Rozkład materiału według koncepcji autorskiej Beaty Szurowskiej
Zabawy ruchowe: Anna Dworak
Zajęcia umuzykalniające: Joanna Pietrzak i Magdalena Weker
Koordynator projektu: Beata Szurowska
Opracowanie redakcyjne: Agnieszka Górecka
Korekta: Zespół
Wydawca oświadcza, że dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów praw autorskich.
Publikacja, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysługują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.
Szanujmy cudzą własność i prawo.
Więcej na www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
© Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o. 2015
Grupa Edukacyjna S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 41 366 53 66; faks 41 366 55 55, e-mail: mac@mac.pl; http://www.mac.pl
Treści programowe
Tematy tygodni
Dzień tygodnia
Temat dnia
Aktywność i działalność dziecka
Cele ogólne
Cele operacyjne
Karty pracy
Zajęcia ruchowe
1
2
3
4
5
6
7
8
9
To ja
Podawanie informacji o sobie
– podawanie swojego imienia, nazwiska.
Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych
– ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni
– zakładanie ubrań, butów
– korzystanie z to-alety.
Nasza grupa
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
– poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy
– przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
– podejmowanie prób wspólnych zabaw.
(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspo-magający rozwój aktywności dzieci, Grupa Edukacyjna S.A. 2014, s. 14, 17).
Krąg tematyczny: W naszym przedszkolu
1.
Witamy w przedszkolu
· Umieszczenie w sali oznaczeń kącików zainteresowań.
– zaznajomienie z salą przedszkolną
Dziecko:
– umieszcza oznaczenia kącików zainteresowań w odpowiednim miejscu sali
· Zabawa orientacyjno--porządkowa Jak dobrze być w przedszkolu.
· Zabawa z elementem czworakowania Małe myszki.
· Zabawa orientacyjno--porządkowa Nasza grupa.
· Zabawa orientacyjno--porządkowa Stajemy prosto.
· Zabawa orientacyjno--porządkowa Przedszkolaki z jednej paki.
· Zabawy naświeżym powietrzu.
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.).
2.
Moi koledzy i moje koleżanki
· Zajęcia umuzykalniające.
- kształcenie umiejętności wokalnych
- prawidłowo śpiewa piosenkę
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 5.4., 8.1., 8.2.).
martiska89