Głowica silnik DV4C.pdf

(614 KB) Pobierz
B1BB019YP0
IDENTYFIKACJA -
DANE TECHNICZNE : GÓRNA CZĘŚĆ SILNIKA
1. Głowica
1.1. Identyfikacja
Rysunek : B1BB1HXD
"a" Identyfikacja głowicy.
(1) Głowica.
(2) Obudowa wałka rozrządu.
1.2. Dane techniczne
Rysunek : B1BB1HYD
Wysokość głowicy i obudowy pokryw
łożysk
wałków rozrządu
Oznaczenie
Wysokość nominalna "A"
Wysokość nominalna "B"
Dopuszczalna niepłaskość
Dopuszczalne szlifowanie
Wartość 
66 mm
88 mm
0,03 mm
Szlifowanie nie jest dopuszczalne
Cechy szczególne : 
l
Materiał : Stop aluminiowy
l
2 zaworów na cylinder 
l
Kolektor dolotowy powietrza (wspólny kolektor ciśnieniowy
zasilania wtryskiwaczy)
l
Kolektor wydechowy : Od strony filtra oleju
l
Gniazda zaworów : Spiek żelazny
l
Prowadnice zaworów dolotowych : Spiek żelazny
l
Prowadnice zaworów wylotowych : Spiek żelazny
l
Nie dopuszcza się szlifowania płaszczyzn styku głowicy
Zamocowanie głowicy do bloku cylindrowego 10
śrubami
z gniazdem TORX.
Kolektor wydechowy przytrzymywany jest przez 10
śrub
dwustronnych i 10 miedzianych nakrętek z rozpórkami.
1.3. Obudowa wałka rozrządu
Rysunek : B1BB1HZD
"b" : Rowek ustalający.
"c" : Kołek ustalający.
(3) Górna obudowa łożysk
wałka rozrządu.
(4) Wałek rozrządu.
(5) Dolna obudowa
łożysk
wałka rozrządu.
Wspornik wałka rozrządu :
l
(3) Górna obudowa łożysk
wałka rozrządu
l
(5) Dolna obudowa
łożysk
wałka rozrządu
Materiał : Stop aluminiowy.
Szczelność połączenia pomiędzy obudową pokryw
łożysk
wałka rozrządu i głowicą : Pasta uszczelniająca.
2 obudowy
łożysk
są łączone za pomocą 10
śrub.
Zespół złożony z obudów (3) i (5) ustalany jest na głowicy
2-ma kołkami przeciętymi i mocowany 13-ma
śrubami
((M6x10)).
Ustalenie wałka rozrządu w obudowie pokryw
łożysk
zapewnia rowek ustalający "b" obok
łożyska
od strony napędu rozrządu.
1.4. Punkty podparcia wałka rozrządu
Rysunek : B1BB1I0D
"d" Punkty podparcia wałka rozrządu.
Oznaczenie
Wartość 
Średnice łożysk
"A"
24,015 (+0,033 ; 0) mm
1.5. Płaskość głowicy
Rysunek : B1BB1I1D
Płaskość głowicy sprawdza się za pomocą liniału (patrz rysunek).
Maksymalne dopuszczalne odkształcenie = 0,03 mm.
UWAGA
: W przypadku odkształcenia większego od dopuszczalnej wartości, sprawdzić
 wystawanie zaworów a następnie
zdemontować
 w
przypadku wystawania w stosunku do
płaszczyzny uszczelki głowicy.
1.6. Zawór zwrotny
Rysunek : B1BB1I2D
Zawór zwrotny (6) jest osadzany wciskowo w głowicy.
1.7. Uszczelka głowicy
Dobór klasy uszczelki głowicy
uwzględnia wystawanie tłoków w stosunku do płaszczyzny styku blok cylindrów- głowica.
Rysunek : B1BB1I3D
"e" oznaczenie typu dostawcy.
"f" Oznakowanie grubości .
Wystawanie tłoków( mm ) Grubość Liczba nacięć w "f"
0,533 do 0,634
1,25 mm (1 + 2)
0,635 do 0,684
1,30 mm (1 + 2 + 3)
0,685 do 0,734
1,35 mm (1)
0,735 do 0,784
1,40 mm (1 + 2 + 3 + 4)
0,785 do 0,886
1,45 mm (1 + 2 + 3 + 4 + 5)
1.8.
Śruby
mocujące głowicę
Rysunek : B1BB1I4D
UWAGA
:
Śruby
głowicy mogą być ponownie użyte maksymalnie jeden raz.
Długość śruby pod
łbem
"B" powinna być mniejsza lub równa 149 mm.
2. Wałek rozrządu
2.1. Sterowanie zaworów
Rysunek : B1BB1I5D
(1) Wałek rozrządu.
(2) Dźwigienki jednostronne.
(3) Popychacz hydrauliczny z automatycznym kasowaniem luzu.
(4) Zawory ssania i wydechu.
(5) Prowadnice zaworowe.
(6) Gniazda zaworów.
(7) Uszczelki trzpienia zaworów.
(8) Sprężyny zaworowe.
(9) Stopka
ściskacza
sprężyny zaworowej .
(10) Miseczki półstożkowe zaworów.
2.2. Dane techniczne
Rysunek : B1BB1I6D
"a" Oznaczenia fabryczne.
(1) Wałek rozrządu.
Średnica
A 24 (-0,02 ; -0,041) mm
Długość B
410,10
±
0,25 mm
UWAGA
: Nie ma wymiaru naprawczego.
2.3. Uniesienie krzywek
Rysunek : B1BB1I7D
Wysokość "C" = Uniesienie krzywek .
Uniesienie krzywek -
Otwarcie zaworów
Opis
Uniesienie krzywek "C"
Krzywki dolotowe
4,484 mm
Krzywki wylotowe
4,487 mm
3. Gniazda i prowadnice zaworowe
UWAGA
: Nie ma wymiaru naprawczego.
3.1. Obróbka w głowicy
Rysunek : B1DP1PJD
Wymiary obróbki głowicy dla zaworów dolotowych.
Wymiar nominalny
Wymiar naprawczy
? "A"
9,474 (+ 0,022 ; 0) mm
-
"B"
8,20 (+ 0,35 ; - 0,15) mm
-
? "C"
31,775 (+ 0,005 ; - 0,02) mm -
Wymiary obróbki głowicy dla zaworów wylotowych.
Wymiar nominalny
Wymiar naprawczy
? "D"
9,474 (+ 0,022 ; 0) mm -
"E"
8,20 (+0,15 ; -0,15) mm -
? "F"
28,9 (+ 0,005 ; - 0,02) mm -
Zgłoś jeśli naruszono regulamin