KWF-II.pdf

(43 KB) Pobierz
poniedziałek, 19 października 2015
KWF II
Reklama
-
Kontrowersyjność reklamy,
-
Mix marketingowy 4P:
Product
Price
Place
Promotion:
-
reklama:
perswazyjna, płatna, właściciel ma wpływ na treść,
-
promocja:
korzyść dla klienta (promocja) nakłania do kupna,
-
sponsorowanie:
promowanie marki poprzez nadanie jej statusu elitarnej przez
np sponsorowanie drużyn sportowych,
-
patronat:
kojarzenie firmy z czymś dobrym/elitarnym,
-
sprzedaż
osobista: istotna jest obsługa/traktowanie klienta,
-
publicity:
rozgłos,
-
PR
-
świadome
budowanie relacji z publicznościami (media, klienci, społeczność
lokalna)
-
Marketing
- proces zajmujący się identyfikowaniem, przewidywaniem i zaspokajaniem
wymagań klientów w sposób wzmacniający rentowność firmy;
-
PR
- planowe i nieustanne dążenie do stworzenia dobrej reputacji firmy i zrozumienia
między instytucją a jej obiorcami (oraz pracownikami wewnętrznymi PR);
Formuła RACE (John Marston): Research, Action, Communication, Evaluation;
Formuła PENCILS (Philip Kotler): publications, events, news, community relations,
identity media, lobbying, social investments;
Najczęściej kojarzone z kreowaniem wizerunku;
-
Wizerunek:
Wygląd, image, reputacja, marka, kultura organizacyjna, tożsamość
Zwykły - powszechnie istniejące opinie na temat firmy,
Lustrzany - sposób postrzegania firmy przez samą siebie (opinia zarządu),
1
poniedziałek, 19 października 2015
pożądany - sposób w jaki firma chciałaby być postrzegana,
optymalny (suma trzech poprzednich);
Kreowanie wizerunku - umiejętność budowania i kształtowania opinii o przedmiocie;
Składowe wizerunku:
-
Tożsamość: ujednolicenie elementów które tworzą wizualny obraz firmy np
symbol, kolor, topografia, samochody, ubrania, opakowania.
-
Zachowanie firmy: stworzenie norm zachowań przedsiębiorstwa i w
przedsiębiorstwie. Np sposób działania na rynku, wartości, reguły zachowania
pracowników, postawa wobec tradycji, etykieta, kodeks etyczny itp.
-
sposób komunikowania się firmy: stworzenie zasad/standardów komunikowania
się firmy z otoczeniem zewnętrznym, jak i w samej firmie.
Formuła RACE
-
Research
-
Action
-
Communication
-
Evalutation
Formuła PENCILS
-
Publications
-
Events
-
News
-
Community Relations
-
Identity media
-
Lobbying
-
Social Investments
2
Zgłoś jeśli naruszono regulamin