Kobieta wkracza w e-commerce.pdf

(1102 KB) Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Kobieta wkracza w e-commerce"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Twój E-Biznes
Copyright by Złote Myśli & Katarzyna Ryfka-Cygan, rok 2014
Autor: Katarzyna Ryfka-Cygan
Tytuł: Kobieta wkracza w e-commerce
Data: 28.06.2016
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kobieta wkracza w e-commerce. Otwórz z sukcesem sklep internetowy
Katarzyna Ryfka-Cygan
Wstęp
Witaj w gronie ambitnych i przedsiębiorczych kobiet, zamierzających
podbić rynek e-commerce!
Skoro sięgnęłaś po tę książkę, to zapewne należysz do tej grupy osób, które
cały czas się rozwijają, poszukują nowych rozwiązań, korzystają z doświadczeń
innych osób, mentorów. Zatem już teraz gratuluję Ci podjęcia decyzji i działania,
bo zakup tej książki jest pierwszym krokiem oraz przede wszystkim dowodem
tego, że wzięłaś sprawy w swoje ręce.
Napisałam tę książkę, aby pokazać Ci nieco odmienne podejście do
tworzenia i uruchamiania własnego sklepu internetowego. Poradników w tym
zakresie jest już na rynku przynajmniej kilkanaście, jednak to, co większość z nich
cechuje, to bardzo techniczne podejście do tematu. Ja natomiast chciałabym
pokazać Ci go od zupełnie innej strony, jako że jest to biznes jak każdy inny i
podobnie jak inne działalności wymaga odpowiedniego przygotowania.
Często spotykałam się w swojej karierze z kobietami, które chciały w końcu
zacząć sprzedawać w Internecie, ale uważały, że ten temat lepiej od nich są w
stanie
ogarnąć
mężczyźni.
Niejednokrotnie
podczas
tworzenia
sklepu
internetowego, pomimo początkowych rozmów i nawiązania współpracy z
kobietą, gdy przychodziło do określenia tego, co taki sklep powinien w sobie
zawierać, jakimi funkcjonalnościami się cechować itp., oddawały one pałeczkę
swoim mężom. A przecież to ma być narzędzie służące ich rozwojowi i przydatne
w ich drodze do sukcesu, a nie mężów, współpracowników, przyjaciół…
Jeśli i Ty do nich należysz, chciałabym pokazać Ci, że nie taki diabeł
straszny, a uruchomienie e-sklepu wcale nie wymaga od ciebie specjalistycznej
3
Kobieta wkracza w e-commerce. Otwórz z sukcesem sklep internetowy
Katarzyna Ryfka-Cygan
wiedzy czy „fachowego”, męskiego, technologicznego oka. Swoją drogą, znam
przynajmniej kilka par, w których to kobieta jest bardziej za pan brat z nowymi
technologiami niż mężczyzna. Ogólnie utarło się takie przekonanie, że co
techniczne, to należy do mężczyzn, podczas gdy wcale nie musi tak być. Ba! Znam
wiele kobiet, które pomimo nieznajomości języków programowania, zupełnego
braku orientacji w zakresie technologii, systemów do sprzedaży, otworzyły swoje
sklepy, które obecnie bardzo dobrze prosperują.
Podążaj za liderkami
Ludzie sukcesu poszukują innych ludzi sukcesu, za którymi mogliby podążać i
których mogliby naśladować, aby odnosić podobne rezultaty. Czerpią z ich wiedzy,
doświadczeń, starają się przełożyć to na własne życie i na własne decyzje.
Przejmują ich sposób myślenia po to, aby wejść na tę samą ścieżkę do celu. To
bardzo dobra strategia, często totalnie zmieniająca podejście do otaczającej
rzeczywistości, pomagająca dostrzegać nadarzające się wokół okazje i
odpowiednio je wykorzystywać. Takie zachowanie, w myśl zasady „skoro im się
udało, dlaczego mnie miałoby się nie udać?”, pozwala na spojrzenie na siebie i
swoją aktualną sytuację w zupełnie odmienny sposób.
Jesteś kobietą, chcesz rozwinąć własny biznes, ba, na pewno chcesz, aby Twoja
firma pozwoliła Ci docelowo na godne i wygodne życie. Nic w tym złego, w końcu
jednym z podstawowych powodów, dla których ludzie rozpoczynają własną
działalność lub zakładają spółki, jest chęć poprawy sytuacji materialnej,
zarabiania większych kwot pieniędzy i stania się przynajmniej zamożnym, a
docelowo bogatym. To tylko nasz sposób myślenia o pieniądzach, traktowania
tego tematu jako pewnego rodzaju tabu powoduje, że większość przedsiębiorców
się do tego nie przyznaje, a przynajmniej nie wymienia tego powodu jako jednego
z istotniejszych. Oczywiście, jeśli pieniądze są jedynym motywatorem, biznes
prędzej czy później może się rozsypać, bo zabraknie tej wewnętrznej iskry,
głębszego i bardziej znaczącego „dlaczego”. Natomiast, jeśli robisz to, co kochasz,
to prędzej czy później pieniądze same zaczną się pojawiać, to tylko kwestia czasu.
4
Kobieta wkracza w e-commerce. Otwórz z sukcesem sklep internetowy
Katarzyna Ryfka-Cygan
Bez względu na motywy, jakie skłoniły Cię do podjęcia tej istotnej w Twoim życiu
decyzji, wiedz, że nie jesteś pierwszą osobą na tej często niełatwej ścieżce. Przed
Tobą wiele kobiet postąpiło tak samo, część z nich odniosła sukces, część nie.
Twoim zadaniem jest skupienie się na tej pierwszej grupie i znalezienie w historii
tych kobiet pewnych części wspólnych, które uwarunkowały ich rezultaty. I
błagam, nie poszukuj w tym momencie tylko i wyłącznie szczęścia czy cudownego
zbiegu okoliczności w ich życiu. Te kobiety często bardzo ciężko pracowały na to,
żeby finalnie uzyskać zamierzony efekt, jaki teraz możesz obserwować. Musiały
przejść niełatwą drogę usianą wzlotami i upadkami. Miewały dni lepsze i gorsze,
chwile pozytywnej euforii, ale także i zwątpienia. Najważniejsze jest jednak to, że
mimo wszystko działały. Uparcie dążyły do celu mimo przeciwności losu, jakie
napotykały na swojej drodze, co zaprocentowało, a efekty możesz oglądać dzisiaj
w postaci dobrze rozwiniętych i prosperujących biznesów. Miały swoje silne,
głęboko zakorzenione powody, dla których chciały osiągnąć sukces i go osiągnęły.
Teraz Twoja kolej!
Skąd wziąć pomysł na sklep internetowy?
Znikąd. Całkiem poważnie i na serio. Pomysł już na pewno masz, nawet jeśli
jeszcze nie ukazał się on w całej swojej wspaniałej postaci, to zapewniam
Cię, że już go masz… w sobie. Zanim pokażę Ci, jak go z siebie wydobyć,
pozwól, że na chwilę się jeszcze w tym miejscu zatrzymam.
Z szukaniem pomysłu jest trochę tak, jak z poszukiwaniem odpowiedniego
mężczyzny: im bardziej chcesz albo – co gorsza – potrzebujesz go znaleźć,
tym bardziej on się ukrywa. Nie pytaj, dlaczego, po prostu tak jest. Pomysł
albo masz i go czujesz, albo nie i wówczas nic i nikt nie pomoże Ci znaleźć
odpowiedniego przepisu na sukces. Możesz próbować oczywiście coś
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin