Kanclerza Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania
im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie
z dnia 10 czerwca 2009 r.
w sprawie: wprowadzenia Regulaminu Opłat OWSIiZ
Na podstawie § 12 ust. 9 pkt. 11 Statutu OWSIiZ oraz Uchwały Nr 4/06/09 z dnia 09.06.2009 r. Rady Zarządzającej Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie zarządzam, co następuje:
§ 1
Wprowadzam Regulamin Opłat Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Traci moc Zarządzenie Nr 7/2008 Kanclerza Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie, z dnia 30.04.2008 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Opłat OWSIiZ.
§ 3
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od dnia 30 września 2009 r.
Załącznik do Zarządzenia Kanclerza
Nr 9/2009 z dnia 10.06.2009 r.
REGULAMIN OPŁAT
OLSZTYŃSKIEJ WYŻSZEJ SZKOŁY INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
(zatwierdzony Uchwałą Nr 04/06/09 Rady Zarządzającej OWSIiZ w Olsztynie z dnia 09.06.2009 r.)
§1
1. Olsztyńska Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie zwana dalej Uczelnią, jest uczelnią niepubliczną.
2. Na podstawie § 3 i § 25 ust. 4 pkt. l Statutu Uczelni pobierana jest opłata za usługi edukacyjne. Na odpłatności pobierane od kandydatów na studentów i studentów składają się opłaty: za postępowanie związane z przyjęciem na studia, czesne, administracyjne i inne związane z tokiem studiów.
3. Regulamin Opłat ogłasza Kanclerz Uczelni po zatwierdzeniu przez Radę Zarządzającą OWSIiZ.
4. Wysokość oraz terminy opłat czesnego, opłat za postępowanie związane z przyjęciem na studia, opłat egzaminacyjnych i administracyjnych oraz innych opłat związanych z tokiem studiów, na kolejny rok akademicki ustalana jest corocznie zarządzeniem Kanclerza w Tabelach Opłat, odpowiednio dla studiów I stopnia oraz dla studiów podyplomowych.
5. Zmiany w Regulaminie oraz Tabele Opłat podawane są każdorazowo do wiadomości kandydatów i studentów, co najmniej trzy miesiące przed rozpoczęciem roku akademickiego, którego dotyczą, na tablicach ogłoszeniowych Działu Studiów oraz na stronach internetowych OWSIiZ.
6. Odmienne zasady i tryb odpłatności za studia podyplomowe może wprowadzić umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe zawarta pomiędzy Uczelnią a studentem.
7. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o koncie Uczelni należy przez to rozumieć indywidualne konto studenta zawierające jego nr albumu a do czasu jego nadania ogólny rachunek bankowy Uczelni w banku PEKAO S.A. Oddział Olsztyn nr: 73 1240 5598 1111 0000 5027 1144.
OPŁATA ZA POSTĘPOWANIE ZWIĄZANE Z PRZYJĘCIEM NA STUDIA (WPISOWE)
1. Osoby, które zostały przyjęte do Uczelni wnoszą opłatę za postępowanie związane z przyjęciem na studia. Dotyczy to także osób ponownie przyjętych do Uczelni.
2. Osoby, które uzyskały zgodę na wznowienie studiów wnoszą opłatę za wznowienie.
3. Uiszczenie opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia jest warunkiem zarejestrowania studenta i nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem przypadku nie uruchomienia kierunku studiów, na który kandydat został zapisany.
4. Opłata za postępowanie związane z przyjęciem na studia nie podlega zaliczeniu na poczet czesnego.
CZESNE
1. Wysokość czesnego w trakcie roku akademickiego nie ulega zmianie.
2. Czesne wnosi się z góry tj.:
a) jednorazowo za każdy semestr,
b) w ratach ustalonych w Tabelach Opłat.
3. Obowiązek bieżących płatności czesnego dla Studenta, który złożył rezygnację, wniosek o urlop dziekański, powtarzanie semestru lub został skreślony z listy studentów, ustaje z ostatnim dniem miesiąca, w którym został złożony wniosek o rezygnację bądź nastąpiło wydanie decyzji o skreśleniu, pod warunkiem, iż decyzja w tym zakresie jest skuteczna. W przypadku rezygnacji złożonej w trakcie roku akademickiego zwrot czesnego, opłaconego jednorazowo, następuje w wysokości uiszczonego czesnego pomniejszonego o kwotę rat, którą student musiałby opłacić w przypadku płatności ratalnych do końca miesiąca, w którym złożono rezygnację lub uprawomocniła się decyzja o skreśleniu z listy studentów, oraz kwotę wszystkich pozostałych należności.
4. W przypadku studiów na kilku kierunkach równocześnie, czesne za studia na kolejnym kierunku naliczane jest w wysokości 75% czesnego obowiązującego na tym kierunku.
5. Student, który studiuje na dodatkowej specjalności w ramach kierunku uiszcza dodatkową opłatę w wysokości 50% czesnego.
6. Przed uzyskaniem zgody na udzielenie urlopu dziekańskiego, powtarzania semestru, wznowienia studiów, student zobowiązany jest do uiszczenia wszystkich zaległości płatniczych wobec Uczelni do dnia złożenia wniosku o urlop dziekański, powtarzanie semestru, wznowienie studiów.
7. W okresie urlopu dziekańskiego, student nie uiszcza opłat czesnego za okres objęty urlopem.
8. Student, który uzyskał zgodę na powtarzanie semestru/roku uiszcza czesne za semestr/rok, który powtarza, w pełnej wysokości.
9. Student, który zawarł umowę o finansowanie studiów w trakcie trwania roku akademickiego, zobowiązany jest do uiszczenia opłat za studia, w szczególności czesnego w pełnej wysokości, określonej w obowiązującej w tym czasie Tabeli Opłat.
10. Terminem zapłaty czesnego i innych opłat jest data uznania rachunku bankowego Uczelni lub data wpłaty w Kasie Uczelni.
11. Nieterminowe płatności powodują obligatoryjne naliczanie ustawowych odsetek za opóźnienie.
12. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, na udokumentowany wniosek studenta, Kanclerz może wyrazić zgodę na przesunięcie terminu płatności czesnego lub innych zaległości.
13. Zaleganie przez studenta z opłatami na rzecz Uczelni w wysokości równej bądź większej od kwoty 40% opłaty za jeden semestr lub, gdy opóźnienie w uiszczaniu należności za naukę przekracza 30 dni licząc od daty terminu płatności tych opłat, może stanowić podstawę do wydania decyzji o skreśleniu studenta z listy studentów.
14. Każda wpłata dokonywana na poczet czesnego zaliczana jest w pierwszej kolejności na zaległe należności z tytułu odsetek i czesnego.
15. Warunkiem przystąpienia do egzaminu dyplomowego jest uregulowanie wszystkich zobowiązań finansowych wobec uczelni, włącznie z ratami czesnego, których płatność przypada po terminie egzaminu dyplomowego oraz uzyskanie wszystkich podpisów w karcie obiegowej.
16. Jeżeli w danym semestrze nastąpi ważne zdarzenie losowe, którego następstwem jest śmierć studenta lub trwałe inwalidztwo uniemożliwiające studentowi kontynuację nauki, a Uczelnia o tym zdarzeniu zostanie powiadomiona na piśmie w terminie 45 dni od daty wyżej wymienionego zdarzenia, wówczas upoważniona osoba ma prawo wystąpić do Uczelni o zwrot kwoty, którą student uregulował na poczet zobowiązań finansowych wobec Uczelni w danym semestrze, a pomniejszoną o kwotę należną Uczelni z tytuły zrealizowanych zobowiązań Uczelni wobec studenta (np. udział w zajęciach do dnia zdarzenia losowego, przeprowadzone egzaminy itp.). Wyżej wymienione zdarzenia losowe muszą być poparte stosownymi dokumentami (akt zgonu, orzeczenie komisji lekarskiej o stopniu inwalidztwa). Po upływie terminu powiadamiania Uczelni (45 dni) zapłacone czesne nie będzie zwracane.
1. Uczelnia pobiera inne opłaty związane z tokiem studiów w wysokości i terminach wymienionych w Tabeli Opłat, a w szczególności za:
a) zaliczenia i egzaminy dodatkowe,
b) wpis warunkowy,
c) egzamin komisyjny,
d) egzamin dyplomowy,
e) poprawkowy egzamin dyplomowy,
2. Opłaty, o których mowa w ust. 1a), 1b), 1c) i 1e) należy uiszczać na konto Uczelni lub w Kasie Uczelni. Dowód uiszczenia ww. opłat student zobowiązany jest załączyć do składanego wniosku.
3. Opłatę, o której mowa w ust. Id należy uiścić wyłącznie na konto uczelni tak, aby uznanie rachunku bankowego Uczelni nastąpiło, do dnia 31.05 dla studiów trwających 6 i 8 semestrów i do dnia 31.01 dla pozostałych studiów.
4. W przypadku nie uiszczenia przedmiotowych opłat student nie zostanie dopuszczony do danego zaliczenia lub egzaminu.
1. Uczelnia pobiera opłaty administracyjne wymienione w Tabeli Opłat, a w szczególności za:
a) wydanie duplikatu karty egzaminacyjnej,
b) wydanie duplikatu indeksu,
c) wydanie legitymacji studenckiej
d) wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej,
e) wydanie duplikatu dyplomu,
f) wystawienie i wysłanie wezwania do zapłaty
2. Zaświadczenia wydawane są studentom bezpłatnie.
3. Opłaty, o których mowa w ust. 1 a) do 1 e) należy uiścić w Kasie Uczelni i dołączyć do wniosku o ich wydanie.
§ 6
1. Za przetrzymywanie każdej książki wypożyczonej z Biblioteki przez okres dłuższy niż ten, na który została wypożyczona naliczane są kary za każdy dzień zwłoki.
2. Wniesienie opłaty z tytułu opóźnienia w oddawaniu książki warunkuje dalsze korzystnie z Biblioteki.
3. W przypadku uszkodzenia lub zagubienia książki czytelnik zobowiązany jest w pierwszej kolejności odkupić ten sam tytuł, a w przypadku niedostępności zagubionego tytułu na rynku sprzedaży student uiszcza opłatę określoną w zarządzeniu Kanclerza dotyczącym opłat bibliotecznych.
4. Opłaty, o których mowa w ust. 1 i ust. 3 pobierane są w Bibliotece Uczelni. Wysokości opłat bibliotecznych ogłasza Kanclerz w odrębnym zarządzeniu.
§ 7
1. Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych po wyrażeniu pisemnej zgody i opłaceniu składki są ubezpieczani w ramach zbiorowego ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków.
2. Wysokość składki ubezpieczeniowej podawana jest do wiadomości do dnia pierwszego października danego roku akademickiego. Informacja o składce zamieszczana jest na tablicy ogłoszeń.
3. Składka regulowana jest przez studentów zainteresowanych ubezpieczeniem do dnia trzydziestego listopada w Kasie Uczelni.
4. Okres ubezpieczenia obejmuje od następnego dnia od uiszczenia składki do trzydziestego września danego roku akademickiego.
5. Firmę ubezpieczeniową wybiera Kanclerz Uczelni.
§ 8
1. Opłaty dokonywane są w formie bezgotówkowej na konto Uczelni lub gotówką w kasie Uczelni.
2. W przypadkach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie decyzję podejmuje Kanclerz.
3. Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem podpisania.
4. Wszelkie spory, które mogą wynikać z stosowania Regulaminu Opłat, Strony poddają pod rozstrzygnięcie Sądu powszechnego właściwego miejscowo dla siedziby OWSIiZ.
Olsztyn, 10.06.2009 r. ………………………...
podpis Kanclerza
OWSIiZ w Olsztynie
pciola1