Sceariusz Dzień Misia.pdf

(237 KB) Pobierz
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
(25 LISTOPADA)
DZIECI 5-LETNIE
Z MISIEM ZA PAN BRAT
Cele ogólne:
– zachęcanie do szanowania zabawek,
– docenianie misia jako zabawki, która towarzyszy dzieciom od lat i może być niezastąpionym
przyjacielem.
Środki dydaktyczne:
maskotki – misie (dla każdego dziecka), 4 duże misie, napisy do czytania globalnego,
akcesoria dla misiów na 4 pory roku (wiosna ‒ kwiaty sztuczne: gałązki ‒ bazi, forsycji, krokusy, owady:
motyl, biedronka, koszyk, pisanki; lato ‒ piłka plażowa, okulary przeciwsłoneczne, wiaderko, łopatka,
koło dmuchane do pływania; jesień ‒ kolorowe liście, kasztany, żołędzie, jabłka w koszyczku, parasol;
zima ‒ czapka, rękawiczki, gogle, bombka, łańcuch choinkowy), nagranie dowolnej piosenki.
Przebieg zajęć
1. Zabawa na powitanie ‒ Przekaż
misia.
Dzieci siedzą w kręgu. Zabawę rozpoczyna nauczyciel, mówiąc: Milutkiego
misia puszczam w krąg,
niech powróci do mych rąk. Podaje maskotkę misia osobie siedzącej obok niego, a ona przekazuje
ją dalej itd.
2. Słuchanie opowiadania nauczyciela Sklep
z zabawkami.
W małym miasteczku obok parku stał sklep z najpiękniejszymi zabawkami z całego świata.
Podobno wszystkie były zaczarowane! Małgosia i Basia poprosiły mamę, aby zabrała je do tego
niezwykłego sklepu. Mama zgodziła się, pod warunkiem że dziewczynki wybiorą sobie tylko po
jednej zabawce. Małgosi spodobała się lalka z blond lokami. Ubrana była w piękną balową suknię
w kolorze czerwonym, z błyszczącymi kryształkami. Basia zaś wybrała pluszowego misia z niebieską
kokardką na szyi. Lalka Małgosi z dnia na dzień stawała się coraz brzydsza: włosy przestały się jej
kręcić, z sukni poodpadały kryształki. To było bardzo dziwne! Miś Basi był za to coraz piękniejszy,
miał mięciutkie, błyszczące futerko i chciało się go tylko przytulać. Małgosia postanowiła pójść do
sklepu i poskarżyć się sprzedawczyni.
– Te zabawki są zaczarowane – wyjaśniła dziewczynce pani ekspedientka. – Ty nie dbałaś o swoją
lalkę, nie czesałaś jej włosów, po skończonej zabawie rzucałaś w kąt. Miś twojej siostry jest coraz
piękniejszy, bo Basia troszczyła się o niego.
Od tej pory Małgosia zaczęła dbać o swoją lalkę, która znowu stała się piękna, jak wtedy, kiedy
dziewczynka ją kupiła.
3. Rozmowa na temat opowiadania.
– Jak wyglądała lalka Małgosi?
– Jak wyglądał miś Basi?
– Dlaczego lalka stawała się coraz brzydsza?
– Jak należy dbać o zabawki?
4.
Zabawa
Miś w czterech porach roku.
Na dywanie leżą przygotowane akcesoria związane z porami roku. Dzieci są podzielone na
4 zespoły. Każdy zespół otrzymuje dużego misia i losuje napis do czytania globalnego (wiosna,
lato, jesień, zima).
Po wspólnym przeczytaniu napisów nauczyciel wyjaśnia, na czym polega
zadanie. Każdy zespół ma wyposażyć misia w przedmioty kojarzące się z wylosowaną porą roku.
Pomocą będą krótkie podpowiedzi: wiosna – miś wyrusza na spacer w poszukiwaniu pierwszych
oznak wiosny: kwiatów i zwierząt, pamięta również o świętach wielkanocnych, które są tuż-tuż;
1
5.
Zabawa
Ćwicz z misiem.
Dzieci poruszają się po sali z misiami przy nagraniu dowolnej piosenki. Podczas przerwy
w muzyce zatrzymują się i wykonują polecenia nauczyciela, np. Wykonajcie
5 przysiadów z misiem;
4 podskoki z misiem, na jednej nodze; unoszenie misiów wysoko (w staniu na palcach, ręce uniesione
wysoko); unoszenie misiów nisko (przysiad), itp.
lato
– miś wybiera się na nadmorską plażę; będzie się opalał, budował zamki z piasku i pływał;
jesień
– miś planuje spacer do parku, nawet w deszczu, w poszukiwaniu jesiennych skarbów;
zima – to czas mrozu i śniegu, czas świąt Bożego Narodzenia.
DZIECI 5-LETNIE
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
(25 LISTOPADA)
Z MISIEM ZA PAN BRAT
6.
Zabawa
Rymowanka o misiach.
Dzieci siedzą w kręgu. Przytulają trzymane misie i powtarzają rymowankę: Przyjemny
do zabawy
pluszowy miś z wystawy. Radosny i kochany, dzieciakom oddany – z radością, ze smutkiem, cicho,
głośno.
2
DZIECI 5-LETNIE
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
(25 LISTOPADA)
Z MISIEM ZA PAN BRAT
Karta pracy nr 1
1. Dokończ rysować misia. Pokoloruj rysunek.
3
DZIECI 5-LETNIE
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
(25 LISTOPADA)
Z MISIEM ZA PAN BRAT
1. Czy
pamiętasz nazwy pór roku odczytane wspólnie z nauczycielem? Pokaż rysunek misia
z napisem jesień (wiosna,
zima, lato). Połącz z rysunkami misiów rysunki związane z odpowiednią
porą roku.
Karta pracy nr 2
wiosna
lato
jesień
zima
2. Odszukaj w każdym szeregu takiego samego misia jak we wzorze (rysunek misia w ramce z lewej
strony). Pokoloruj go.
4
DZIECI 5-LETNIE
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
(25 LISTOPADA)
Z MISIEM ZA PAN BRAT
Karta pracy nr 3
1. Dokończ ozdabiać dywanik misia. Pokoloruj go.
2. Policz cukierki w woreczkach misia. Połącz woreczki z kostkami z odpowiednią liczbą kropek.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin