[6N] Wymiana mechanizmu zmiany biegow na linki.doc

(556 KB) Pobierz
Nazwa czynności: wymiana mechanizmu zmiany biegów na linki



Nazwa czynności: wymiana mechanizmu zmiany biegów na linki
Model samochodu: Polo 6N1
Rocznik: '98

Potrzebne materiały:
- mechanizm zmiany biegów,
- smar,
- uszczelka pomiędzy kolektor a rurę wydechową,
- opaska metalowa mała,
- WD-40 lub coś podobnego,
- klucze: 10, 13, 16, 17 najlepiej nasadowe z przedłużkami,
- kombinerki,
- płaski śrubokręt,
- kawałek drutu bądź kabelka

Przewidywany koszt:
Mechanizm kupiłem za 40 zł + wysyłka, wymieniłem w nim tulejkę i kapturek (ASO 5 zł), uszczelka około 10 zł

Czas wykonania:
2 godz. gdy wszystko idzie zgodnie z planem

Sposób wykonania:
Wjeżdżamy na kanał bądź najazd i tak:
1. Zdejmujemy mieszek i odciągamy go do góry
2. Przecinamy metalową opaskę (przygotujmy sobie nową do montażu)
3. Odkręcamy 2 czarne plastykowe nakrętki



 


4. Odkręcamy obydwie poprzeczki, nad którymi znajduje się rura wydechowa







5. Odkręcamy osłonę kolektora wydechowego (nr 1 zdjęcie poniżej)
6. Odkręcamy rurę wydechową od kolektora wydechowego i podwieszamy ją na drucie bądź kablu; wcześniej warto spryskać śruby WD-40 lub płynem hamulcowym (nr 4 zdjęcie poniżej)





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Odpinamy spinki aluminiowych blach osłaniających podwozie nad rurą wydechową i demontujemy je
 


8. Odkręcamy łapę skrzyni



 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Odłączamy linki mechanizmu zmiany biegów od skrzyni (zaznaczone czerwonymi kółkami)



10. Odkręcamy mocowanie linek (2 śruby w tulejach zaznaczonych na czerwono)

Obrazek zdjęcie wygasło L

11. Odkręcamy puszkę mechanizmu zmiany biegów (4 śruby) i wyjmujemy mechanizm





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przy montażu czynności wykonujemy w kolejności odwrotnej.
 


Uwaga Wykonując podmiankę mechanizmu trzeba się upewnić czy te mechanizmy są identyczne. Różnią się otworem na tuleję w jednej lince (zdjęcie). 



Moja tuleja nie pasowała do nowego mechanizmu i musiałem improwizować. Gdyby ktoś miał taką tuleję na zbyciu to chętnie odkupię :piwo:

Miłej pracy :thumbsup:

 

 

 

 

 

 

 

Autorem manuala jest: golfina

Strona 5 z 5 



www.vwpoloklub.pl

Zgłoś jeśli naruszono regulamin