SiZR_3_20160112_pil.pdf
(
2048 KB
)
Pobierz
Kryteria doboru wielkości okręgu
sterowania
Zdalne prowadzenie ruchu
Liczba i wielkość okręgów zdalnego prowadzenia ruchu
zależy od:
● wielkości, intensywności oraz zróżnicowania ruchu,
● rodzaju zastosowanego zdalnego prowadzenia ruchu
radiowe prowadzenie ruchu,
zdalne sterowanie urządzeniami,
● zakresu i automatyzacji wspomagania prowadzenia ruchu,
● możliwości psychofizycznych dyżurnego ruchu.
Podstawowym kryterium wielkości okręgu prowadzenia ruchu jest sumaryczne
obciążenie dyżurnego ruchu:
OC = Σ obciążeń posterunków
[pociągoprzebiegi/doba].
Przy ruchu z zaznaczonym wyraźnie okresem szczytowego natężenia – należy
również uwzględniać obciążenie w godzinie.
W okręgu
radiowego prowadzenia ruchu
obciążenie dyżurnego ruchu
nie powinno
przekraczać
200
pociągoprzebiegów/dobę i
nie może
przekraczać
12
pociągoprzebiegów/godzinę.
Radiowe prowadzenie ruchu
- gdy w okręgu sterowania występują jednocześnie
najwyżej 2 pociągi wyprzedzające się lub krzyżujące albo do 5 pociągów jadących w
odstępie czasu większym niż 15 minut, jeżeli nie wyprzedzają się i ich trasy nie krzyżują
się. Radiowe prowadzenie ruchu jest możliwe na liniach jednotorowych o obciążeniu nie
przekraczającym 16 poc/dobę.
W okręgu
zdalnego sterowania
obciążenie dyżurnego ruchu
nie powinno
przekraczać
1000
pociągoprzebiegów/dobę i
nie może
przekraczać
60
pociągoprzebiegów/godzinę.
Należy uwzględniać dodatkowe obciążenie dyżurnego ruchu, wynikające z:
• liczby kierunków ruchu powyżej 2,
• liczby posterunków w okręgu powyżej 1,
• prowadzenia pracy manewrowej przez dyżurnego ruchu,
• uruchamiania pociągów w okręgu.
Obciążenie te może być uwzględnione jako odpowiednie współczynniki zwiększające.
Przy uwzględnieniu współczynników zwiększających obciążenie dyżurnego ruchu nie
powinno przekraczać
1500
pociągoprzebiegów/dobę.
Kontrola dyspozytorska
Podstawowe funkcje kontroli dyspozytorskiej są określane jako:
• nadzór i rejestracja ruchu;
• wykrywanie konfliktów;
• rozwiązywanie konfliktów,
podejmowanie decyzji o sposobie
rozwiązania i jej przekazywanie do okręgu sterowania
;
• realizacja decyzji
, prowadząca do rozwiązania konfliktu
.
Nadzór i rejestracja ruchu
w odniesieniu do posterunku ruchu i odcinka
dyspozytorskiego mogą być realizowane jako:
pełny
(ciągły)
nadzór
ruchu
przez dyspozytora liniowego i
automatyczna rejestracja ruchu w czasie rzeczywistym, obejmująca
wszystkie posterunki odcinka,
uproszczony nadzór
ruchu
przez dyspozytora liniowego - ciągły
nadzór ruchu na wybranych posterunkach odcinka
,
statystyczny nadzór
ruchu
- zgłaszanie przez dyżurnych ruchu wyłącznie
wypadków i wydarzeń
.
Plik z chomika:
Rzedzian8
Inne pliki z tego folderu:
kolejowe.doc
(305 KB)
SiZR_1_20160116_pil.pdf
(3892 KB)
SiZR_2_20160116_pil.pdf
(1888 KB)
SiZR_3_20160112_pil.pdf
(2048 KB)
ZiSR_Kolej.zip
(7053 KB)
Inne foldery tego chomika:
cz. drogowa
cz. lotnicza
PIR mgr
SZRL_malarz
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin