Rozklad_materialu_Trzylatek_Semestr_2.pdf

(841 KB) Pobierz
1
Rozkład materiału według koncepcji autorskiej Beaty Szurowskiej
Zabawy ruchowe: Anna Dworak
Zajęcia umuzykalniające: Joanna Pietrzak i Magdalena Weker
Koordynator projektu: Beata Szurowska
Opracowanie redakcyjne: Agnieszka Górecka
Korekta: Zespół
Wydawca oświadcza,
że
dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów praw autorskich.
Publikacja, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysługują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie
osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A
kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.
Szanujmy cudzą własność i prawo.
Więcej na
www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
©
Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o. 2015
Grupa Edukacyjna S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 41 366 53 66; faks 41 366 55 55, e-mail: mac@mac.pl; http://www.mac.pl
Treści programowe
1
Tematy
tygodni
2
Dzień
tygodnia
3
Temat
dnia
4
Aktywność i
działalność dziecka
5
LUTY, TYDZIEŃ I
Cele ogólne
6
Cele operacyjne
7
Karty
pracy
8
Zajęcia
ruchowe
9
Dbamy o nasze
zdrowie
Dbałość o higienę
– ubieranie się
odpowiednio do
warunków
atmosferycznych
występujących w
danej porze roku
(zapobieganie
przegrzaniu i
zmarznięciu)
– przebywanie na
świeżym powietrzu;
uczestniczenie
w spacerach,
zabawach i
ćwiczeniach
ruchowych.
W świecie sztuki.
Plastyka
Zwracanie uwagi na
barwy wokół siebie
− nazywanie barw
Krąg
tematyczny:
Kolory wokół
nas
1.
Kolory
w naszej
sali
Słuchanie i anali-
zowanie opowiada-
nia A. Galicy
Bajka
o żółtej kredce.
wypowiadanie się
na temat
opowiadania
Dziecko:
uważnie słucha
opowiadania i
odpowiada na
pytania
2.
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.,
6.2., 14.5., 14.6.).
Kolory
Zajęcia umuzykal-
rozwijanie
porusza się według
zimy
niające.
umiejętności
własnego pomysłu,
poruszania się
dostosowując ruch
zgodnie
do dynamiki
z tempem i
i tempa muzyki
dynamiką utworu
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.,
6.2., 8.1., 8.2.).
Kolorowe
Wysłuchanie
utrwalenie nazw
rozpoznaje i
zabawki
wiersza W.
wybranych barw
nazywa wybrane
Ścisłowskiego
oraz pojęć:
kolory, rozumie
Kolorowe klocki.
wysoki, niski
i stosuje pojęcia:
wysoki, niski
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.,
9.1., 10.1., 14.2.).
3.
Zabawa
bieżna
Stań
przy
odpowiednim
kolorze.
Zabawa
z elementem
równowagi
Kłaniamy się.
Zabawa naś-
ladowcza
Rób
to, o co prosi
biały balonik.
Zabawa
orientacyjno-
-porządkowa
Dzieci, do
domu! Dzieci,
na spacer!
(według
K. Wlaźnik).
Zabawa
z elementem
toczenia
3
podstawowych
(czerwona, niebies-
ka, żółta) i pochod-
nych, nazywanie
barw −
ciepłych
i zimnych
− mieszanie barw,
nazywanie powsta-
łych
− tworzenie roztwo-
rów barw o różnym
stężeniu, szerego-
wanie ich według
natężenia barwy
− uczestniczenie
w zabawach z barw-
ną plamą, kreską,
figurą
− wyrażanie swoich
emocji poprzez bar-
wy.
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej
wspomagający rozwój
aktywności dzieci,
Grupa Edukacyjna
S.A. 2014, s. 51, 61).
4.
5.
W
Zabawy ruchowe –
rozwijanie
uczestniczy
kolorowym
zestaw 21.
sprawności
w zabawach
świecie
fizycznej
ruchowych
roślin
i zwierząt
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.,
14.6.).
Wesołe
Balony dla jeżyka
wspomaganie
rysuje palcem koła
baloniki
wykonanie pracy
dziecka do zam-
– duże i małe
techniką malowa-
knięcia linii
nia palcami.
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.,
14.3., 14.6.).
Przewróć
klocek.
Zabawa
z elementem
rzutu i skłonu
Podrzuć
i podnieś.
Zabawa
orientacyjno-
-porządkowa
Pieski – na
spacer.
Zabawa
bieżna
Papugi
i papużki.
Zabawa
ruchowa
Spacer z
woreczkiem.
Zabawa
z elementem
rzutu
Odbij
balonik.
Zabawy na
świeżym po-
wietrzu.
LUTY, TYDZIEŃ II
Poznajemy przyrodę
Zima
– dokarmianie i dopa-
Krąg
tematyczny:
Zima nie jest
1.
Ptasie
przysmaki
Dziecko:
słucha
opowiadania,
KP,
karta
20
Zabawa
z elementem
skoku i
Wysłuchanie
i analiza utworu
uważne słuchanie
tekstu
4
janie zwierząt
w trudnych zimo-
wych warunkach
– nazywanie ptaków
odwiedzających
karmnik
− zwrócenie uwagi na
ostrożność w kon-
taktach z chorymi
zwierzętami, np.
ptakami
− rozpoznawanie wy-
branych zwierząt po
śladach na śniegu.
Nasza edukacja
matematyczna
Organizacja
przestrzeni i czasu
– dostrzeganie
rytmicznej
organizacji czasu w
stałych
następstwach dnia
i nocy, pór roku, dni
tygodnia, miesięcy.
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej
wspomagający rozwój
aktywności dzieci,
Grupa Edukacyjna
S.A. 2014, s. 39, 43).
zła
2.
3.
4.
literackiego,
wypowiada się na
wypowiadanie się
jego temat
na temat tekstu
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.,
6.2., 9.1., 10.1., 14.2., 14.5., 14.6.).
Zimowe
Zajęcia umuzykal-
rozwijanie
tańczy zgodnie ze
zabawy
niające.
umiejętności
wskazówkami N.;
tanecznych oraz
bawiąc się, śpiewa
umiejętności
piosenkę
śpiewania
piosenek w
trakcie zabawy
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3.,
5.4.,8.1., 8.2., 10.1., 14.2., 14.6.).
Odwiedziny
Zabawa
Jeżyk się
rozwijanie
wybiera obrazki
pani Zimy
pomylił
umiejętności
przedstawiające
segregowanie
klasyfikowania
cechy zimy
obrazków,
gromadzenie
obrazków do
ozdobienia sukni
pani Zimy,
posługiwanie się
pojęciami: wysoko,
nisko.
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.,
9.1., 10.1., 14.2., 14.6.).
Zwierzęta
Zabawy ruchowe –
rozwijanie
czynnie
zimą
zestaw 22.
sprawności
uczestniczy w
fizycznej
zabawach
ruchowych
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.,
9.1., 10.1., 14.2., 14.6.).
B. Formy
Ptasia
stołówka.
czworakowan
ia
Wróbelki
i pies.
Zabawa
bieżna
Głodne
wróbelki.
Zabawa ins-
cenizacyjna
Pada śnieg.
Zabawa
bieżna
Kulig.
Zabawa
orientacyjno-
-porządkowa
Głodne
wróbelki.
Zabawa
ruchowa
Wesoła zima
i smutna
zima.
Zabawa
bieżna z
elementem
ćwiczeń
ortofonicznyc
h
Wiatr
i wróbelki.
Zabawa
orientacyjno-
-porządkowa
Pani Zima
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin