Dydaktyka_TEST.doc

(52 KB) Pobierz

Dydaktyka w Pielęgniarstwie – egzamin

 

Imię i nazwisko studenta …………………………………………………………

Numer albumu  ………………………..

 

1.      Wymień przynajmniej trzy korzyści wynikające ze stosowania metod aktywizujących w procesie nauczania

 

a)      ………………………………………….

b)     ………………………………………….

c)      ………………………………………….

 

2.      Wskaż, które  z niżej podanych szczegółowych celów kształcenia dotyczą umiejętności z dziedziny poznawczej:

 

a)      wykonać wziernikowanie nosa,

b)     rozpoznać i ustalić leczenie zapalenia śluzówki,

c)      udzielić pacjentowi zaleceń co do trybu życia,

d)     wyjaśnić mechanizm działania sterydów

 

3.      Na najwyższym poziomie taksonomicznym w dziedzinie umiejętności psychoruchowych znajduje się umiejętność:

 

a)      zapamiętywania i odtwarzania wiadomości

b)     manipulowania,

c)      interpretowania zjawisk,

d)     naśladowania

 

4.      Wg współczesnych dydaktyków cele kształcenia to:

 

a)      świadome, zamierzone wyniki procesu dydaktycznego,

b)     efekty kształcenia,

c)      zmiany jakie mają nastąpić u uczącego się,

d)     przekazanie uporządkowanej wiedzy o otaczającym świecie

5.      Wyjaśnij różnicę między metodą sytuacyjną, a metodą przypadków

 

Metoda sytuacyjna

Metoda przypadków

 

 

 

 

 

 

Różnica

 

 

 

 

 

 

 

6.      Przedmiotem dydaktyki – sztuki nauczania, uczenia się są:

 

a)      proces nauczania – uczenia się,

b)     czynniki wywołujące proces nauczania – uczenia,

c)      cele nauczania – uczenia się,

d)     rezultaty procesu nauczania - uczenia

 

7.      Wymień i omów przynajmniej trzy funkcje oceny szkolnej

 

a)      …………………………………………………..

b)     …………………………………………………..

c)      …………………………………………………..

 

8.      Wskaż, który z niżej podanych przykładów szczegółowych celów kształcenia jest sformułowany poprawnie?

 

a)      znać elementy procesu dydaktycznego,

b)     rozumieć związki między elementami procesu dydaktycznego,

c)      wyliczyć elementy procesu dydaktycznego,

d)     umieć elementy procesu dydaktycznego

9.      Wymień metody oparte na działalności praktycznej i omów jedną z nich

 

 

 

 

 

 

 

 

10.  Wymień znane Ci typy lekcji

 

 

 

 

 

 

11.  Która z niżej podanych metod kształcenia jest najbardziej trafna do osiągnięcia następującego celu: „opracować konspekt do zajęć formy doskonalenia”

a)      pogadanka,

b)     obserwacja,

c)      projekt,

d)     dyskusja panelowa

 

12.  Wymień zalety i wady podających metod nauczania

 

Podające metody nauczania

Zalety

Wady

 

 

 

 

 

 

 

 

13.  Wymień ogniwa nauczania, które zastosujesz na lekcji poświęconej opracowaniu nowego materiału

a)      ……………………………………………………………………

b)     ……………………………………………………………………

c)      ……………………………………………………………………

d)     ……………………………………………………………………

e)      ……………………………………………………………………

 

 

 

14.  Wymień znane Ci formy kontroli

a)      ……………………………………

b)     ……………………………………

c)      ……………………………………

d)     ……………………………………

 

 

 

15.  Wymień środki dydaktyczne, które można zastosować podczas zajęć teoretycznych i praktycznych

Zajęcia teoretyczne

Zajęcia praktyczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.  Podaj cele ogólny i szczegółowe do tematu: Wykonanie wstrzyknięcia domieśniowego

 

Cel ogólny

Cele szczegółowe

Dziedzina poznawcza

Dziedzina psychorychowa

Dziedzina afektywna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.  Podaj określenie hospitacji, etapy oraz jej przebieg.

Hospitacja to: ……………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………….

Etapy hospitacji ……………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………….

Przebieg hospitacji ……………………………………………………………………….....

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

18.  Wyjaśnij co rozumiesz pod pojęciem ewaluacja, omów rodzaje ewaluacji

Ewaluacja to: ………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………….

Rodzaje ewaluacji…………………………………………………………………………...

……………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………….

 

 

 

19.  Wymień etapy rozwiązywania problemów

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin