Facebook …. nie uwierzysz, co oni o nas wiedzą.rtf

(20 KB) Pobierz

Facebook …. nie uwierzysz, co oni o nas wiedzą !!!

 

 

Do napisania tego artykułu skłoniły mnie dwie rzeczy – pewne zdarzenie z życia prywatnego i wiedza którą dzięki temu zgromadziłem. Chcę się z Państwem podzielić tą wiedzą i pozostawić temat do samodzielnej oceny.

 

Facebook …. Kto z czytających nie ma konta na tym portalu? Można powiedzieć, “nie jesteś na facebooku – nie istniejesz”. Jednak czy facebook to tylko okno na świat? A może po prostu to maszyna do gromadzenia informacji o nas ???

 

Facebook jest przemyślanym narzędziem, które generuje od jakiegoś czasu potężne dochody. W 2015 roku udało im się zarobić 18 miliardów dolarów. Skąd biorą się takie zyski? Z reklam, sprzedawaniu danych big data i z gier, bez których niejeden z czytających nie wyobraża sobie porannej kawy! Reklama…. to właśnie mnie zaintrygowało...

 

A teraz kilka ciekawostek:

 

- Co wie o Tobie Facebook -

1. Lokalizacja

2. Wiek

3. Pokolenie

4. Płeć

5. Język

6. Wykształcenie

7. Rodzaj wykształcenia

8. Szkoła

9. Pochodzenie etniczne

10. Przychód, wartość netto dochodu

11. Typ posiadanego mieszkania/domu

12. Wartość domu

13. Wielkość posiadłości

14. Liczba metrów kwadratowych twojej posiadłości mieszkalnej

15. Rok, w którym twój dom został zbudowany

16. Układ mieszkania/domu

17. Użytkownicy, którzy mają jakąś rocznicę w ciągu 30 dni

18. Użytkownicy, którzy znajdują się z dala od swojej rodziny

19. Użytkownicy, którzy w znajomych mają kogoś, kto ma jakąś rocznicę, oświadczył się lub ma rocznicę zawarcia związku małżeńskiego, ma wkrótce urodziny, lub niedawno się przeprowadził

20. Użytkownicy ze związkami na odległość

21. Użytkownicy w nowych związkach

22. Użytkownicy, którzy rozpoczęli nową pracę

23. Użytkownicy, którzy niedawno się zaręczyli

24. Użytkownicy, którzy niedawno zawarli związek małżeński

25. Użytkownicy, którzy niedawno się przeprowadzili

26. Użytkownicy, którzy wkrótce mają urodziny

27. Rodzice

28. Rodzice oczekujący na potomstwo

29. Matki, w podziale na różne typy

30. Użytkownicy, którzy angażują się w politykę

31. Konserwatyści i liberałowie

32. Status związku

33. Twój pracodawca

34. Branża, w której pracujesz

35. Zajmowane stanowisko

36. Rodzaj biura, w którym pracujesz

37. Zainteresowania

38. Użytkownicy, którzy posiadają motocykle

39. Użytkownicy, którzy planują kupić samochód

40. Użytkownicy, którzy niedawno kupili jakąś część samochodową

41. Użytkownicy, którzy potrzebują usług samochodowych

42. Rodzaj i marka samochodu, który posiadasz

43. Rok produkcji twojego samochodu

44. Wiek samochodu

45. Ilość pieniędzy, jaką użytkownik planuje wydać na następny samochód

46. Gdzie użytkownik planuje kupić samochód

47. Ilu pracowników ma firma, w której pracujesz

48. Użytkownicy z własnymi małymi biznesami

49. Użytkownicy, którzy pracują w zarządach

50. Użytkownicy, którzy działają charytatywnie

51. System operacyjny komputera

52. Użytkownicy, którzy posiadają konsolę do gier

53. Użytkownicy, którzy tworzą Wydarzenia na Facebooku

54. Użytkownicy, którzy korzystali z Płatności Facebooka

55. Użytkownicy, którzy grają w gry planszowe

56. Użytkownicy, którzy korzystają z Płatności Facebooka ponad przeciętnie

57. Użytkownicy, którzy są administratorami Stron na Facebooku

58. Użytkownicy, którzy niedawno wrzucali zdjęcia na Facebooka

59. Przeglądarka internetowa

60. Klient poczty e-mail

61. Miłośnicy nowych technologii

62. Ekspaci

63. Użytkownicy, którzy pracują w bankach i instytucjach finansowych

64. Użytkownicy, którzy inwestują (w podziale na rodzaj inwestycji)

65. Liczba linii kredytowych

66. Użytkownicy, którzy mają aktywne karty kredytowe

67. Rodzaj karty kredytowej

68. Użytkownicy, którzy korzystają z kart debetowych

69. Użytkownicy, którzy mają zaległe zadłużenie na karcie kredytowej

70. Użytkownicy, którzy słuchają radia

71. Użytkownicy, którzy lubią programy telewizyjne

72. Użytkownicy, którzy mają telefony komórkowe (w podziale na marki)

73. Rodzaj połączenia internetowego

74. Użytkownicy, którzy niedawno kupili smartfona lub tablet

75. Użytkownicy, którzy łączą się z internetem za pośrednictwem telefonu lub tabletu

76. Użytkownicy, którzy korzystają z kuponów

77. Rodzaj ubrań, jakie kupują użytkownicy

78. Okres w roku, w którym dokonuje się najwięcej zakupów

79. Użytkownicy, którzy kupują dużo piwa, wina, wódek

80. Użytkownicy, którzy kupują w sklepach spożywczych

81. Użytkownicy, którzy kupują produkty z kategorii beauty

82. Użytkownicy, którzy kupują leki na alergie, przeziębienia, ból

83. Użytkownicy, którzy wydają więcej niż standardowo na wyposażenie wnętrz

84. Użytkownicy, którzy kupują produkty dla zwierząt

85. Użytkownicy, którzy często robią wydatki na dom

86. Użytkownicy, którzy kupują dużo online

87. Rodzaje restauracji, z jakich korzystają użytkownicy

88. Rodzaje sklepów, w jakich robią zakupy

89. Użytkownicy, którzy są skłonni kupować online ubezpieczenia, karty kredytowe, itd.

90. Długość życia w danym miejscu

91. Użytkownicy, którzy planują przeprowadzkę

92. Użytkownicy, którzy interesują się oglądaniem sportu

93. Użytkownicy, którzy często podróżują, lub pracują dla przyjemności

94. Użytkownicy, którzy podróżują miejskim transportem do pracy

95. Rodzaj wakacji, na jakie użytkownicy jeżdżą

96. Użytkownicy, którzy niedawno wrócili z podróży

97. Użytkownicy, którzy używali aplikacji podróżniczych

98. Użytkownicy, którzy udostępniali nieruchomość innym na wakacje.

Na podstawie tych wszystkich informacji można stworzyć kompletny profil człowieka. Będzie on tak szczegółowy, jak żaden inny zbiór informacji o konkretnej osobie, bo oparty nie na deklaracjach, lecz faktycznych informacjach i czynnościach wykonywanych przez użytkowników Facebooka.

 

- Jak możesz stać się ofiarą Facebooka ?

Facebook to olbrzymie narzędzie w rękach wierzycieli. Dłużnicy powinni uważać na publikowanie zdjęć, na których urządzają sobie grilla przed nowym domem czy oglądają mecz na olbrzymim telewizorze, jeśli nie chcą oddać ich komornikowi. Pożyczkodawcy używają Facebooka do sprawdzenia wiarygodności kredytowej pożyczkobiorcy i na podstawie informacji zawartych na profilu podejmują pozytywną, bądź negatywną decyzję.

 

- Firmy ubezpieczeniowe sprawdzają na Facebooku zasadność naszych zwolnień lekarskich -

Na całym świecie głośno było o sprawie pewnej pracownicy kanadyjskiego oddziału IBM, u której zdiagnozowano głęboką depresję i w związku z chorobą przyznano płatny urlop zdrowotny. Uśmiechnięte zdjęcia z wakacji zdemaskowały jednak jej prawdziwy stan ducha. Ubezpieczyciel stwierdził, że zdjęcia z wakacji świadcząo gotowości powrotu do pracy.

 

- Kolejne zagrożenie płynące z nierozsądnego używania Facebooka to wykorzystywanie informacji tam zawartych w... sprawach rozwodowych -

Prawnicy prowadzący sprawy rozwodowe poszukują na Facebooku dowodów zaniedbań, oszustw czy niewierności ze strony współmałżonka. Badania, które przytacza Newsweek, wskazują, że Facebook pojawia się w jednej na pięć spraw rozwodowych.

Portal Mashable.com, jedna z najpopularniejszych stron zajmujących się tematykąsocial media, przedstawiła historię kobiety, która straciła prawa do opieki nad dziećmi, gdy jej eksmąż udowodnił, że zamiast spędzać czas dziećmi zajmuje się pielęgnowaniem swoich grządek w bijącej rekordy popularności aplikacji Farmville.

 

- Facebook może doprowadzić do depresji -

Badania przeprowadzone przez nowojorski Stony Brook University dowodzą, że nastolatki spędzające znaczną część swojego czasu na "rozmowy o życiu" z przyjaciółmi, częściej popadają w przygnębienie.

Choć przytoczone przez Newsweek badania nie dotyczą bezpośrednio Facebooka, naukowcy wskazali, że portale społecznościowe ułatwiają kontakt z przyjaciółmi,a tym samym przeprowadzanie niezdrowych dyskusji.

 

- Facebook może także pokrzyżować długo planowany gejowski "coming out" i ujawnić rodzinie szokujące informacje na temat naszej orientacji seksualnej -

Nawet jeśli sami jesteśmy ostrożni, trudno zapanować nad tym, na jakich zdjęciach zostaniemy oznaczeni przez znajomych i co napiszą oni na naszej tablicy.

 

Studenci z Massachusetts Institute of Technology opracowali bardziej wyszukany sposób na sprawdzenie orientacji seksualnej użytkowników Facebooka. Przygotowany przez nich algorytm skutecznie wskazuje homoseksualnych użytkowników, dzięki analizie orientacji seksualnej ich znajomych.

 

- Facebook jest wykorzystywany przez różnej maści prześladowców -

Oczywiście przed erą portali społecznościowych dręczyciele znajdywali inne sposoby na wyładowywanie swojej agresji i frustracji na ofiarach, jednak nie ulega wątpliwości, że Facebook ułatwił im zadanie. Teraz mogą bez większego wysiłku śledzić ruchy swoich ofiar, nawet jeśli próbują one zerwać wszelkie kontakty z gnębicielem.Jedna, wyjątkowo szokująca historia, dotyczy kobiety, która będąc w separacji zmieniła status swojego związku nawolna. Tak rozwścieczyło to jej męża, że włamał się do jej domu i ją zasztyletował.

 

-Możesz stać się ofiarą kradzieży -

Wiele osób nieświadomie prowokuje! Przykład? Duża część osób nie zastanawia się kompletnie nad tym, jakie ograniczenia prywatności stosuje w związku z podawanymi przez siebie informacjami.Prowadzi to do takich sytuacji, w których osoby trzecie, kompletnie niezwiązane z konkretnym człowiekiem, są w stanie uzyskać szereg danych, które umożliwiają podszycie się pod daną osobę,włamanie się na jej konta bankowe, a także okradzenie jej domu czy mieszkania.

Cztery lata temu uwagę na ten problem zwróciła belgijska Federacja Sektora Finansowego (Febelfin), która w swojej kampanii w sieci wskazała między innymi na łatwość zdobycia informacji z serwisu takiego, jak Facebook.

 

- To nie koniec zagrożeń, jakie niesie ze sobą Facebook. Portal ten jest uważnie studiowany przez pracodawców -

Brak świadomości o tym może kosztować nas utratę pracy lub negatywne rozpatrzenie naszej aplikacji.

Ankieta przeprowadzona w Wielkiej Brytanii wykazała, że połowa badanych firm odrzuciła kandydata na posadę z powodu nieeleganckich rzeczy, które pojawiły się na jego facebookowym profilu. W USA 20 proc. pracodawców przyznaje się do przeglądania profili osób starających się o pracę, a kolejne 9 proc. planuje wkrótce uruchomić takie procedury.

 

- Facebook uruchomił usługę umożliwiającą firmom wykorzystanie danych użytkowników -

Michael Lazerow, prezes firmy Buddy Media, zajmującej się organizowaniem kampanii reklamowych na Facebooku, powiedział, że cokolwiek dającego markom możliwość wykorzystania prawdziwych słów konsumentów, jest świetnym narzędziem. Dodał także, iż spoglądając na historię marketingu, zdobycie tego typu treści było wyjątkowo trudne. Według Lazerowa jest to dobry krok największego a świecie serwisu społecznościowego, gdyż pozwala firmom inwestującym w marketing w środowisku Facebooka osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty, czyniąc kampanie głośniejszymi, bardziej rozpoznawanymi i bliższymi użytkownikom.

 

Nowe narzędzie również zostanie udostępnione jako samoobsługowe w najbliższym czasie. Na obecną chwilę z nowej funkcji korzystają jedynie giganci, którzy indywidualnie nawiązywali współpracę w tym zakresie z Facebookiem.

 

Użytkownicy serwisu Slashdot spodziewają się, iż wielu użytkowników Facebooka, użycie ich zdjęć prywatnych nie dość, że nie odczyta tego jako nadużycia, to bę...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin