ragulamin_oplaty.doc

(68 KB) Pobierz
ZARZĄDZENIE Nr 15/2007

 

 

 

 

 

 

 

ZARZĄDZENIE Nr 9/2009

Kanclerza Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania

im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie

z dnia 10 czerwca 2009 r.

 

 

w sprawie: wprowadzenia Regulaminu Opłat OWSIiZ

 

 

Na podstawie § 12 ust. 9 pkt. 11 Statutu OWSIiZ oraz Uchwały Nr 4/06/09 z dnia 09.06.2009 r. Rady Zarządzającej Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie zarządzam, co następuje:

 

 

§ 1

Wprowadzam Regulamin Opłat Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2

Traci moc Zarządzenie Nr 7/2008 Kanclerza Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie, z dnia 30.04.2008 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Opłat OWSIiZ.

 

§ 3

Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od dnia 30 września 2009 r.


Załącznik do Zarządzenia Kanclerza

Nr 9/2009 z dnia 10.06.2009 r.

 

REGULAMIN OPŁAT

OLSZTYŃSKIEJ WYŻSZEJ SZKOŁY INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA

im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie

(zatwierdzony Uchwałą Nr 04/06/09 Rady Zarządzającej OWSIiZ w Olsztynie z dnia 09.06.2009 r.)

 

§1

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.       Olsztyńska Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie zwana dalej Uczelnią, jest uczelnią niepubliczną.

2.       Na podstawie § 3 i § 25 ust. 4 pkt. l Statutu Uczelni pobierana jest opłata za usługi edukacyjne. Na odpłatności pobierane od kandydatów na studentów i studentów składają się opłaty: za postępowanie związane z przyjęciem na studia, czesne, administracyjne i inne związane z tokiem studiów.

3.       Regulamin Opłat ogłasza Kanclerz Uczelni po zatwierdzeniu przez Radę Zarządzającą OWSIiZ.

4.       Wysokość oraz terminy opłat czesnego, opłat za postępowanie związane z przyjęciem na studia, opłat egzaminacyjnych i administracyjnych oraz innych opłat związanych z tokiem studiów, na kolejny rok akademicki ustalana jest corocznie zarządzeniem Kanclerza w Tabelach Opłat, odpowiednio dla studiów I stopnia oraz dla studiów podyplomowych.

5.       Zmiany w Regulaminie oraz Tabele Opłat podawane są każdorazowo do wiadomości kandydatów i studentów, co najmniej trzy miesiące przed rozpoczęciem roku akademickiego, którego dotyczą, na tablicach ogłoszeniowych Działu Studiów oraz na stronach internetowych OWSIiZ.

6.       Odmienne zasady i tryb odpłatności za studia podyplomowe może wprowadzić umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe zawarta pomiędzy Uczelnią a studentem.

7.       Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o koncie Uczelni należy przez to rozumieć indywidualne konto studenta zawierające jego nr albumu a do czasu jego nadania ogólny rachunek bankowy Uczelni w banku PEKAO S.A. Oddział Olsztyn nr: 73 1240 5598 1111 0000 5027 1144.

 

§ 2

 

OPŁATA ZA POSTĘPOWANIE ZWIĄZANE Z PRZYJĘCIEM NA STUDIA (WPISOWE)

1.       Osoby, które zostały przyjęte do Uczelni wnoszą opłatę za postępowanie związane z przyjęciem na studia. Dotyczy to także osób ponownie przyjętych do Uczelni.

2.       Osoby, które uzyskały zgodę na wznowienie studiów wnoszą opłatę za wznowienie.

3.       Uiszczenie opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia jest warunkiem zarejestrowania studenta i nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem przypadku nie uruchomienia kierunku studiów, na który kandydat został zapisany.

4.       Opłata za postępowanie związane z przyjęciem na studia nie podlega zaliczeniu na poczet czesnego.

 

§ 3

 

CZESNE

1.       Wysokość czesnego w trakcie roku akademickiego nie ulega zmianie.

2.       Czesne wnosi się z góry tj.:

a)       jednorazowo za każdy semestr,

b)       w ratach ustalonych w Tabelach Opłat.

3.       Obowiązek bieżących płatności czesnego dla Studenta, który złożył rezygnację, wniosek o urlop dziekański, powtarzanie semestru lub został skreślony z listy studentów, ustaje z ostatnim dniem miesiąca, w którym został złożony wniosek o rezygnację bądź nastąpiło wydanie decyzji o skreśleniu, pod warunkiem, iż decyzja w tym zakresie jest skuteczna. W przypadku rezygnacji złożonej w trakcie roku akademickiego zwrot czesnego, opłaconego jednorazowo, następuje w wysokości uiszczonego czesnego pomniejszonego o kwotę rat, którą student musiałby opłacić w przypadku płatności ratalnych do końca miesiąca, w którym złożono rezygnację lub uprawomocniła się decyzja o skreśleniu z listy studentów, oraz kwotę wszystkich pozostałych należności.

4.       W przypadku studiów na kilku kierunkach równocześnie, czesne za studia na kolejnym kierunku naliczane jest w wysokości 75% czesnego obowiązującego na tym kierunku.

5.       Student, który studiuje na dodatkowej specjalności w ramach kierunku uiszcza dodatkową opłatę w wysokości 50% czesnego.

6.       Przed uzyskaniem zgody na udzielenie urlopu dziekańskiego, powtarzania semestru, wznowienia studiów, student zobowiązany jest do uiszczenia wszystkich zaległości płatniczych wobec Uczelni do dnia złożenia wniosku o urlop dziekański, powtarzanie semestru, wznowienie studiów.

7.       W okresie urlopu dziekańskiego, student nie uiszcza opłat czesnego za okres objęty urlopem.

8.       Student, który uzyskał zgodę na powtarzanie semestru/roku uiszcza czesne za semestr/rok, który powtarza, w pełnej wysokości.

9.       Student, który zawarł umowę o finansowanie studiów w trakcie trwania roku akademickiego, zobowiązany jest do uiszczenia opłat za studia, w szczególności czesnego w pełnej wysokości, określonej w obowiązującej w tym czasie Tabeli Opłat.

10.    Terminem zapłaty czesnego i innych opłat jest data uznania rachunku bankowego Uczelni lub data wpłaty w Kasie Uczelni.

11.    Nieterminowe płatności powodują obligatoryjne naliczanie ustawowych odsetek za opóźnienie.

12.    W szczególnie uzasadnionych przypadkach, na udokumentowany wniosek studenta, Kanclerz może wyrazić zgodę na przesunięcie terminu płatności czesnego lub innych zaległości.

13.    Zaleganie przez studenta z opłatami na rzecz Uczelni w wysokości równej bądź większej od kwoty 40% opłaty za jeden semestr lub, gdy opóźnienie w uiszczaniu należności za naukę przekracza 30 dni licząc od daty terminu płatności tych opłat, może stanowić podstawę do wydania decyzji o skreśleniu studenta z listy studentów.

14.    Każda wpłata dokonywana na poczet czesnego zaliczana jest w pierwszej kolejności na zaległe należności z tytułu odsetek i czesnego.

15.    Warunkiem przystąpienia do egzaminu dyplomowego jest uregulowanie wszystkich zobowiązań finansowych wobec uczelni, włącznie z ratami czesnego, których płatność przypada po terminie egzaminu dyplomowego oraz uzyskanie wszystkich podpisów w karcie obiegowej.

16.    Jeżeli w danym semestrze nastąpi ważne zdarzenie losowe, którego następstwem jest śmierć studenta lub trwałe inwalidztwo uniemożliwiające studentowi kontynuację nauki, a Uczelnia o tym zdarzeniu zostanie powiadomiona na piśmie w terminie 45 dni od daty wyżej wymienionego zdarzenia, wówczas upoważniona osoba ma prawo wystąpić do Uczelni o zwrot kwoty, którą student uregulował na poczet zobowiązań finansowych wobec Uczelni w danym semestrze, a pomniejszoną o kwotę należną Uczelni z tytuły zrealizowanych zobowiązań Uczelni wobec studenta (np. udział w zajęciach do dnia zdarzenia losowego, przeprowadzone egzaminy itp.). Wyżej wymienione zdarzenia losowe muszą być poparte stosownymi dokumentami (akt zgonu, orzeczenie komisji lekarskiej o stopniu inwalidztwa). Po upływie terminu powiadamiania Uczelni (45 dni) zapłacone czesne nie będzie zwracane.

§ 4

INNE OPŁATY ZWIĄZANE Z TOKIEM STUDIÓW

1.       Uczelnia pobiera inne opłaty związane z tokiem studiów w wysokości i terminach wymienionych w Tabeli Opłat, a w szczególności za:

a)       zaliczenia i egzaminy dodatkowe,

b)       wpis warunkowy,

c)       egzamin komisyjny,

d)       egzamin dyplomowy,

e)       poprawkowy egzamin dyplomowy,

2.       Opłaty, o których mowa w ust. 1a), 1b), 1c) i 1e) należy uiszczać na konto Uczelni lub w Kasie Uczelni. Dowód uiszczenia ww. opłat student zobowiązany jest załączyć do składanego wniosku.

3.       Opłatę, o której mowa w ust. Id należy uiścić wyłącznie na konto uczelni tak, aby uznanie rachunku bankowego Uczelni nastąpiło, do dnia 31.05 dla studiów trwających 6 i 8 semestrów i do dnia 31.01 dla pozostałych studiów.

4.       W przypadku nie uiszczenia przedmiotowych opłat student nie zostanie dopuszczony do danego zaliczenia lub egzaminu.

§ 5

OPŁATY ADMINISTRACYJNE

1.       Uczelnia pobiera opłaty administracyjne wymienione w Tabeli Opłat, a w szczególności za:

a)       wydanie duplikatu karty egzaminacyjnej,

b)       wydanie duplikatu indeksu,

c)       wydanie legitymacji studenckiej

d)       wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej,

e)       wydanie duplikatu dyplomu,

f)         wystawienie i wysłanie wezwania do zapłaty

2.       Zaświadczenia wydawane są studentom bezpłatnie.

3.       Opłaty, o których mowa w ust. 1 a) do 1 e) należy uiścić w Kasie Uczelni i dołączyć do wniosku o ich wydanie.

 


§ 6

OPŁATY BIBLIOTECZNE

1.       Za przetrzymywanie każdej książki wypożyczonej z Biblioteki przez okres dłuższy niż ten, na który została wypożyczona naliczane są kary za każdy dzień zwłoki.

2.       Wniesienie opłaty z tytułu opóźnienia w oddawaniu książki warunkuje dalsze korzystnie z Biblioteki.

3.       W przypadku uszkodzenia lub zagubienia książki czytelnik zobowiązany jest w pierwszej kolejności odkupić ten sam tytuł, a w przypadku niedostępności zagubionego tytułu na rynku sprzedaży student uiszcza opłatę określoną w zarządzeniu Kanclerza dotyczącym opłat bibliotecznych.

4.       Opłaty, o których mowa w ust. 1 i ust. 3 pobierane są w Bibliotece Uczelni. Wysokości opłat bibliotecznych ogłasza Kanclerz w odrębnym zarządzeniu.

 

§ 7

OPŁATY Z TYTUŁU UBEZPIECZENIA

1.       Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych po wyrażeniu pisemnej zgody i opłaceniu składki są ubezpieczani w ramach zbiorowego ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków.

2.       Wysokość składki ubezpieczeniowej podawana jest do wiadomości do dnia pierwszego października danego roku akademickiego. Informacja o składce zamieszczana jest na tablicy ogłoszeń.

3.       Składka regulowana jest przez studentów zainteresowanych ubezpieczeniem do dnia trzydziestego listopada w Kasie Uczelni.

4.       Okres ubezpieczenia obejmuje od następnego dnia od uiszczenia składki do trzydziestego września danego roku akademickiego.

5.       Firmę ubezpieczeniową wybiera Kanclerz Uczelni.

 

§ 8

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.       Opłaty dokonywane są w formie bezgotówkowej na konto Uczelni lub gotówką w kasie Uczelni.

2.       W przypadkach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie decyzję podejmuje Kanclerz.

3.       Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem podpisania.

4.       Wszelkie spory, które mogą wynikać z stosowania Regulaminu Opłat, Strony poddają pod rozstrzygnięcie Sądu powszechnego właściwego miejscowo dla siedziby OWSIiZ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Olsztyn, 10.06.2009 r. ………………………...   

         podpis Kanclerza

                                    OWSIiZ w Olsztynie      

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin