Monitor Polski 1952 nr 37 A.pdf

(10677 KB) Pobierz
I
MO'NITOR
P OL SK.I
DZIENNIK
URZĘDO\VY
RZECZYPOSPOLITEJ
POLSKIEJ
Warszawa, dnia 10 maja 1952r.
Nr A-37
TRESC:
POZ.:
UCHWAŁA
PR.EZYDIUM
RZĄDU:
542 -
Nr 344 z dnia 3
maja
1952
r. w sprawie wprowadzeni1 jednolitych norm
i
stawek
akordowych
dla ro-
a
botników zatrudnionych przy pracach
załadunko
wych
,wyładunkowych
.
.
.
.
.
.
.
ZARZĄDZENIA:
609
543 -
P
rzewodniczącego
Państwowej
Komisji
Planowa
nia
Gospodarczego
i
Ministra Finansów z dnia
24
kwiet-
nia
1952
f.
W
sprawie trybu udzielania inwestorom
przejściowych
kredytów krótkoterminowych przez
banki specjalne
.
I
625
544 -
Przewodniczącego
jące
zarządzenie
Państwowej
Komisji Planowa
nia Gospodarczego
z dnia
24
kwietnia
1952
L,
zmienia-
z dnia l
października
1951
r.
w
sprawie
należytego
zagospodarowania
zbędnych
obra-
biarek do metali
i
dre
wna
626
545 -
Przewodniczącego Państwowej
Komisji
Planowa
nia Gospodarczego i
Ministra Finansów z dnia
25 kwie t-
nia
1952
r. w
sprawie zasad
organizacji i systemu finansowego gospodarstw pomocniczych, prowadzo-
nych przez jednostki
budż
e
towe
w
e
dług
zasad rozrachunku gospodarczego
G2ij
5, 2
1
UCHWAlA Nr 344
PR~ZYDIUM RZĄDU_
z dnia
3
maja
1952
r.
w sprawie wprowadzenia jednolitych nOrn1 l
sŁawek
akordowych dla robotników, zatrudnionych przy
l
wyładunkowych.
pf)~ach
załadunkowych
W
celu
ujedno.licenla norm i
stawek
akordowych
dla
robotników, zatrudnionych
przy pracach
załadunko­
wych
i
wyładunkowych,
Prezydium
Rządu
po. porozu-
mieniu
się
z
Centralną Radą Związków
Zawodowych
uchwala, co
nast
ę
puje:
§
1. 1. Wprowadza
się
jedno
lite
no rmy i stawki
akordo.w2
dla prac
załadunkowych
i
wyładunkowych
dla
towarów masowych,
objęte
katalogiem
s
tanowiącym
za-
łącznik
do
uchwały.
2.
Katalog norm i sta'.vek
akordowych, o
którym
mow
a
w
u
st.
1,
obowiązane
s
ą sto
s
ować
jednostki gospo-
darcze,
podległe
Ministrom:
TranSllo
rtu
Drogo w
ego
i Lo
t-
n
iczego,
Kolei,
Prz
e
my
s
łu
Rolnego
i
Spoż
yw
c
z
e
g
o
,
Han-
dlu
Wewn
ę
trzn
e
go
i Centralnemu
Urzę do
w
i
Skupu
i
Kon-
traktacji,
przy w
szystkich
pracach
z
a
ładunkowy
c
h
i
wy-
ła
d
unko
w
ych
oraz
.jednostki
gospodarcze,
podl
e
e
in-
nym mini-
strom
(poza kop
al
ni
ctwe m
w
ę
gla),
p
r
z
y
z
a
ła
­
dunk
ach
i
wyładunkach
nawozów
szt ucznych i
gla.
3.
S
tawki
akordowe nie
m
a
j
ą
zastosowania do
p
ra c
z
a
ła
d
unkowych
i
wyład unk
o
wy
c
h
w
t
ransporcie
w
ew-
,n
t:trznym
przed
s
i
ę
biorstw p
rzemysłowyc
h
o
raz
w przed-
si
ę
b
i
orst
w
a
c
h
budowlano-mon
ta
ż
o
wych
.
Dla
prac
zaladun!:.owych i
wył
ad
un!co wych,
wyją
tko w
o
dokonywanych za w
Yllil']rodzen iem
dn
iów-
kowym,
'jako
też
dla
opłacania
czas
u
p
rzejazdu
z
ł
a
du
n
­
kiem i
po
ładun
e
k,
a
tak
ż
e
n
ie
zawinione go przez robot-
nika p
rzestoju,
zachowuje
się
nadal staw
ki godzinowe
według obowiązujących układów
zbiorowych pracy.
§
2.
§
3.
1. Dla prac
załadunkowy
c
h
i
w
y
ł
a
dunko­
wych, wykonywanych przez robo
tników
dorywczo
za-
trudnionych, tj. nie
pozostaj
ą
cych
w
stałym
stosunku
pracy w danej jednostce gospodarczej, stawki akordowe
ustalone w
załączonym
katalogu
podwyższa się
o
15%.
2. W uzasadnionych przyp
a
dkach m
inister,
za
zgodą
Przewodniczącego Państwow
e
j
Komi
sji
Planowania Go-
spoda rczego,
mo
ż
e
staw ki
te
pod
wyż.
sz y
ć
p
onad
15
% ,
jednakże
nie
powyżej
25°/,1,
§
4. Ministrowie
,
wymienieni w
§
1
ust.
2,
o
pr
acują
na
podstawie
zał
ą
czonego
k
a
talogu
n
orm
i staw
ek
akor-
do~ych
wykaz
norm i
stawe k akordow ych
dIJ
pod
le-
g
ł
ych
im
przedsiE;bio
rs
tw,
o
bejm
uj
ąc
y
konkretne
ła
d"Jn­
ki, które
wy
s
t
ępUją
w tych
prz
eds
i
ęb
ior
stwach
.
§
5. Kierow n
ik
przeds iGbi
o
rstwa lub 030".3a przez
niego
upo
ważni
o
n
a
j
2E
t
o
bow
i
ązana podać
.
F
;boln
ikom
każ
do
ra
z
ow
o
przed
prz ystąp i
e
ni
em
d
o p
rac y sta
\':
a
kor-
dow
ą
,
w
ł
a
ściwą
dla
w
ykonywanej
p
racy.
§
6.
Ministrowie,
spra
w
uj
ący
n
adzó
r n
ad gospodar-
czą
dz
iał
a
ln
c
spóldzielni,
wpr
o
wadzą
w
trybie
ok re-
ś
lo
nym
w
§
13
uchwały
N
r 55 Prezydium
RZ
ć;
du
z
dni
a
16
lutego
1952
r.
w
sp
rawie
zasad wyn J(.Jfa dzaaia
c
z
ło n­
ków
spółdz iel
ni
p
racy (Mon
itor
Polsk i
N
r
A
-
l
7,
poz.
204)
jednolite normy i
stawki akord owe dl
a
p
rac
załad
unko­
wych i
wyładunko wy
c
h,
w
y;':o
nywanych przez
c
onkó
w
spółdzi e
lni,
objcte k
a
talogiem
no rm
i
stawek
,
s
tilno",.,
iil-
cym
załącznik
do uchwaly.
§
7. Z
dniem
w
ejś cia
·
", życic
u
chw
ały tr
3.
cąLloc
normy pracy
i
stawki
akordowe
dla p
ra c
załadunkowych
r
'-
.
Monitor Polski Nr A-31
-
610
ł
Poz.
542
l
~yładunkowych,
sprzeczne z katalogiem,
stanowiącym
załącznik
do
uchwały.
§
8.
Wykonanie
uchwały
porucza
się
zaihtereso-
wanym ministrom.
9.
Uchwała
wchodzi
w
:tycie z dniem
15
maja
1952
r.
;
Prezes Rady Ministrów:
J.
CyrankIewicz
Załącznik
do
uchwały
Nr 344 Prezy-
dium
Rządu
z dnia 3 maja 1950 r.
(poz.
542).
KATALOG NORM
ZAŁADUNKOWYCH
I
WYŁADUNKOWYCH
DLA
ŁADUNKOW
MASOWYCH
Omówienie ogólne.
§
c)
toczenie,
t. t.
Katalog norm
załadunkowych
dla
ładun-
ków
masowych
składa się
z:
strony opisowej,
norm na
załadunek
i
wyładl~ nek,
alfabetycznego wykazu
ładunków.
-Katalog norm
załadunkowych
i
wyładunkowych
dla
ładunków
masowych
służy
do normowania (ustalania)
czasu pracy robotników transportowych
zatrudniOfłych
przy
załadunku
lub
wyładunku ładunków
masowych.
3. Katalog zawiera normy czasowe i stawki akor-
dowe na
załadunek
(
wyładunek ładunków
masowych,
obejmując
5 kategorii tych
ładunków
wyszczególnionych
w alfabetycznej
kolejności
w wykazie
ładunków.
4.
Alfabetyczny wykaz
ładunków
ujmuje w kolej-
ności
alfabetycznej nazwy
ładunków,
rod:"'dj ich opako-
wania,
kategorię
oraz skorowidz stosowania norm, który
podaje
stronę
i
pozycję, według
której
należy stosować
dla danego
ł.iildunku normę czasową.
5. Norma czasowa na
załadunek
wyładunek ła­
dunków masowych jest
zróżnicowana
w
zależności
od
poziomów, na których jest wykonywany
załadunek bądź
wyładunek.
W
katalogu norm
załadunkowych
i
wyła­
dunkowych
-dla
ładunków
masowych
rozróźnia się
na-
stępujące
poziomy:
a)
rampa -
środek
transportowy -
według
tabeli A,
.
b)
ziemia -
środek
transportowy -
według
tabeli
B,
c)
piętro
- piwnica
-środek
transportowy - we-
dług
.
tabeli
C.
6. Norma czasowa na
załadunek
i
wyładunek,
wy-
konywany w poszczególnych
.
poziomach, jest w dalszej
kolejności zróżnicowana
w
zależności
od
występujących
'sposobów
załadunkowych
i
wyładunkowych.
W
sposo-
bach
załadunkowych bądż wyładunkowych rozróżnia się
załadunek
i
wyładunek
wykonywany przez:
a) przenoszenie,
b)
przewożenie,
a)
alabaster -
a)
b)
c)
2.
d) suwanie,
e)
narzutem
bądź
wyrzutem.
1. Norma czasowa na
załadunek
i
wyładunek
po-
winna
być
stosowana zgodnie ze skorowidzem stosowa-
nia norm w
zależności
od poziomu i spo1!obów
załadun­
kowych
i
wyładunkowych ujętych
w katalogu.
8.
Katalog norm
załadunkowych
i
wyładunkowych
dla.ładunków
masowych obejmuje
ładunki
o wadze jed-
'
nostkowej do 500 kg.
Warunki techniczne.
§
2.,
1.
Normy czasowe, podane w katalogu norm
załadunkowych
i
wyładunkowych
dla
ładunków
maso-
wych,
przedstawiają ilość
roboczo-godzin potrzebnych
do
załadowania bądź wyładowania
·1
tony
łodunku.
2.
Normy czasowe
obejmują załadunek
i
wyładu­
nek na podstawowe
środki
transportowe, jak samochody
Clęzarowe,
ciągniki,
wagony kolejowe i wozy konne.
Pr-zyczepy samochodowe lub
ciągnikowe należy traktować
jak samochody. Dla samochodów wywrotnych-samo-
wyładowawczych
normy czasowe
obejmują
wyłącznie
załadunek ręczny,
wykonywany narzutem. Normy cza-
sowe nie
obejmują załadunku
i
wyładunku,
wykonywa-
nego przy pomocy
urządzeń
zmechanizowanych.
'.
3.
Normy czasowe
obejmuj ą załadunek bądź
wy-
ładunek środka
transportowego
łącznie
z donoszeniem,
dowożeniem,
toczeniem i suwaniem
ładunków
od lub
do
środka
transportowego.
4.
Normy czasowe
obejmują załadunek ~dź wyła­
dunek
środka
.
transportowego
łącznie
z
uRładaniem
i sztaplowaniem
ładunków.
.
5. Przy
załadunku'
i
wyładunku
w poziomie jak
rampa -
środek
transportowy norma czasowa uwzgh:d-
nia
tołerancję różnicy
poziomów
+
30 cm
i -
30 cm.
6.
Do norm czasowych na
załadunek
i
wyładunek
ładunków
szkodliwych dla zdrowia przyznaje
się d0płaty
w
następujących wysokościach
:
V
IV
V
V
V
V
V
IV
IV
IV
V
IV
V
A,
A,
A,
A,
A,
A,
A,
B, C,
poz.
B, C,
B, C,
B, C...
B, C,
B,
C;,
B, C,
B, C,
B, C, "
B, C,
B,
_C,
B, C,
B, C,
obejmują
b)
c)
d)
e)
f)
g)
h)
i)
j)
k)
l)
ł)
luzem
benzyna - beczki
butle - balony z gazem
cement - luzem
gips - luzem
kreda
'
- luzem
kwasy wszelkie w
słojach
nafta - beczki
nawozy sztuczne
szkło
o wadze ponad 80 kg
sadze - luzem
terpentyna - beczki
wapno w proszku - luzem
+
.+
+
10°/.
od stawki akord<lwej z tabeli
10
/. "
loof. "
looh· "
lQ11/."
11
.+./
"
+
+
+
+
+
+
+
+
+
10°/.
1()G/.
100/.
10°/,
10'/0
10%·
10%
10!'/.
"
"
"
"
"
"
"
"
3;
,
1,
3;
3;
3,
1;
2,
4,
1,
A.
A,
A,
A,
A,
A,
3,
2.
3.
łącznie całą
"
..
1. Norma czasowa i stawka akordowa za
1
tenę są
niezmienne bez
względu
Ba
ilość
robotników transpor-
wwyt:h
zatrudBienych
w brygadzie przy
żaładunku bądź
wyładunku
i
wysokością swoją
zatrudnioną brygadę.
Monitor Polski Nr A-37
Warunki umowne.
§
3.
1.
Załadunek
j
est
to
czynnoś
ć
w
y
kony wana
przez robotnika transportowego, k
tó r
y
z
ape
łnia środ
e
k
transportowy
ładunki
e
m,
po
b
ierany m z zi
emi, mag
azynu
bądż
z innego
środk
a
transporto wego, jak
sa
mochód, w
a
-
gon kol
ejowy,
wóz konn
y
z przezna
czen
iem
d
alszego
transportu
ładunku;
2.
wyładunek
j
e
st to
czy
n
n
o
ść
w
y
konywa
na
przez
robotnika transporto
w
ego, który
opr
óżn i
a środ
e
k
trans-
portowy z
ładunku, składając
go na
zi
e
mi
ę
,
do magazynu
itp., to jest na m
iejsce
prze
z!~acz e
nia,
zak
ończają
c
e
trans-
port
zewnętrzny
danego
ładunku;
3.
prz
e
ładunek
jest to
cz
ynno ść
wykonywana prze z
robotnika transportowego, który
zap
e
łnia środ
ek
trans-
portowy,
wysyłany
w
dalszą drog
ę
, przejmując ładun
e
k
z
-innego
środka
transportow
e
go
.
Czynnoś
ć
ta w k
a
talogu
norm
załadunkowych
i
wyładunko'v\lych
dla
ładunków
masowych jest
opłacana
tak samo jak
c
ż
ynność zała­
dunku;
4 .
.
normy
załadunkowe
i
wyładunkow
e
obowiązuj
ą
przy samochodach
ci
ę
żarowych
'i
ciilgnikach z przycze-
pami, zarówno dla stale
pracujących
bry ga d na miejscu
załadunku bądż wyładunku
jak i dla bry gad
prz
ejeżdża­
jących
z
ładunkiem.
