Witam entuzjastów majsterkowania przy VW polo 6nOstatnio zakładałem mechanizm elektryczny do orginalnego szyberdachu wiec postanowiłem podzielić sie spostrzeżeniami na ten temat.
Potrzebujemy:-silniczek szyberdachu z golfa 3(koszt ok 100 zeta)-przełącznik sterowania(jest zespolony z lampką oświetlenia wnętrza)dostac mozna raczej cała lampke(koszt ok 30)(przycisk jest podświetlany na zielono diodami smd osobiście wymieniłem na niebieskie)-najlepiej orginalna wiązkę z wtyczkami (mnie udało sie kupić razem z silniczkiem)-dwie śruby M6 z nakrętkami (najlepiej z nierdzewki,lub mosiężne nie będa rdzewieć)-gwintownik M6-ok 3m przewodu-klej do tapicerki najlepiej w areozolu-kawałek materiału do oklejenia zaślepki po korbceMontaż:nie musimy demontować podsufitki!!!!1.zamykamy szyberdach w punkt 0(czyli zamkniety)2.demontujemy korbkę (wkręt torx pod kapslem)3.odłaczmy lampke wewnętrzną i ją demontujemy4.odkręcamy osłony przeciwsłoneczne by mieć lepsze ugięcie podsufitki(uwaga by nie połamać)5.wyciagamy uszczelke podsufitki prze obrębie szyberdachu
6.demontujemy mechanizm zazębiający korbki(dwa wkręty z łbem krzyzowym)naszym oczom ukazują się dwa otwory które pasuja rozstawem do naszego mechanizmu elektrycznego,i tak gwintowanie jak zalecaja na niemieckiej stronie odpada gdyz uzyskujemy 2,3 zwoje gwintu a to jest troszke małoja osobiście nagwintowałem tylko po to by przyłapac silniczek i rozsunac recznie szyberdach(imbusem) by miec dostep do osadzenia nakrętek od góry po demontażu plastiku osłaniającego zębnik
przed zakręceniem na stałe silniczka wazne jest by go podłaczyć na krótko i ustawic punkt zero czyli zamkniety krańcówka w silniczku sama ustawi nam ten punkt,oczywiście wszystko dobrze smarujemy zebatke,zebnik,ja osobiście wcześniej wymyłem wszystkie prowadnice i nasmarowałem
7.przeprowadzamy dodatkowy przewód +12v do zasilania silniczka(mozna oczywiście by podłaczyc sie pod lampkę ale przewód jest trosze o małym przekroju i lepiej nie ryzykować tylko poprowadzić nowy odpowiednio grubszy masę możemy wziąść z wzmocnienia dachu)
,
8. wszystko spinamy według schematu i czas na próbę czy działa nam odpowiednio mechanizm jeśli był dobrze ustawiony punkt zero na silniczku nie powinno byc problemu krańcówki same beda odłączać odpowiednio
9.montujemy lampke z wyłacznikiem i tu sa największe schodki:-lampka jest większa od orginalnej długośc szerokosc nie przeszkadza zawsze mozna troszke podciac odpowiednio podsufitke-najgorsze ze lampka jest głębsza i opiera się o wzmocnienie dachu,radykalnie mozna by je troszkę wyciac ale cięzki dostep i raczej coś takiego to juz dewastacja-osobiście jak narazie zastosowałem mały dystans pod lampkę ale musze zrobic jakaś ładna ramke np.z aluminium
10.oklejamy nasza zaślepke po korbce i staramy sie jakos dopasowac zatrzaski by nam ładnie przylegało
uwaga:
osobiście wymieniłem bezpieczniki polimerowe w sliniczku(odpowiednio z 2,5 A na 3A i z 4A na 5A wszystkie do 30V)wynikło to ze w upalne dni gdzie balacha jest nagrzana za szybko działaja i szyber nie działa w pełni(działa skokowo)tu link co i jak:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0Ten manual jest tylko formą porady,i proszę nie miec pretensji jak uszkodzicie swój szyber!!!!pozdrawiam!!!!!
Autorem manuala jest : bzyku777
Strona 13 z 13
www.vwpoloklub.pl
Maggia