Klasa 5A
Cel zajęć: utrwalenie rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych, pisanie przepisu.
Wstęp:
Podanie tematu: Recipes- czy znasz jakiś przepis?
Powtórzenie słownictwa z poprzednich jednostek lekcyjnych (jedzenie policzalne i niepoliczalne)
Część główna:
Step 1. Stworzenie oczekiwań uczniów związanych z zajęciami (zadanie pytania o napoje które można zrobić ze składników na obrazkach ze str. 57)
Step 2. Uczniowie dopasowują produkty z obrazków do przepisów.
Step 3. Nauczyciel pyta czy uczniowie znają inne przepisy na koktajle owocowe.
Step 4. Uczniowie wykonują ćwiczenie 2 (dopasowują opis wykonywanych czynności do przepisu).
Step 5. Uczniowie uzupełniają konwersację z ćwiczenia 3 w oparciu o informacje podane w przepisie, po 1.5 minuty odsłuchują tekst.
Step 6. Nauczyciel prosi o pokazanie przepisów o których przyniesienie prosił na poprzednich zajęciach. Dzieli klasę na grupy 3 osobowe. Podaje kartki i markery. Każda grupa ma przetłumaczyć przepis na język angielski. W razie gdyby uczniowie zapomnieli o przyniesieniu swoich przepisów- pracują na tych przygotowanych przez nauczyciela.
Step 7. Każda grupa czyta swój przepis. Inni zgadują co można z tego przepisu upiec.
Step 8. Powtórzenie poznanego słownictwa. Podsumowanie zajęć i zadanie pracy domowej.
midiannever