dziennik_wspomagania.pdf

(823 KB) Pobierz
WSPOMAGANIE
ROZWOJU
DZIECI
KARTY
DIAGNOZY
INDYWIDUALNA KARTA DIAGNOZY ROZWOJU DZIECKA
Imię i nazwisko dziecka
Data rozpoczęcia przedszkola
Data ukończenia przedszkola
Norma wiekowa
I rok
1
jeszcze nie
jeszcze nie
zaczyna
już tak
II rok
2
jeszcze nie
zaczyna
już tak
III rok
2
1
jeszcze nie
jeszcze nie
zaczyna
już tak
już tak
Uwagi
2
zaczyna
już tak
1
jeszcze nie
zaczyna
już tak
I. ROZWÓJ EMOCJONALNO-MOTYWACYJNY I SPOŁECZNY
3
Zrozumiale mówi o swoich potrzebach i decyzjach
3
Samodzielnie organizuje swoje zabawy dowolne
3
Wskazuje miejsca bezpiecznej zabawy
3
Wypowiada się na swój temat
4
Wyraża swoje uczucia
4
Dąży do pokonywania trudności
3
Opuszcza rodziców bez objawów niepokoju
4
Dzieli się z dorosłymi swoimi przeżyciami z przedszkola
4
Przewiduje skutki swoich zachowań
4
Z szacunkiem odnosi się do otoczenia
4
Stosuje reguły obowiązujące w społeczności dziecięcej oraz
w świecie dorosłych
3
Używa zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach
4
Nawiązuje pozytywne kontakty z dziećmi
3
Nawiązuje pozytywne kontakty z dorosłymi
3
Rozróżnia pojęcia ,,moje”, ,,twoje”
4
Aktywnie uczestniczy w zajęciach
3
Aktywnie uczestniczy w zabawach
5
Przejawia umiejętności organizacyjne
64
zaczyna
Badane umiejętności
Jest odważne, wierzy we własne możliwości
Przezwycięża trudności
Prowadzi konwersację z umiarkowaną siłą głosu
Wyraża emocje adekwatnie do sytuacji
Zaplanowaną czynność doprowadza do końca
Rozwiązuje konflikty w sposób akceptowany społecznie
Pyta o niezrozumiałe fakty
Dba o swój wygląd zewnętrzny
Właściwie zachowuje się w miejscach sakralnych i użyteczności
publicznej
4
Aktywnie uczestniczy w przedstawieniach teatralnych,
koncertach i wycieczkach
II.ROZWÓJ FIZYCZNO- RUCHOWY
A
MAŁA MOTORYKA
3
Myje, wyciera ręce i twarz
3
Samodzielnie myje zęby
3
Samodzielnie korzysta z toalety
3
Samodzielnie ubiera się
3
Samodzielnie rozbiera się
3
Odkłada swoje rzeczy na wyznaczone miejsce
3
Utrzymuje porządek w swoim otoczeniu
3
Zachowuje prawidłową postawę ciała przy stoliku
4
Prawidłowo posługuję się sztućcami
4
Kulturalnie spożywa posiłek
4
Nakrywa do stołu
3
Sprząta po sobie
4
Prawidłowo posługuję się przyborami piśmienniczymi
i plastycznymi (chwyt, napięcie mięśni nadgarstka)
5
Przestrzega kierunków rysowania i pisania
4
Rysuje po śladzie
4
Łączy dane punkty liniami
4
Odwzorowuje proste figury
4
Właściwie używa prostych narzędzi podczas majsterkowania
3
Wznosi konstrukcje z różnego rodzaju materiałów
4
4
3
5
4
4
3
4
5
65
1
2
1
2
1
2
Tworzy kompozycje z różnorodnych materiałów
Wykonuje prace plastyczne o podanej tematyce
Wykonuje prace plastyczne o dowolnej tematyce
B
DUŻA MOTORYKA
3
Uczestniczy:
○ w zabawach
4
o
w zajęciach
5
o
w grach sportowych
Jest sprawne fizycznie:
3
o
biega
3
o
czworakuje
4
o
schodzi po schodach
3
o
ustawia się w parze
3
o
ustawia się rzędzie
3
o
ustawia się w szeregu
3
Rzuca piłkę
4
Chwyta piłkę
3
Skacze na obu nogach
4
Skacze na jednej nodze
3
Obraca się
4
Utrzymuje równowagę
3
Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw i zajęć
III. ROZWÓJ INTELEKTUALNY
A
MOWA
3
Zwraca się bezpośrednio do rozmówcy
4
Poprawnie wymawia głoski: syczące
5
o
szumiące
5
o
r
5
Buduje wypowiedzi poprawne pod względem fleksyjnym
4
o
składniowym
5
Mówi płynnie dostosowując ton głosu do sytuacji
3
Formułuje wypowiedzi posługując się wyrazami,
równoważnikami zdań
3
o
buduje zdania proste
4
o
buduje zdania złożone
3
3
3
66
1
2
1
2
1
2
Zgłoś jeśli naruszono regulamin