Czas jazdy z
ładunki
em
lub po
ła­
dunek nie jest
obj
ę
ty normą. c
z
aso
w
ą
na
załadun
e
k
i
wyładun
ek
w katalogu dla
ładunków
masowych i w
i-
nien
być opłacany według
stawki dn
iówkowej;
5
.
do
obowiązków
kierownika przed
siGbiorstwa
na-
leży:
611
Poz.
542
cy, potrzebnych do wykonania danego zlecenia spedy-
cyjnego, odszukuje
się
w katalogu norm
nazwę ładunku,
jego kategorie, a z rubryki skorowidza stosowania norm
odczytuje
się stronę
·
i
pozycj~,we~:lług któręj
powinna
być
przyznana no
rma
na
załadunek
i
wyładunek.
Otwie-
rając
katalog norm
według
wskazówek skorowidza sto-
sowania norm na bazie zlecenia spedycyjnego ustala
się
warunki pracy
'w
odniesieniu do poziomu i sposobu za-
ładunku
i
wyładunku,
natomiast
normę
z
właściwej
po-
zycji
·wraz
z
stawką akordową
'
wpisuje do ka.rty pracy.
Karta pracy po
wypełnieniu
powinna
być dorę czona
ro-
botnikowi transportowemu jako zlecenie wykonania za-
ładunku
i
wyładunku.
2.
Przykład
stosowania norm
:
Zaladunek z
,
w;agonu
kolejowego 5 ton benzyny
w
beczltilCh na samochód
cię­
żarowy
i
wyładun
e
k
z samochodu
do magazynu bez
rampy:
a) benzyna w beczkach jest zaliczona w wykazie
alfabetycznym
ładunków
do ka
tegorii
IV, nato-
miast skorowidz stosowania norm kieruje nas do
norm zawartych na str. 9 - 11 w tabelach IV;
b) z
treści
zlece nia wynika,
że zał
a
dunek
jest wyko-
nywany w równym poziomie (wagon-samochód),
natomiast
wyładunek
jest wykonywany przy
różnym
poziomie (samochód-zie mia). W dalszej
kolejności
wynika
,
że
benzyna w beczkach pod-
lega sposobowi
iaładunku
i
wyładunku
przez to-
czenie;
katalog norm
według wskazań
skoro-
widza stosowania norm odnajdujemy dla
zała­
dunku
tabelę
IV
A
na str.
9,
dla
wyładunku
ta-
bel
ę
~V
B
na
str. 10;
d) po
wypełni
e
niu
w karcie pracy
treś ci
zlecenia
odnajduj
emy
w tabeli IV A
cz
ynność
toczenia po-
daną
w poz.
2,
a w rubryce norm
załadunkowych
odnajduj
e
my
wysoko
ś
ć
normy
załadunkowej,
któ-
ra wynosi
0,76
godz. na
1
tonę,
a
wysokoś.ć
staw-
ki akordow
e
j wynosi
2,20
na
1
ton
ę
;
dla
wy-
ładunku
w tabe li IV B przy pozycji Nr 2 odpo-
)vj
a
dając
ej
to<;: zE
miu odnaj
d
uj
e
my
n
ormę
czaso-
w
w
ysoko
ści
0,66
godz. za
l
ton
ę
,
na
to miast
wysokość
stawki a
ko
rdow
e
j
wynosi
1.91
za
c)
1
ton
ę
;
otwierając
a)
.
zabezpi
e
czenie
ciągłości
pracy robotnikowi trans-
portowemu,
b)
.
dostarczenie
narz
ę
dzi
i
urządz
e
ń
pomo cn
iczych,
c) zapewnie n:ie
bezpieczeństwa
pracy robotnikom
.
transportowym,
d) przestrzeganie dyscypliny
właś
ci
wego
stosowania
norm i dokumentacji pracy i
płacy;
6. do
obowi
ązków
robotnika transportowe gó
należy
:
a) wykonanie pracy zgodnie z
tre
ści
ą
zlecenia
i zachowanie'·
środków o
s
tro
ż
no
ś
ci
zabezpiecza-
jących cało~ ć ładunku;
b)
utrzymanie w stanie
gotowości
do pracy
narz
ę
d
z
i
i
ur
dz
e
ń
pomocniczych
;
c) przestrzeganie przepisów bezpiecze ó
stwa p
racy
,.
d) przestrzeganie dysc;ypliny pracy.
