tygodniowe_plany_pracy_czesc_3_wiosna-1.pdf

(2088 KB) Pobierz
TYGODNIOWE
PLANY PRACY
CZĘŚĆ
3
SPIS TREŚCI
»
SPIS TREŚCI
TYGODNIOWE PLANY PRACY – MARZEC
Marzec – 22 . tydzień nauki ........................................................................................................ 3
Marzec – 23. tydzień nauki ........................................................................................................ 6
Marzec – 24. tydzień nauki ........................................................................................................ 9
Marzec – 25. tydzień nauki ........................................................................................................ 12
TYGODNIOWE PLANY PRACY – KWIECIEŃ
Kwiecień – 26. tydzień nauki ..................................................................................................... 15
Kwiecień – 27. tydzień nauki ..................................................................................................... 18
Kwiecień – 28. tydzień nauki ..................................................................................................... 21
Kwiecień – 29. tydzień nauki .................................................................................................... 24
WAŻNE!
Aby w pełni korzystać z interaktywności poradnika, należy przed otwarciem pliku
pobrać go i zapisać na dysku komputera.
2
MARZEC – 22 . TYDZIEŃ NAUKI
SPIS TREŚCI
»
MARZEC –
22 . TYDZIEŃ NAUKI
Proponowane treści nauczania związane z aktywnościami uczniów –
– numeracja zgodnie z podstawą programową
EDUKACJA POLONISTYCZNA:
Rozmawianie o sytuacjach wywołujących lęk, znajdowanie pomysłów na radzenie sobie z trudnymi
sytuacjami. (1.1a, 1.3a)
Przewidywanie treści czytanki na podstawie wybranych słów, układanie i zapisywanie pytań,
na które dzieci chciałyby poznać odpowiedź. (1.3c)
Czytanie opowiadania
W szpitalu
Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel z uwzględnieniem właściwej
intonacji. (1.2c)
Wymyślanie symbolu przedstawiającego szpital. (1.1b)
Wyszukiwanie w tekście informacji dotyczących szpitalnych zwyczajów. (1.1c)
Aktywne poszukiwanie informacji o pracownikach szpitala. (1.1c)
Układanie dialogu pacjenta z lekarzem. (1.3b, c)
Czytanie wiersza Marcina Brykczyńskiego
Jak się masz… w szpitalu?
(1.2c)
Wypowiadanie się na temat praw małego pacjenta. (1.1c)
Poszukiwanie kreatywnych rozwiązań, tworzenie niecodziennych definicji. (1.3c)
Przedstawianie symbolu zdrowia za pomocą uproszczonego rysunku. (1.1b)
Dzielenie się przemyśleniami, prezentowanie wniosków ustalonych z grupą. (1.3c)
Planowanie kolejnych czynności podczas pracy metodą projektu. (1.3c)
Umiejętne wyszukiwanie potrzebnych informacji, dokonywanie ich selekcji. (1.1c)
Współdziałanie w grupie: realizowanie zadań projektu, utrzymywanie prawidłowych relacji,
dzielenie się przemyśleniami, właściwe argumentowanie, szanowanie zdania innych. (1.3b, c, d, 11.7)
Prezentowanie wyników swojej pracy na forum klasy. (1.3a, b, c)
Formułowanie odpowiedzi na pytania, odnoszenie się do własnych doświadczeń i posiadanej wiedzy.
(1.3c)
Czytanie ze zrozumieniem tekstu Adama Wajraka
Jak zwierzęta dbają o czystość?,
wyszukiwanie
w nim informacji dotyczących zabiegów higienicznych zwierząt. (1.1b, c)
Wyszukiwanie w różnych źródłach informacji o sposobach utrzymania czystości przez zwierzęta.
(1.1c)
Przygotowywanie się do przeprowadzenia wywiadu, omawianie ważnych elementów wywiadu. (1.3b, c)
Wymyślanie zagadek dotyczących zwierząt. (1.3c)
Przekazywanie informacji dotyczących rysunku, dbanie o szczegóły. (1.3a)
Uważne słuchanie przekazywanych informacji, zapamiętywanie jak największej liczby szczegółów.
(1.1a)
Wyszukiwanie wyrazów zawierających „h”, poprawne ich zapisywanie. (1.1c, 1.3f)
Tworzenie i zapisywanie „ortograficznych opowiadań” z wykorzystaniem zgromadzonych wyrazów
z „h”. (1.3a, d, f)
Tworzenie listy słów – wykrzykników zawierających „h”. (1.3f)
Uważne słuchanie opowiadania nauczyciela i właściwe reagowanie zgodnie z przyjętą umową. (1.1a)
Porządkowanie wyrazów zgodnie z kolejnością alfabetyczną. (1.3e)
Rozwijanie zakresu słownictwa i struktur składniowych poprzez szukanie trafnych porównań. (1.3c)
Udział w rozmowie, określanie swoich celów do zrealizowania w czasie lekcji. (1.3c)
Czytanie informacji z podręcznika i korzystanie z nich podczas lekcji. (1.1b, c)
Poszukiwanie w dostępnych źródłach informacji dotyczących wybranych właściwości skóry. (1.1c)
Wyjaśnianie znaczenia związków frazeologicznych, łączenie powiedzenia z właściwym opisem. (1.3c)
3
MARZEC – 22 . TYDZIEŃ NAUKI
SPIS TREŚCI
»
EDUKACJA MATEMATYCZNA:
Rozumienie budowy liczby dwucyfrowej, wskazywanie cyfry dzieciątek i cyfry jedności. (7.3)
Proponowanie, w jaki sposób można przedstawić liczby dwucyfrowe, wykonywanie schematycznych
rysunków. (7.3, 1.1b)
Dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych bez przekroczenia progu dziesiątkowego. (7.3, 7.5)
Poznawanie sposobów dodawania i odejmowania liczb dwucyfrowych w zakresie 100. (7.5)
Rozwiązywanie zadań tekstowych. (7.5, 7.8)
Wykonywanie rysunku schematycznego do zadania. (7.5, 7.8, 1.1b)
Wskazywanie liczb dwucyfrowych na centymetrze krawieckim lub miarce. (7.3)
Uważne przyglądanie się ilustracji, wskazywanie najważniejszych elementów i formułowanie pytań.
(7.8, 1.1b)
Rozwiązywanie zadań tekstowych na porównywanie różnicowe. (7.3, 7.4, 7.8)
Porównywanie liczb dwucyfrowych – odpowiadanie na pytania: „o ile więcej?”, „o ile mniej?”, „o ile
droższe?”, „o ile tańsze?”; podawanie odpowiedzi: „o tyle więcej”, „o tyle mniej”, „o tyle droższe”,
„o tyle tańsze”. (7.3, 7.4, 7.8, 7.9)
Dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych z wykorzystaniem banknotów. (7.5, 7.8, 7.9)
Rozumienie określeń: „droższy”, „tańszy”. (7.9)
Dodawanie liczby jednocyfrowej do dwucyfrowej z przekroczeniem progu dziesiątkowego w zakresie
100. (7.3, 7.5)
Odejmowanie liczby jednocyfrowej od dwucyfrowej z przekroczeniem progu dziesiątkowego
w zakresie 100. (7.3, 7.5)
Grupowanie obiektów w pełne dziesiątki. (7.3)
Ilustrowanie działania obejmujące przekraczanie progu dziesiątki. (7.3, 7.5)
Obliczanie różnymi sposobami sum i różnic, także w przypadku kilku składników. (7.5)
EDUKACJA PRZYRODNICZA:
Tworzenie listy czynników wpływających na zdrowie, łączenie przyczyny ze skutkiem. (6.1)
Prowadzenie celowych obserwacji zwierząt, analizowanie ich zachowania, wiązanie przyczyny
ze skutkiem. (6.1)
Prowadzenie zabaw badawczych dotyczących właściwości skóry. (6.1)
EDUKACJA SPOŁECZNA I ETYKA:
Szukanie pomysłu na umilenie czasu dzieciom przebywającym w szpitalu. (11.2)
Poznanie praw małego pacjenta na podstawie wiersza Marcina Brykczyńskiego
Jak się masz…
w szpitalu?
(11.1)
Współdziałanie w grupie podczas realizacji zadań projektu, utrzymywanie prawidłowych relacji,
dzielenie się swoimi przemyśleniami, przekonywanie do swoich pomysłów, liczenie się ze zdaniem
innych. (11.7)
Dostrzeganie związku między podejmowanymi decyzjami a własnym zdrowiem. (11.2)
Współpraca podczas realizacji zadań w grupie. (5.4)
Okazywanie szacunku innym, dostrzeganie ich różnorodności i wynikającej z niej niepowtarzalności.
(11.1)
Prowadzenie rozmów w grupie, zastanawianie się nad właściwościami skóry. (11.7)
EDUKACJA PLASTYCZNA I ZAJĘCIA TECHNICZNE:
Wykonanie różnych owoców z zastosowaniem techniki kolażu. (4.2a, b)
4
MARZEC – 22 . TYDZIEŃ NAUKI
SPIS TREŚCI
»
EDUKACJA MUZYCZNA:
Piosenka
Wiosenne święta
– nauka pierwszej zwrotki i refrenu. (3.1a)
Zapoznanie z folklorem kaszubskim: stroje, hafty, charakterystyczne instrumenty (burczybas,
diabelskie skrzypce). (3.1b)
Słuchanie ludowej muzyki kaszubskiej. (3.1c)
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE:
Zapisywanie wyrazów w edytorze tekstu Word, korzystanie z dostępnych narzędzi (wybór rodzaju
i wielkości czcionki, koloru, wstawianie dekoracyjnego tekstu do dokumentu). (8.1, 8.2, 8.4a)
Projektowanie w programie komputerowym Baltie, budowanie sceny. (8.2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE I EDUKACJA ZDROWOTNA:
Nauka wzywania pomocy, ćwiczenia w przekazywaniu dyspozytorowi pogotowia najważniejszych
informacji. (10.4f)
Zastanawianie się, w jaki sposób określone sytuacje wpływają na zdrowie. Formułowanie wniosków.
(10.4a, b, c)
Proponowanie i prezentowanie zestawu ćwiczeń do porannej gimnastyki. (10.1b, 10.4b)
Zabawy z wykorzystaniem nietypowego przyboru – gazety (rzucanie do celu, omijanie przeszkód,
przeskakiwanie, udział w sztafecie). (10.1a, c, 10.2b, 10.3c)
Zabawy ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjnej. (10.1b, 10.4b)
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin