Czyszczenie zatkany DPF na Ford Focus II 1.6 TDCI.pdf

(45 KB) Pobierz
Czyszczenie zatkany DPF na Ford Focus II 1.6
TDCI
przez Sinclair
Sat Aug 30, 2014 11:17 pm
Znane jest,
że
silnik napędowy jest bardzo
ekonomiczny, a także w obecności filtra cząstek
stałych silnika Diesla jest
ekologiczny. Niestety, jak każdy filtr, filtr cząstek
stałych (DPF) może zapchać. Z pojazdu Ford
Focus, jak
a także w innych modelach został wdrożony
system automatycznego okresowego spalania
nagromadzonej sadzy w
filtr. Moduł sterujący silnika monitoruje zmiany w
różnicy ciśnienia gazów spalinowych w filtrze
pośrednio oceny stopnia zatkania filtrów, a kiedy
osiągnie określoną wartość progową, cykl
regeneracji
startów. Podczas cyklu regeneracji, temperatura
spalin wzrasta powyżej 500 ° C, przy której
zgromadzone
sadzy spalania, pozostawiając znacznie
mniejszej ilości niepalnych popiołu. Prędzej czy
później, filtr zostanie wypełniony
Popiół. Ford zaleca wymianę filtra cząstek
stałych na nowy przy 120000 km. Gdy właściciel
dowiaduje się,
cena nowego filtra, jego nastrój pogarsza się
znacząco. W istocie, prędkość cząstek popiołu
zatykanie filtru
zależy od wielu czynników, takich jak jakość
paliw i olejów, dobrą stan części układu
paliwowego, a także
jak rodzaj pracy pojazdu. Długie podróże
wysokie prędkości przedłużyć
żywotność
filtra,
ale krótkie powolne te znacznie zmniejszyć
to. Jakiś moduł sterujący silnika określa,
że
filtr
jest zapchany popiołu. W tym przypadku,
wskaźnik błędu
zapala się, a PCM historia kod błędu P242F -
zatkania filtra cząstek stałych - nagromadzenie
popiołu.
Samochód będzie w trybie LOS. W
rzeczywistości, filtr może być szczególnie
wypełnione sadzą, która nie jest przepalona
przez wielokrotne nieudane próby regeneracji.
Optymalny do regeneracji jest ciągły ruch z
Samochód z prędkością ponad 100 km / h.
Jeżeli samochód jest regularnie wykorzystywany
do krótkich przejazdów na niskich obrotach,
temperatura spalin
nie osiąga optymalną wartość i regeneracja nie
zostanie zakończone. Następnie można
spróbować zrobić statyczne
regeneracja. Ta funkcja jest dostępna w
FORScan. Jednakże, w niektórych przypadkach,
moduł sterowania silnikiem odmawia
początek regeneracji statycznej
(prawdopodobnie, biorąc pod uwagę,
że
filtr jest
zapchany popiołu i to nie pomogło). I stało
(prawdopodobnie, biorąc pod uwagę,
że
filtr jest
zapchany popiołu i to nie pomogło). I stało
w celu spełnienia P242F kod błędu w połączeniu
z P2458 (czas trwania regeneracji filtra cząstek
stałych) trzy
lat temu na przebieg 76000km. Niestety, w tym
okresie nie było tak niezwykłe, jak FORScan
programu oraz
Nie fullfil bardziej szczegółową diagnozę.
Musiałem udać się do serwisu firmy Ford.
Zaproponowali, aby spróbować statycznym
regeneracja. Zostawiłem mój samochód, a kiedy
przyszedł odebrać, dostałem rachunek za
wymianę zaworu EGR +
Regeneracja statyczna. Jednak one dodatkowo
zaktualizowany firmware modułu sterującego.
Niestety nie mam
wiedzieć, czy zawór EGR był rzeczywiście
wadliwy. Wiadomym jest,
że
jest to wspólna
sprawa, ale nie ma kodów usterek związanych
z EGR został znaleziony w pamięci, a samochód
używany był głównie na krótkich trasach. W
rzeczywistości, filtr może być nadal
częściowo wypełnione sadzą, która nie jest
spalane przez powtarzające się nieudanych prób
regenerować. Niestety,
Kilka miesięcy temu problem powtarza się z tym
samym kodem błędu z przebiegiem 97000km.
Tym razem staję
możliwość korzystania z programu FORScan i
analizować dane z kilku czujników. Według
oscylogramy, The
Zawór EGR zdawała się być OK, a różnica
ciśnień w DPF przekroczyła 16kPa przy
prędkości 90 km / h. To zrozumiałe
że
bezwzględne wartości ciśnienia w różnych
samochodach mogą się różnić, ale moduł
sterujący silnika porównuje te pierwsze
ze wskaźnikiem zmierzonej na początku
operacji. Starałem się przeprowadzić
regenerację statyczną za pomocą
FORScan. Niestety, moduł sterujący silnika nie
chciał, aby rozpocząć cykl regeneracji,
prawdopodobnie przy założeniu,
że
filtr całkowicie zatkane pyłem i regeneracja nie
jest możliwa. Potem próbował zresetować kod
błędu oraz do
przeprowadzają pasywną regenerację na szosie.
Należy zauważyć,
że
P242F kod błędu nie da się
łatwo
wymazany. Rozwiązanie zostało znalezione w
niemieckim forum. Porady był następujący:
"Wyciągnij wtyczkę przepływu powietrza
czujnik, a następnie ponownie uruchomić silnik,
wyłączyć silnik, ponownie przeczytać kodów
usterek z pamięci ..... Teraz można znaleźć 2
Dodatkowe błędy od czujnika MAF. Podłączyć
wtyczkę czujnika MAF i wyczyścić pamięć
błędów ...... teraz
Jest to możliwe, aby usunąć P242F wraz z 2
Jest to możliwe, aby usunąć P242F wraz z 2
MAF błędów, a wyświetlacz nie więcej wskazania
silnik
Awaria systemu zarządzania. "Rzeczywiście,
Sztuczka z odłączenia wtyczki MAF (czujnik
przepływu masy powietrza) dozwolone
mi wymazać P242F kod błędu, wyłącz
wskazanie błędu na desce rozdzielczej i opuścić
tryb LOS. Jednak,
próba przeprowadzenia regeneracji pasywnej na
autostradzie również nie. Gdy prędkość pojazdu
przekracza 100
km / h, a różnica ciśnień w DPF przekracza
15kPa, PCM wykazał ponownie P242F kod
błędu oraz samochód
uaktywniony tryb LOS. Potem próbowali
przywrócić filtr cząstek stałych wyuczone
wartości za pomocą FORScan.
Procedura przeszedł pomyślnie, ale P242F kod
błędu nie zostało usunięte, a system pozostał w
LOS
tryb. Procedurę reseted parametry
DIST_REGEN i DIS_ASHFULL do 1km i
99999km,
odpowiednio. I powtórzył sztuczkę z wtyczką
MAF ponownie skasowane wszystkie kody
błędów i starał się jechać kilka kilometrów.
Ponownie, przy 100 km / h PCM pokazał kod
P242F usterki, a samochód uaktywniony tryb
LOS. Wtedy zdecydowano
odpowiednio. I powtórzył sztuczkę z wtyczką
MAF ponownie skasowane wszystkie kody
błędów i starał się jechać kilka kilometrów.
Ponownie, przy 100 km / h PCM pokazał kod
P242F usterki, a samochód uaktywniony tryb
LOS. Wtedy zdecydowano
spróbuj zdemontować filtr i umyć go wodą. W
różnych forach można znaleźć informacje o
pomyślnym
doświadczenia w prowadzeniu takich operacji.
Należy zauważyć,
że
demontaż filtra wymaga
silnych nerwów, trwałe narzędzie
i jeden asystent. Najtrudniejsze w moim
przypadku było odkręcić "przyspawane" orzechy
trzymając DPF w spalinach
miechy. Orzechy są patrząc w górę, a tam jest
bardzo mało miejsca. Musiałem zdjąć kratkę pod
"wycieraczki", a
obsługiwane od góry za pomocą dwóch
rozszerzeń i przegub dla klucza nasadowego
plus długą rurę do utworzenia
wpływ. Demontowany filtr został dokładnie umyć
wodą z węża ogrodowego. W płynącej wody
zaobserwowano
dwie frakcje - czarny i czerwony
(prawdopodobnie sadzy i popiołu). Stwierdzono
również,
że
przy końcu operacji przemywania
woda zaczęła przechodzić przez filtr o wiele
łatwiejsze. Jednakże, jest prawie niemożliwe,
łatwiejsze. Jednakże, jest prawie niemożliwe,
aby usunąć nadmiar wody
z filtra. Dlatego po zainstalowaniu filtra w
samochodzie, woda musi być odparowuje. W
moim przypadku Początkowo
różnica ciśnień podskoczył do 10 kPa na biegu
jałowym. Jednakże, jak oczekiwano, powodem
jest to pozostała
wody w filtrze. Po krótkim powolnej podróży
(zob. Wykres) woda całkowicie odparowuje z
filtra, a
Ciśnienie gwałtownie spadła.
image001.png (121 KiB) Oglądane 38619 razy
I powtórzył sztuczkę z wtyczką MAF i usunięte
wszystkie kody błędów używając FORScan
ponownie. Potem jeszcze raz
reseted filtra cząstek stałych wyuczone wartości
za pomocą FORScan. Późniejsza jazdę próbną
z prędkością do 120 km / h
wykazuje maksimum różnicy ciśnień do 4 kPa.
Biorąc pod uwagę,
że
przed praniem już z
prędkością 90 km / h,
Ciśnienie osiągnął 16 kPa, wtedy wynik jest
pozytywny. W chwili pisania tego tekstu,
samochód poszedł po umyciu DPF
około 1800 km z niemal ciągłego rejestrowania
danych czujników. W tym czasie samochód
wykonywany 7 regenerację
cykli. Różnica ciśnień w tym okresie nie
przekracza 6,5 kPa (65 hPa) z prędkością do
140km / h. Dane
wykazały,
że
moduł sterujący silnika często
rozpoczyna regenerację w najbardziej
odpowiednim momencie podczas jazdy
w mieście lub przed końcem podróży. Prowadzi
to do znacznego przebieg redukcji do następnej
regeneracji
(Zob. Wykres).
image003.png (93,15 KiB) Oglądane 38619 razy
Byłbym rad, gdyby doświadczenie opisane tutaj
może pomóc w rozwiązywaniu podobnych
problemów.
Sinclair
Posty: 2
Rejestracja: Pią 29 sierpnia 2014 22:17
Pojazd: Ford Focus II 1.6 TDCi Turnier
Top
Re: Czyszczenie zatkany DPF na Ford Focus II
1.6 TDCI
przez drschlaumeier
Sun Aug 31, 2014 7:52
am
Hallo Sinclair,
Dziękujemy za zgłoszenie.
Dodam jeszcze kilka wniosków, które przeżyłem
w moim Mazda6 GY, Facelift, 180.000km
Ale najpierw: Dzięki Forescan zespołu za wielką
darmowego programu. Używam go od kilku
miesięcy i to
Uratowałeś mi
życie
(CAR) kilkakrotnie.
miesięcy i to
Uratowałeś mi
życie
(CAR) kilkakrotnie.
Krótko mówiąc, miałem bardzo dziwny problem z
moim Mazdy 6. Podczas jazdy na autostradzie it
suddently (po 10-15 min) to
poszedł do zredukowanej mocy. Brak kodu
błędu. Po odczekaniu 2-3 min w trybie
bezczynności poszło wszystko OK.
Problem ten został powtórzony kilka razy w
ciągu 500 km jazdy autostradą. Później
odkryłem, kod błędu P0104 MAF
przerywana błąd.
Zatem ECU mówi mi,
że
coś jest nie tak z
przepływem powietrza masowej.
przerywana błąd.
Zatem ECU mówi mi,
że
coś jest nie tak z
przepływem powietrza masowej.
Korzystanie Forscan pokazał mi,
że
MAF wydaje
się być w porządku. Moja następna próba była
znaleźć jakieś przecieki powietrza w rurach, ale
nie
powodzenie.
Ok, przeczytaniu niektórych innych forach EGR
może być przyczyną, gdy nagła utrata mocy. I
rozmontował
EGR i wyczyścić go, ale problem nadal
pozostaje.
Również na
żywo
dane EGR wydaje się być w
porządku. Jedyną rzeczą, jaką widzę,
że
EGR
zamyka całkowicie pewne
sekund / minut przed wystąpieniem problemu.
Następny pomysł był turbo. Sprawdziłem
podciśnienie i mechanikę, ale wszystko
wydawało się być w porządku.
W międzyczasie miałem też problem z P2458 ale
Regeneracja statyczna działało dobrze. Mazda 6
zrobił rozpocząć długą regen
procedura, która była prawie 1h. Zrobiłem to raz
i nie krótka procedura rozpoczęła ~ 20min. tak
DPF jest czysty
teraz. Wydaje się,
że
ze względu na
zmniejszoną mocą dynamiczny regen nie
ukończył prawidłowo.
Jednak skończyło się na wyłączenie EGR
umieszczając metalową płytkę do rury EGR.
Teraz wszystko działało w porządku. już nie ma
problemu ... jednak miałem inny błąd mówiąc
niewystarczający przepływ EGR
po ~ 500 km. Ale spodziewałem się tego.
Zatem, problemem jest / był EGR.
I zdemontowany EGR ponownie, ponieważ mam
EGR elektryczny i również usunięty silnik prądu
stałego z EGR
mechanika. A teraz mogę zobaczyć problem:
Mechanicy zawór EGR przeniesienie, ale był
nieco lepki, ale nie do końca. Przypuszczam,
że
podczas jazdy autostradą EGR
zatrzymany w pewnym momencie zamknięcia,
ale po kilku sekundach / minutach zamknięte.
Zatem ECU widzi niektóre dziwne
Zgłoś jeśli naruszono regulamin