Nazwa czynności: wymiana mechanizmu zmiany biegów na linkiModel samochodu: Polo 6N1Rocznik: '98Potrzebne materiały:- mechanizm zmiany biegów,- smar,- uszczelka pomiędzy kolektor a rurę wydechową,- opaska metalowa mała,- WD-40 lub coś podobnego,- klucze: 10, 13, 16, 17 najlepiej nasadowe z przedłużkami,- kombinerki,- płaski śrubokręt,- kawałek drutu bądź kabelkaPrzewidywany koszt:Mechanizm kupiłem za 40 zł + wysyłka, wymieniłem w nim tulejkę i kapturek (ASO 5 zł), uszczelka około 10 złCzas wykonania:2 godz. gdy wszystko idzie zgodnie z planemSposób wykonania:Wjeżdżamy na kanał bądź najazd i tak:1. Zdejmujemy mieszek i odciągamy go do góry2. Przecinamy metalową opaskę (przygotujmy sobie nową do montażu)3. Odkręcamy 2 czarne plastykowe nakrętki
4. Odkręcamy obydwie poprzeczki, nad którymi znajduje się rura wydechowa5. Odkręcamy osłonę kolektora wydechowego (nr 1 zdjęcie poniżej)6. Odkręcamy rurę wydechową od kolektora wydechowego i podwieszamy ją na drucie bądź kablu; wcześniej warto spryskać śruby WD-40 lub płynem hamulcowym (nr 4 zdjęcie poniżej)
7. Odpinamy spinki aluminiowych blach osłaniających podwozie nad rurą wydechową i demontujemy je
8. Odkręcamy łapę skrzyni
9. Odłączamy linki mechanizmu zmiany biegów od skrzyni (zaznaczone czerwonymi kółkami)10. Odkręcamy mocowanie linek (2 śruby w tulejach zaznaczonych na czerwono) zdjęcie wygasło L11. Odkręcamy puszkę mechanizmu zmiany biegów (4 śruby) i wyjmujemy mechanizm
Przy montażu czynności wykonujemy w kolejności odwrotnej.
Uwaga Wykonując podmiankę mechanizmu trzeba się upewnić czy te mechanizmy są identyczne. Różnią się otworem na tuleję w jednej lince (zdjęcie). Moja tuleja nie pasowała do nowego mechanizmu i musiałem improwizować. Gdyby ktoś miał taką tuleję na zbyciu to chętnie odkupię Miłej pracy
Autorem manuala jest: golfina
Strona 5 z 5
www.vwpoloklub.pl
Maggia