tygodniowe_plany_pracy_czesc_3_wiosna-1.pdf
(
2088 KB
)
Pobierz
TYGODNIOWE
PLANY PRACY
CZĘŚĆ
3
SPIS TREŚCI
»
SPIS TREŚCI
TYGODNIOWE PLANY PRACY – MARZEC
Marzec – 22 . tydzień nauki ........................................................................................................ 3
Marzec – 23. tydzień nauki ........................................................................................................ 6
Marzec – 24. tydzień nauki ........................................................................................................ 9
Marzec – 25. tydzień nauki ........................................................................................................ 12
TYGODNIOWE PLANY PRACY – KWIECIEŃ
Kwiecień – 26. tydzień nauki ..................................................................................................... 15
Kwiecień – 27. tydzień nauki ..................................................................................................... 18
Kwiecień – 28. tydzień nauki ..................................................................................................... 21
Kwiecień – 29. tydzień nauki .................................................................................................... 24
WAŻNE!
Aby w pełni korzystać z interaktywności poradnika, należy przed otwarciem pliku
pobrać go i zapisać na dysku komputera.
2
MARZEC – 22 . TYDZIEŃ NAUKI
SPIS TREŚCI
»
MARZEC –
22 . TYDZIEŃ NAUKI
Proponowane treści nauczania związane z aktywnościami uczniów –
– numeracja zgodnie z podstawą programową
EDUKACJA POLONISTYCZNA:
•
Rozmawianie o sytuacjach wywołujących lęk, znajdowanie pomysłów na radzenie sobie z trudnymi
sytuacjami. (1.1a, 1.3a)
•
Przewidywanie treści czytanki na podstawie wybranych słów, układanie i zapisywanie pytań,
na które dzieci chciałyby poznać odpowiedź. (1.3c)
•
Czytanie opowiadania
W szpitalu
Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel z uwzględnieniem właściwej
intonacji. (1.2c)
•
Wymyślanie symbolu przedstawiającego szpital. (1.1b)
•
Wyszukiwanie w tekście informacji dotyczących szpitalnych zwyczajów. (1.1c)
•
Aktywne poszukiwanie informacji o pracownikach szpitala. (1.1c)
•
Układanie dialogu pacjenta z lekarzem. (1.3b, c)
•
Czytanie wiersza Marcina Brykczyńskiego
Jak się masz… w szpitalu?
(1.2c)
•
Wypowiadanie się na temat praw małego pacjenta. (1.1c)
•
Poszukiwanie kreatywnych rozwiązań, tworzenie niecodziennych definicji. (1.3c)
•
Przedstawianie symbolu zdrowia za pomocą uproszczonego rysunku. (1.1b)
•
Dzielenie się przemyśleniami, prezentowanie wniosków ustalonych z grupą. (1.3c)
•
Planowanie kolejnych czynności podczas pracy metodą projektu. (1.3c)
•
Umiejętne wyszukiwanie potrzebnych informacji, dokonywanie ich selekcji. (1.1c)
•
Współdziałanie w grupie: realizowanie zadań projektu, utrzymywanie prawidłowych relacji,
dzielenie się przemyśleniami, właściwe argumentowanie, szanowanie zdania innych. (1.3b, c, d, 11.7)
•
Prezentowanie wyników swojej pracy na forum klasy. (1.3a, b, c)
•
Formułowanie odpowiedzi na pytania, odnoszenie się do własnych doświadczeń i posiadanej wiedzy.
(1.3c)
•
Czytanie ze zrozumieniem tekstu Adama Wajraka
Jak zwierzęta dbają o czystość?,
wyszukiwanie
w nim informacji dotyczących zabiegów higienicznych zwierząt. (1.1b, c)
•
Wyszukiwanie w różnych źródłach informacji o sposobach utrzymania czystości przez zwierzęta.
(1.1c)
•
Przygotowywanie się do przeprowadzenia wywiadu, omawianie ważnych elementów wywiadu. (1.3b, c)
•
Wymyślanie zagadek dotyczących zwierząt. (1.3c)
•
Przekazywanie informacji dotyczących rysunku, dbanie o szczegóły. (1.3a)
•
Uważne słuchanie przekazywanych informacji, zapamiętywanie jak największej liczby szczegółów.
(1.1a)
•
Wyszukiwanie wyrazów zawierających „h”, poprawne ich zapisywanie. (1.1c, 1.3f)
•
Tworzenie i zapisywanie „ortograficznych opowiadań” z wykorzystaniem zgromadzonych wyrazów
z „h”. (1.3a, d, f)
•
Tworzenie listy słów – wykrzykników zawierających „h”. (1.3f)
•
Uważne słuchanie opowiadania nauczyciela i właściwe reagowanie zgodnie z przyjętą umową. (1.1a)
•
Porządkowanie wyrazów zgodnie z kolejnością alfabetyczną. (1.3e)
•
Rozwijanie zakresu słownictwa i struktur składniowych poprzez szukanie trafnych porównań. (1.3c)
•
Udział w rozmowie, określanie swoich celów do zrealizowania w czasie lekcji. (1.3c)
•
Czytanie informacji z podręcznika i korzystanie z nich podczas lekcji. (1.1b, c)
•
Poszukiwanie w dostępnych źródłach informacji dotyczących wybranych właściwości skóry. (1.1c)
•
Wyjaśnianie znaczenia związków frazeologicznych, łączenie powiedzenia z właściwym opisem. (1.3c)
3
MARZEC – 22 . TYDZIEŃ NAUKI
SPIS TREŚCI
»
EDUKACJA MATEMATYCZNA:
•
Rozumienie budowy liczby dwucyfrowej, wskazywanie cyfry dzieciątek i cyfry jedności. (7.3)
•
Proponowanie, w jaki sposób można przedstawić liczby dwucyfrowe, wykonywanie schematycznych
rysunków. (7.3, 1.1b)
•
Dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych bez przekroczenia progu dziesiątkowego. (7.3, 7.5)
•
Poznawanie sposobów dodawania i odejmowania liczb dwucyfrowych w zakresie 100. (7.5)
•
Rozwiązywanie zadań tekstowych. (7.5, 7.8)
•
Wykonywanie rysunku schematycznego do zadania. (7.5, 7.8, 1.1b)
•
Wskazywanie liczb dwucyfrowych na centymetrze krawieckim lub miarce. (7.3)
•
Uważne przyglądanie się ilustracji, wskazywanie najważniejszych elementów i formułowanie pytań.
(7.8, 1.1b)
•
Rozwiązywanie zadań tekstowych na porównywanie różnicowe. (7.3, 7.4, 7.8)
•
Porównywanie liczb dwucyfrowych – odpowiadanie na pytania: „o ile więcej?”, „o ile mniej?”, „o ile
droższe?”, „o ile tańsze?”; podawanie odpowiedzi: „o tyle więcej”, „o tyle mniej”, „o tyle droższe”,
„o tyle tańsze”. (7.3, 7.4, 7.8, 7.9)
•
Dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych z wykorzystaniem banknotów. (7.5, 7.8, 7.9)
•
Rozumienie określeń: „droższy”, „tańszy”. (7.9)
•
Dodawanie liczby jednocyfrowej do dwucyfrowej z przekroczeniem progu dziesiątkowego w zakresie
100. (7.3, 7.5)
•
Odejmowanie liczby jednocyfrowej od dwucyfrowej z przekroczeniem progu dziesiątkowego
w zakresie 100. (7.3, 7.5)
•
Grupowanie obiektów w pełne dziesiątki. (7.3)
•
Ilustrowanie działania obejmujące przekraczanie progu dziesiątki. (7.3, 7.5)
•
Obliczanie różnymi sposobami sum i różnic, także w przypadku kilku składników. (7.5)
EDUKACJA PRZYRODNICZA:
•
Tworzenie listy czynników wpływających na zdrowie, łączenie przyczyny ze skutkiem. (6.1)
•
Prowadzenie celowych obserwacji zwierząt, analizowanie ich zachowania, wiązanie przyczyny
ze skutkiem. (6.1)
•
Prowadzenie zabaw badawczych dotyczących właściwości skóry. (6.1)
EDUKACJA SPOŁECZNA I ETYKA:
•
Szukanie pomysłu na umilenie czasu dzieciom przebywającym w szpitalu. (11.2)
•
Poznanie praw małego pacjenta na podstawie wiersza Marcina Brykczyńskiego
Jak się masz…
w szpitalu?
(11.1)
•
Współdziałanie w grupie podczas realizacji zadań projektu, utrzymywanie prawidłowych relacji,
dzielenie się swoimi przemyśleniami, przekonywanie do swoich pomysłów, liczenie się ze zdaniem
innych. (11.7)
•
Dostrzeganie związku między podejmowanymi decyzjami a własnym zdrowiem. (11.2)
•
Współpraca podczas realizacji zadań w grupie. (5.4)
•
Okazywanie szacunku innym, dostrzeganie ich różnorodności i wynikającej z niej niepowtarzalności.
(11.1)
•
Prowadzenie rozmów w grupie, zastanawianie się nad właściwościami skóry. (11.7)
EDUKACJA PLASTYCZNA I ZAJĘCIA TECHNICZNE:
•
Wykonanie różnych owoców z zastosowaniem techniki kolażu. (4.2a, b)
4
MARZEC – 22 . TYDZIEŃ NAUKI
SPIS TREŚCI
»
EDUKACJA MUZYCZNA:
•
Piosenka
Wiosenne święta
– nauka pierwszej zwrotki i refrenu. (3.1a)
•
Zapoznanie z folklorem kaszubskim: stroje, hafty, charakterystyczne instrumenty (burczybas,
diabelskie skrzypce). (3.1b)
•
Słuchanie ludowej muzyki kaszubskiej. (3.1c)
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE:
•
Zapisywanie wyrazów w edytorze tekstu Word, korzystanie z dostępnych narzędzi (wybór rodzaju
i wielkości czcionki, koloru, wstawianie dekoracyjnego tekstu do dokumentu). (8.1, 8.2, 8.4a)
•
Projektowanie w programie komputerowym Baltie, budowanie sceny. (8.2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE I EDUKACJA ZDROWOTNA:
•
Nauka wzywania pomocy, ćwiczenia w przekazywaniu dyspozytorowi pogotowia najważniejszych
informacji. (10.4f)
•
Zastanawianie się, w jaki sposób określone sytuacje wpływają na zdrowie. Formułowanie wniosków.
(10.4a, b, c)
•
Proponowanie i prezentowanie zestawu ćwiczeń do porannej gimnastyki. (10.1b, 10.4b)
•
Zabawy z wykorzystaniem nietypowego przyboru – gazety (rzucanie do celu, omijanie przeszkód,
przeskakiwanie, udział w sztafecie). (10.1a, c, 10.2b, 10.3c)
•
Zabawy ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjnej. (10.1b, 10.4b)
5
Plik z chomika:
lengsel
Inne pliki z tego folderu:
Cwiczenia-z-pomyslem_Plan-wynikowy_wrzesien.pdf
(699 KB)
Cwiczenia-z-pomyslem_Rozklad-materialu_wrzesien.pdf
(777 KB)
doswiadczanie_swiata2.pdf
(990 KB)
nasza-szkola-kl3z-1a.pdf
(14955 KB)
nasza-szkola-kl3z-1b.pdf
(9715 KB)
Inne foldery tego chomika:
praca magisterska
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin