konspekt.docx

(13 KB) Pobierz

Klasa 5A

Cel zajęć: utrwalenie rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych, pisanie przepisu.

Wstęp:

Podanie tematu: Recipes- czy znasz jakiś przepis?

Powtórzenie słownictwa z poprzednich jednostek lekcyjnych (jedzenie policzalne i niepoliczalne)

Część główna:

Step 1. Stworzenie oczekiwań uczniów związanych z zajęciami (zadanie pytania o napoje które można zrobić ze składników na obrazkach ze str. 57)

Step 2. Uczniowie dopasowują produkty z obrazków do przepisów.

Step 3. Nauczyciel pyta czy uczniowie znają inne przepisy na koktajle owocowe.

Step 4. Uczniowie wykonują ćwiczenie 2 (dopasowują opis wykonywanych czynności do przepisu).

Step 5. Uczniowie uzupełniają konwersację z ćwiczenia 3 w oparciu o informacje podane w przepisie, po 1.5 minuty odsłuchują tekst.

Step 6. Nauczyciel prosi o pokazanie przepisów o których przyniesienie prosił na poprzednich zajęciach. Dzieli klasę na grupy 3 osobowe. Podaje kartki i markery. Każda grupa ma przetłumaczyć przepis na język angielski. W razie gdyby uczniowie zapomnieli o przyniesieniu swoich przepisów- pracują na tych przygotowanych przez nauczyciela.

Step 7. Każda grupa czyta swój przepis. Inni zgadują co można z tego przepisu upiec.

Step 8. Powtórzenie poznanego słownictwa. Podsumowanie zajęć i zadanie pracy domowej.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin