Miesieczny_plan_pracy_Trzylatek_Marzec.pdf

(558 KB) Pobierz
Autor: Jowita Piotrowska
Koordynator projektu: Beata Szurowska
Opracowanie redakcyjne: Agnieszka Górecka
Korekta: Zespół
Wydawca oświadcza,
że
dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów praw autorskich.
Publikacja, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysługują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie
osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A
kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.
Szanujmy cudzą własność i prawo.
Więcej na
www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
©
Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o. 2015
Grupa Edukacyjna S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 41 366 53 66; faks 41 366 55 55
e-mail: mac@mac.pl; http://www.mac.pl
Kraina przedszkolaka. Trzylatek
plany miesięczne
Numery
obszarów
z podstawy
programowej
Karty
pracy,
Prace pla-
styczne,
Opowia-
dania
7
Treści
programowe
Dzień
tygodnia/
temat dnia
Aktywność
i działalność dziecka
Cele ogólne
Cele operacyjne
3
4
5
Marzec
tydzień pierwszy. Krąg tematyczny:
Zawody naszych rodziców
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Kto ma Tuptusia?
Zabawa z elementem równowagi
Po sznurku do celu.
Zabawa ruchowo-naśladowcza
Kim jest mój tata?
Ćwiczenia tułowia
Mama szuka taty.
Zabawa ruchowo-naśladowcza
W salonie fryzjerskim.
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Start, stop!
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Co pasuje do tego zawodu?
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Bieg i przysiad.
Zabawa ruchowo-naśladowcza
Zawody.
Zabawy na świeżym powietrzu.
1. Ważne za-
Zabawa usprawniająca analizę i syntezę
Dziecko:
Nasza miejsco-
wody
wość, nasz region
wzrokową
Pomieszane zawody.
Poznawanie osób
Swobodne zabawy w kąciku fryzjer-
pracujących w bli-
skim – zachęcanie dzieci do podjęcia
skim otoczeniu
zabawy tematycznej
Wizyta u fryzjera.
przedszkola
zapoznanie
wypowiada się na
Rozwiązywanie zagadek dotyczących
1
2
6
1.1., 1.2., 2.1.,
KP,
karta
2.2., 2.3., 3.3., 24
5.3., 5.4.,
14.6., 15.2.
3
– poznawanie
czynności, jakie
wykonują osoby
z najbliższego
otoczenia, nazy-
wanie narzędzi
ich pracy, zwró-
cenie uwagi na
ich ubiór
– odwiedzanie
punktów usługo-
wych, poznawa-
nie pracy zatrud-
nionych
w nich osób.
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej
wspomagający
rozwój aktywności
dzieci, Grupa Edu-
kacyjna S.A. 2014,
s. 20).
trzech ważnych zawodów – policjanta,
strażaka, lekarza. Rozmowa na temat
ilustracji i wymienionych zawodów.
Ćwiczenia oddechowe
Gasimy pożar.
Zabawa tematyczna
Wizyta u lekarza.
Burza mózgów
Jakie zawody najczę-
ściej wykonują mężczyźni?
Oglądanie obrazków lub zdjęć, które
przedstawiają mężczyzn wykonujących
różne zawody, np. policjanta, strażaka,
kierowcy.
Zajęcia umuzykalniające.
z ważnymi zawo-
dami
temat ważnych
zawodów, takich
jak: lekarz, stra-
żak, policjant
2. Zawód mo-
jego taty
1.1., 1.5., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4.,8.1.,
8.2., 14.6.,
15.1.
rozwijanie umiejęt-
ności przedstawia-
nia w ruchu zmian
tempa oraz nastroju
muzyki wesołej
i smutnej
porusza się zgod-
nie z tempem
i nastrojem mu-
zyki
3. A listonosz
listy nosi
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych –
ćwiczenie prawidłowego toru odde-
chowego.
Zabawa w określanie wysokości
dźwięków.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość
Co mi narysujesz?
Zabawa rozwijająca zmysł dotyku
Kim
jesteś?
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.3.,
5.3., 5.4., 9.1.,
13.1., 14.6.,
15.2.
4
Wykonanie pracy plastycznej
List.
Zabawa matematyczna
Ile to uderzeń?
Utrwalanie znajomości danych adreso-
wych dziecka.
Zabawa słuchowa
Kto mnie woła?
Zorganizowanie w sali kącika fryzjer-
skiego.
Zabawy ruchowe – zestaw 25.
rozwijanie spraw-
ności manualnej
wykonuje kopertę
i kartkę pocztową
4. Zawód mo-
jej mamy
rozwijanie spraw-
ności fizycznej
uczestniczy
w zabawach ru-
chowych
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.4., 6.5.,
10.1., 14.6.,
15.1.
5. W sklepie
Zabawa dydaktyczna
Jaki zawód wyko-
nuje mama?
Swobodne zabawy w kącikach tema-
tycznych – zwrócenie uwagi na stoso-
wanie zwrotów grzecznościowych.
Ćwiczenie sprawności wzrokowej
Dwa
sklepy.
Swobodne zabawy w kącikach tema-
tycznych.
Zabawa
Ile zabawek jest na półce?
Rozmowa na temat pracy w sklepie.
1.1., 2.1., 2.2.,
2.3., 3.2., 5.3.,
5.4., 13.1.,
14.6., 15.2.
zwrócenie uwagi na
podaje nazwy
rodzaje sklepów
sklepów,
i ich asortyment
w których można
kupić dany pro-
dukt
Zabawa
Prawda czy fałsz.
Zabawa tematyczna
Wycieczka do skle-
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin