PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY.doc

(32 KB) Pobierz
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY

                                  PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY

 

● Imię i nazwisko (w lewym górnym rogu).

 

● Od kiedy do kiedy odbywa się staż ( ma trwać 9 miesięcy).

 

● Opiekun stażu (imię i nazwisko).

 

● Cel, w jakim odbywa się staż ( uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego

 

stopnia nauczyciela kontraktowego).

 

-          Nauczyciel kontraktowy na mianowanego uzyskuje awans w wyniku egzaminu.

 

-          Każdy plan może być inny (tabelka, punkty).

 

● Z rozporządzenia punkt o wymaganiach stopnia.

 

● Założenia: co będę robić w trakcie stażu; kto mi w tym pomaga.

 

Działania podjęte w celu realizacji zadań.

 

● Termin realizacji i osoba wspierająca.

 

● Wymagane:

 

1. Znajomość organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły w której nauczyciel odbywa staż.

 

-          Księga protokołów

 

-          Lista obecności

 

2. Zapoznanie się ze statutem szkoły i wewnątrzszkolnym systemem oceniania (odpowiedzialni są

 

dyrektor i opiekun stażu).

 

-          Termin realizacji: wrzesień – październik.

 

♠ Dokumenty, które trzeba znać:

 

-          SZKOLNY PROGRAM WYCHOWAWCZY (na podstawie tego nauczyciel pisze program

 

wychowawczy dla swojej klasy).

 

-          SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI.

 

-          REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ (Regulamin Rady Rodziców lub Rady Szkoły, jeśli

 

taka jest; regulamin Samorządu Uczniowskiego).

 

R. R. P uszczegóławia pracę Rady Pedagogicznej, powinien informować o czym będzie Rada

 

Pedagogiczna. R. S składa się z rodziców i nauczycieli i uczniów, może funkcjonować w szkole.

 

Opracowuje swój regulamin, podejmuje decyzje za niektórych nauczycieli. Zatwierdza statut szkoły.

 

3. Bezpieczne i higieniczne warunki pracy.

 

a)        Kurs BHP (nauczyciel za to nie płaci).

 

b)       Poznanie zasad BHP.

 

 

c)        Zaświadczenie o ukończeniu kursu dołączone do planu rozwoju (kurs ma się odbywać w

 

godzinach pracy).

 

d)       Poznanie przepisów dotyczących bezpieczeństwa nauki, pracy w szkole i poza nią (wycieczki,

 

przerwy szkolne, itp.).

 

Programy nauczania.

 

1. Zapoznanie się z programem nauczania swojego przedmiotu.

 

2. Przedmiotowy system oceniania.

 

-          Kilku nauczycieli powinno opracowywać go wspólnie.

 

-          W miarę jednakowo oceniać (uczeń ma być oceniany zgodnie z możliwościami).

 

-          Potrzebne są dzienniki lekcyjne i arkusze ocen.

 

3. W szkole powinny się również znajdować:

 

-          Książka protokołów.

 

-          - || -       zarządzeń i komunikatów.

 

 

-          - || -       wyjść.

 

4. Nauczyciel powinien uczestniczyć jako obserwator w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu

 

(powinien zaprosić go na swoją lekcję)lub innych nauczycieli, w wymiarze co najmniej 1 godz. w

 

miesiącu i omawiać je z prowadzącym:

 

a)        Co uczeń powinien robić na lekcji.

 

b)       Czego się powinien dowiedzieć.

 

c)        Co  potrafi (co osiągnął nauczyciel).

 

Procedura awansu zawodowego.

 

● Nauczyć się pisać konspekty (opiekun stażu też je pisze; dyrekcja ustala ile razy trzeba

 

być u opiekuna, dyrektor także powinien zapraszać na swoje zajęcia).

 

-          Jeśli nie ma w szkole nauczyciela przedmiotu, którego ma uczyć stażysta, dyrektor powinien go wysłać na obserw.

 

do szkoły, gdzie jest. Opiekun stażu powinien wywodzić się ze szkoły, gdzie odbywa się staż, bo musi nauczyciela zapoznać

 

z dokumentami.

 

1. Przygotowanie i opracowanie scenariuszy lekcji wspólnie z opiekunem stażu.

 

2. Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły  w wymiarze co najmniej 1 godz. w

 

miesiącu.

 

3. Przygotowywanie uroczystości szkolnych, konkursów, itp. (tego nie ma w planie, ale jeśli jest jeden stażysta, dyrektor go

 

tym obarczy).

 

4. Formułowanie wniosków pohospitacyjnych (aby w przyszłości uniknąć błędów, zwrócić uwagę na dziecko o szczególnych

 

potrzebach wychowawczych, dostosować metody pracy do potrzeb i możliwości uczniów).

 

5. Uczestnictwo w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego.

 

-          Wnieść uwagi do planu WDN (przedstawia się go na sierpniowej radzie pedagogicznej).

 

● Sprawozdanie napisane po zakończeniu stażu.

 

         -        Nie trzeba zrealizować wszystkiego, co zakłada się w planie.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin