Nanoswiat.pdf

(585 KB) Pobierz
NANOŚWIA
T
Gra o klonach
Marshall Miller
Wersja polska: Dawid Dorynek, Aleksandra Sontowska, Adrian Sprysak
Nano
Witaj w
Nanoświecie.
Jesteś mistrzem gry.
Nanoświat to nanogra o klonach odkrywających siebie oraz o dystopicz-
nym świecie Nano. Twoim zadaniem jest opisywać świat Nano, być fa-
nem klonów oraz sprawić, żeby ich życie było interesujące.
Klony
Powiedz klonom, żeby każde z nich wybrało sobie numer, a następnie
niech po kolei wybiorą opcje wyglądu i nazwą cechy. Niech wszystkie
klony zaznaczą te same opcje – to w końcu klony.
Następnie indywidualnie zadaj pytania klonom na temat życia na Nano:
ʶ
Jakie jest twoje pierwsze wspomnienie?
ʶ
W jakim celu klony zostały wyprodukowane?
ʶ
Jak wygląda twoje miejsce pracy?
ʶ
Czym zajmują się klony w fazie czuwania?
ʶ
Co śniło ci się ostatnio w fazie rem?
ʶ
Czym/Kim są „wyjątkowi”?
ʶ
Co jest niezadowalającego w życiu klona?
ʶ
Co właśnie zakłóciło twoją pracę?
ʶ
Co robisz?
Rzucanie kośćmi
Klony zawsze mogą robić to, do czego zostały zaprojektowane. Wszystko
inne to dla nich całkowita nowość. Za każdym razem, gdy robią coś no-
wego i interesującego, każ im rzucić; aktualizuj listę rzeczy, które mogą
robić, oraz tych, których nie mogą. Niektóre działania są możliwe, choć
ryzykowne; te również zapisz, lecz każ klonom rzucać za każdym razem,
gdy się ich podejmują.
Grajcie tak długo, aż osiągniecie satysfakcjonujące was zakończenie
Klon
Witaj w świecie Nano, klonie. Stanowisz część ogromnej siły roboczej
Nano. Jednakowe pod każdym względem, wspólnie wykonujecie swoje
zadanie. Nigdy nie będziecie wyjątkowe; jesteście pośród samych siebie.
Klon #: ___________
Wygląd
Włosy: jasne, brązowe, białe, łysy
Oczy: niebieskie, zielone, gwieździste, kod kreskowy
Strój: kombinezon, garnitur, tunika, brak
Płeć: męska, żeńska, obie, brak
Cechy
____________________+2 ____________________+0
____________________+1 ____________________−1
Coś nowego
Gdy próbujesz zrobić coś nowego i interesującego, rzuć 2k6 i dodaj cechę
wskazaną przez MG. Na 10+ jest to coś, co potrafią wszystkie klony. Na
7–9 tym razem ci się udaje, ale robienie tego jest dla klonów ryzykowne.
Na 6− jest to coś, czego klony po prostu nie potrafią robić.
Coś ryzykownego
Gdy podejmujesz ryzyko, rzuć 2k6 i dodaj cechę wskazaną przez MG. Na
10+ jest tak, jakbyś został do tego zaprojektowany. Na 7–9 udaje ci się,
lecz MG powie ci o niespodziewanych konsekwencjach. Na 6− MG powie
ci, co poszło źle, lub zaoferuje trudny wybór.
www.finemessgames.com
Zgłoś jeśli naruszono regulamin