Dziennik budowy.pdf

(35 KB) Pobierz
Dziennik budowy
Dziennik budowy
Dziennik budowy jest dokumentem urzędowym i przysługuje mu pełna moc dowodowa.
Stanowi urzędowy dokument przebiegu robót budowlanych oraz zdarzeń i okoliczności
zachodzących w toku wykonywania robót.
Przed rozpoczęciem prac należy dokonać w nim wpisu osób, którym zostało powierzone
kierownictwo, nadzór i kontrola techniczna robót budowlanych. Podstawową funkcją
dziennika budowy jest rejestracja w kolejności chronologicznej poszczególnych zdarzeń
zachodzących na budowie. Za właściwe przechowywanie dziennika oraz jego prowadzenie
odpowiedzialny jest kierownik budowy.
Kwestie techniczne dotyczące sposobu prowadzenia dziennika budowy, montażu i rozbiórki,
tablicy informacyjnej
oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy
i ochrony zdrowia reguluje rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 26 czerwca 2002 r.
(Dz.U. Nr 108, poz. 953).
Dziennik budowy
jest przeznaczony do rejestracji, w formie wpisów, przebiegu robót
budowlanych oraz wszystkich zdarzeń i okoliczności zachodzących w toku ich wykonywania
i mających znaczenie przy ocenie technicznej prawidłowości wykonywania budowy, rozbiórki
lub montażu. Musi być prowadzony w sposób zapewniający odtworzenie kolejności zdarzeń
na budowie. Prowadzi się go odrębnie dla każdego obiektu budowlanego, wymagającego
pozwolenia na budowę.
Przy wykonywaniu obiektu budowlanego metodą montażu dodatkowo prowadzi się dziennik
montażu. Inwestor, składając zawiadomienie o zamiarze rozpoczęcia robót budowlanych lub
wznowienia robót budowlanych, występuje do organu wydającego pozwolenie na budowę
o wydanie dziennika budowy.
Na stronie tytułowej dziennika budowy organ wydający pozwolenie na budowę zamieszcza
numer, datę wydania oraz liczbę stron dziennika, imię i nazwisko lub nazwę (firmę) inwestora,
rodzaj i adres budowy, rozbiórki lub montażu, numer i datę wydania pozwolenia na budowę
oraz pouczenie o sposobie prowadzenia dziennika i odpowiedzialności określonej w art. 93 pkt
4 ustawy z 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
Na pierwszej stronie dziennika budowy inwestor zamieszcza imię i nazwisko lub nazwę
(firmę) wykonawcy lub wykonawców oraz osób sprawujących kierownictwo budowy i robót
budowlanych, nadzór autorski i inwestorski, podając ich specjalności i numery uprawnień
budowlanych. Osoby te potwierdzają podpisem i datą przyjęcie powierzonych im
obowiązków.
Do dokonywania wpisów w dzienniku budowy upoważnieni są:
inwestor,
inspektor nadzoru inwestorskiego,
projektant,
kierownik budowy,
kierownik robót budowlanych,
osoby wykonujące czynności geodezyjne na terenie budowy,
pracownicy organów nadzoru budowlanego i innych organów uprawnionych do
kontroli przestrzegania przepisów na budowie – w ramach dokonywanych czynności
kontrolnych.
Kolejne strony dziennika budowy przeznacza się na wpisy dotyczące przebiegu robót
budowlanych. Każdy wpis oznaczony jest datą i podpisuje go osoba dokonująca wpisu,
z podaniem imienia, nazwiska, wykonywanej funkcji i nazwy jednostki organizacyjnej lub
organu, który reprezentuje.
Jeżeli w trakcie wykonywania robót budowlanych następuje zmiana kierownika budowy,
kierownika robót, inspektora nadzoru inwestorskiego lub projektanta sprawującego nadzór
autorski, w
dzienniku budowy
dokonuje się wpisu określającego stan zaawansowania
i zabezpieczenia przekazywanej budowy, rozbiórki lub montażu. Wpis ten potwierdza się datą
i podpisami osoby przekazującej i przejmującej obowiązki.
Pod każdym wpisem w dzienniku budowy osoby, których wpis dotyczy, potwierdzają
podpisem i datą zapoznanie się z jego treścią.
Kierownik budowy
stwierdza wpisem w dzienniku budowy fakt zamknięcia dziennika lub
jego kontynuację w następnym, kolejno numerowanym tomie.
Pracownicy organów nadzoru budowlanego potwierdzają każdorazowo, wpisem do dziennika
budowy, swoją obecność na budowie.
dodano: 22.10.2007.
zmieniono: 09.01.2008.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin