w deseczkę formy
Buduje pociąg z 5 klocków wg wzoru
Sortuje krążki wg wielkości
Prawidłowo określa ilość używając zwrotów mniej, więcej
Oprac. Elwira Skólsk...
kordistoska