Sposób stosowania katalogu n
o
rm.
1.
W oparciu o zlecenie sp
edycyjne
wys
ta
wia
pra
cy,
wypisując
w n
iej
tr
eść
zlecenia do
w
y
-
konania
.
Nast
ępnie
w
e
dług wynik
ając yc
h
w
a
ru n
w p
ra
-
się k
a
rt
ę
e)
§
4.
benzyna
w beczkach
zalicza
się
do
ła­
dunkó w szkodl iw y
ch
d
la
zd rowi
a
,
n
ależ
y
za
każ­
1
to
n
ę
z
aład
ow
a
n
ą
i
wył
ado
wan
ą
do
da
ć
do-
p
ł
at
ę
lOO
od
st awek a
ko
rdo wych, zgodnie z
§ '}
j,}
pkt
6
po
z~
b
);
f)
zestaw ien
ie
prac y i
pła
c
y
:
VI'
~Jł
act
un
e
k
pon
i
eważ
Z
a
I
a d u n e
k
Lp
.
norma
cz
aso u;
a
a
kordo lV
a
0,76
dopł
a
t
a
I
no
r
m
a
na
c
o
ść
stawka
akordowa
~
,
20
w!Jkonano
tOll
-
-
..
raz
e
m
z
lot!J
ch
11
,00
1,1 0
n
o
rma
czaso wa
sta w
ka
akdrd owa
I
w
!Jkonano
I
ton
I
I
n
o
rma
na
c·a
ł
ość
I
i
I
r
~
zem
~
ło t!Jch
,
5
5
3,30
l
2
'
5
5
3,
G
O
0
66
1,91
0,191
9,55
0,96
-
0,22
-
330
-
0,66
-
3,30
3
Raze m
0,76
2,44
5
zarobiła:
12 10
2,10
I
5
10,51
g)
bry g
a
da
4-osobowa
12,10
+
10,51
22,6 1
zł;
h) na 1 robotnika wypada:
22,61
:
4
=
5,65
zł;
i)
zarobek
.
wynikający
z norm i stawek akordo
wych pow inien
b
d
zielony
w równ
y
ch
cz
ęś
ciach
pomi
ędzy
robotnikó w
wy
konuj ą
cych daną
czyn-
ność
w
za
leż
n
ości
od
ilo
ś
ci
przep racowanych go-
dzin prZy
wykonyw~niu załadunku
i
wyładunku.
MGIli.tor Polski Nr A-31
paz.
:542
Ta be Ia
Nr I A
Kategorłłl
;
Nol1lly
czasu ....
-ziłlacłuaek
I
wyładunek
I
tony ladunku.
{str.
1)
Za
'ładunek
lat10Rku I
W"łllGune\
q,.
W
'1I
Iza
eg61f1ienie
czl!lu_ści
Nauc:dda
i
'Urządzenia
~
..,
l
d
'O
u
'O
..
CI
za
i
tonę
ze
lonc
DO,..
DQr,!!!a
'CZ8sa
Da
tonę
."ordnwa
.,
al
.•
lo-C
ar.Ul."
1i
2
3
00:
"
5
~
..,
,
.ch
_
.,
110-
klowa
na
e
godzin
i
nOlma
czasu
na
tonę
~
.....u
akordom.
• •
z•
IOIlC
D~
110-
4CłołDA
...
...
_do
,«od..
la
-
.
3
.,
1'9
-
P
U
l
i
nek
Załadunek
lub
wlI
ładu
środka
trans
porto·
tv~Q
plł:m.QKLłe" tzll.,
',J;
;poziomu
podłogi
skr:ryni
pojazdu
pal
.tym
·/ia1DlJDl
narzutem
lub na
poziom
podłogi
skrzyni
pojazdu
UlfJft1łłem
'.oJJa~,
-sarf1e
ilp_
....
.;:
..,
G
,
.
0,35
1,-02
22,f
0,30
'0;87
'26,'6
T
a
b
ce
I
a
Nt"
I •
J
tODł' ładimk
...
No-rwtf
Csłr.2~
czasu
n
mad ••
ek
l
wyłtt
....
nek
Zeh,do ne«
W:łJłedu;aek
,
Lp.
WlJllzczeg61Jiieule
czynnoŚci
.Narzędzia
'SIl
"
tonę
&8
:_110-
-'cłowe
tonę
i
-
urządzenia
d
't:I
D
norma
czasu
na
tonę
5
IIIBu·ka
n.
..\onl
'!WII
.,
z&
lonc
.a«odZlo
ID
tcJlP.'acb
1I0lma
,
czasu
na
tonę
;
alamu
.akU<lOUl,ll
.,
si
1_
9
-
,
....
n
la
a.
..
.
godalo
aJ
tonac:b
ścioma
-
COD
CI
3
---'.
l
,2
I
3
j
,t
ena
6
7
8
10
-
;:':)
11
.
I
Załadunek
lub
wyładu-
nek
środb
tl"aDSporso-
~go
lub
na
2
z ziemi
tl8n'lulem
'
.ziernlę
llJ!lXZutem
łopaty.
szufie
itp.
0,39
1
,13
20,5
~.2?
"",
~.f(r
U;5
Wyładunek środka
u'ans-
porlOwego
'na
'zlemilę
llIJjuu
Iem
na
&bpd~
strouy prOQJ
otwa~ch
,
,
bokach pojazdu
.
'
,
"
"-
.
......
.
Ta b e I a
%ała1łUlle~
-
.
-
,
-.
'
.
-
O~lb
'8.,0
Nr U A
wyładunek
Normy
czasu
l1a
I
l
tony
ładunku.
KaIąoria
ła&unku
fstr.
3)
'Z.ł
,.
fi
·
d u n elit
Lp.
Wllszczególnienle
cZllnności
Nanr-chla
i
urządzenia
~
..,
u
.1:1
.~
~
..
e
za
norma
-ClLaAl
tonę
-
l
2
Zaladunek lub
lllIJładu.
nek
środkll
tf'a~~
wego
pr~
.~msamllm
.p
oziomie, Izn.z poziomu
,
podłogi
skrzyni pojazdu
lub
na
poziom
podłogi
skrzlJni
pojazdu:
;}
3
,
na
tone
"'8U~".
akord
·
w.
,ll)
et ..
IODę
--
.
WJlł.4u~ek
-ZłI .onę
kłowa
.
~.
,
na
a
Rodzin
....
..-
'l
nOlma
c:&aSll
..
• ..,b
.korcow.
na
"Sonę
.,
.IGIIC
...
.
.
.,
--
5
J
6
a
--
-
110-
'
kkn.,• .,.
e
llod,ln
-
110
«I
a
::l
lO
II
-
;
!
ręcule
-
IGAll
;przenoSXlliem
przez toczenie
OM>
0,36
0,36
0,42
1,16
1,04
1,04
1,22
20,0
0,50
0,42
0,40
0,36
,1,-45
Hi.<I
2
l
bale, sZlIn»
Itp.
.......
,
..... _ -
1 -..' ...·
,
narzutem lub lllIJr'"ulem
;
10J>łlQJ,szuOe
itp.
"
22,2
1;22
1,16
1,U4
19,0
20.(j
.
lO
l
22,2
19,0
22,2
I
Monitor Polski Nr
A-3',
- - - - - - - - - - - " ' - - - - - - - .
........
613
Poz. 542
/
T
Normy
czasu
na
(str.
4)
li
b
e
l
a
i
Nr II B
wyładun.ek
załadunek
1
tony
ładunku.
Kategoria
Z
1118
n~
słau
·
k.
ładunku'
II
d
11
n
I'!"
\V)lladllnl'!k
ZM
tonę
ifł:,u'k.
Lp.
Wlls7.C7ejlólnienie
cz"nności
Narzędzia
i
uuądl.enia
---
l
-
2
Zalad~'n('k
lub
w!lładu-
-nek
?
ro(~ka
tr"nsporto-
,
r
ęcz
nie
3
,--.
-,
V
.-,
.
-=
.;
Ol
za
t.
norma
cza~u
O
_I:oru
Illl
tonę
"J
7:.
In"-;:
n
'.
I
I
I.o
,m.
8
i10-
I
norm.
~(:iołll.
Ilu.
'dOIJ
'.
li •
tv
10nac n
~"d
,in
nOl n1a
cza
su
n ..
tonę
1\
akor
,
'
ou
'.
U
J
ui
n.
, Rodzi,.
w
UHla
c
h
-
""
os
3
::J
tonę
5
I
b
7
I
9
I
10
-
II
wCjlO
7.
ziemi
lIa pojazd
u/' z pojazGu na
ziemię
l
2
przenoszenkm
przez toczenie:
a
)
w
sz.,.
no
HO
kg
b)
ID
szło
r
ollad lC'O
przez
przewożenie
-tona
0,49
(1,'4
0,66
-
O..l.
1,42
-
].,~3
16,3
-
13,2
l')
?
-,-
13,2
'---
.
13,3
, -
15;4
0,
,~9
1,42
-
1,04
1,45
16,3
22,5
;16,0
bale,
sz!)ny
itp.
kg
wózki, taczki itp.
bale,
sz!:ny
itp.
łopaty,
..
"
"
"
1,91
0,36
0,50
0,33
O,SO
l
.
.-
-,
1,26
c.
1,74
l,51
\
-
0,96
1,45
1,02
-
24,0
16,0
23;0
,-
.4
_
przez
suwanie
(szl. po-
nad--I5:)
kg)
narzutem lu/' wyrzutem
0,60
0,52
szufle
itp .
.
.
,0,35
.
"
T
a .. e'
I
Normy czasu na
(sŁr.
załadunek
Nr II C
1 tORy
ładunku.
i
wyładunek
5)
Załadunek
"
.Kategoria
ładunku
II
-
Lp.
Wys7C7e"ólnit-nie
czsnności
I
II.,.
\V)/ I a d u
za
ton~
a.wk
.
akOf(!oll'.
UJ
7.1
,..
IOIU~
II
e
k
Naul;'d
'l
ia
i
urządzenia
.
-=
Ol
za
ton~
norma
o
"O
---
l
---
nek
.....
2
Zalactlnek
lub
UI!lła du-
ś
rodł,a
tran
~
porto
-
.,
4
c:
norma
czasu
na
tonę
5
.I"tl..'• •
al.ord
·
u'a
tu
. .
1.a
!ftnc
iel
oUJ.
lIa
3
Rod7.in
w
lonach
nOlma
czasu
na
ton~
11ł~~m.
ilo-
s
e
lowa na
-
om
OS
a
p,odr.lfł
W
I
:I
I
b
I
7
I
1\
9
I
I
lonach
3
'
10
I
-
-
::;,
11
U1ego
z poz iomu
poniżej
ziemi
(riurni<'a'j lub z po-
ziomu
powyiej pojazdu
(I
piętro):
1
2
przenosze nie m
przez
loczenie:
.
a)
tu
szl.
do 100
kg-
b)
w
szl.
pona d 100 kg
przez
przewożenie
cznie
tona
itp •
0,69
0.62
0,93
0,62
0,59
0,57
2,CO
]
,80
2,70
1,80
1,71
1.65
ll,5
12.9
8,5
12,9
13.5
14,0
~,69
2,00
I
I
1I.5
12,'1
8,5
12,9
13,5
bale,
SŻ!in!J
"
"
wózki, taczki Itp.
bale ,
szy"y
itp.
łop
"
llJ.
0.62
0,93
0,62
0,59
0.57
i
1,10
2,70
1,1\0
l,7ł
3
4
"
przez
suwanie
(szl. po-
nad 150 kg)
narzutem Inb wyrzutem
przg
użllciu
rllilIlll
.
szufle
itp.
oraz
ry1liI!I
.
"
1,65
14,0
Zgłoś jeśli naruszono regulamin