Rozklad_materialu_Trzylatek_Semestr_1.pdf

(803 KB) Pobierz
Rozkład materiału według koncepcji autorskiej Beaty Szurowskiej
Zabawy ruchowe: Anna Dworak
Zajęcia umuzykalniające: Joanna Pietrzak i Magdalena Weker
Koordynator projektu: Beata Szurowska
Opracowanie redakcyjne: Agnieszka Górecka
Korekta: Zespół
Wydawca oświadcza,
że
dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów praw autorskich.
Publikacja, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysługują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie
osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A
kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.
Szanujmy cudzą własność i prawo.
Więcej na
www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
©
Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o. 2015
Grupa Edukacyjna S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 41 366 53 66; faks 41 366 55 55, e-mail: mac@mac.pl; http://www.mac.pl
Treści programowe
1
Tematy tygodni
2
Dzień
tygodnia
3
Temat dnia
4
Aktywność i dzia-
łalność dziecka
5
WRZESIEŃ, TYDZIEŃ I
Cele ogólne
6
Cele opera-
cyjne
7
Karty
pracy
8
Zajęcia rucho-
we
9
To ja
Podawanie informa-
cji o sobie
– podawanie swoje-
go imienia, na-
zwiska.
Samodzielne wyko-
nywanie czynności
samoobsługowych
– ściąganie ubrań,
butów, umiesz-
czanie ich w wy-
znaczonym miej-
scu w szatni
– zakładanie ubrań,
butów
– korzystanie z to-
alety.
Nasza grupa
Współtworzenie
przyjaznej atmosfery
w grupie
Krąg tematycz-
ny:
W naszym
przedszkolu
1.
Dziecko:
– zaznajomienie
– umieszcza
Umieszczenie
z salą przedszkolną
oznaczenia
w sali oznaczeń
kącików za-
kącików zaintere-
interesowań
sowań.
w odpo-
wiednim
miejscu sali
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4.).
Moi koledzy
i moje koleżanki
Zajęcia umuzy-
kalniające.
kształcenie umiejętno-
ści wokalnych
prawidłowo
śpiewa pio-
senkę
KP,
karta 1
Witamy
w przedszkolu
2.
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 5.4., 8.1., 8.2.).
3.
Słuchanie opo-
zachęcanie do uważ-
słucha
wiadania J. Ja-
nego słuchania opo-
opowiada-
sny-Mazurek
A ja
wiadania
nia
dzisiaj nie chcę!
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 3.3., 5.3., 5.4.).
Wspólne zaba-
Zabawy ruchowe
rozwijanie sprawności
uczestniczy
wy
– zestaw 1.
ruchowej
w zabawach
ruchowych
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.2., 2.5., 3.3., 4.2., 5.4., 9.1., 10.1.).
Nasza grupa
4.
Zabawa
orientacyjno-
-porządkowa
Jak dobrze
być w przed-
szkolu.
Zabawa
z elementem
czworakowa-
nia
Małe
myszki.
Zabawa
orientacyjno-
-porządkowa
Nasza grupa.
Zabawa
orientacyjno-
-porządkowa
Stajemy pro-
sto.
Zabawa
orientacyjno-
3
– poznawanie imion
i nazwisk dzieci
z grupy
– przestrzeganie
ustalonych umów
i zasad regulują-
cych współżycie
w grupie.
Rozwijanie relacji
pomiędzy dziećmi,
opartych na wza-
jemnym szacunku
i akceptacji
– podejmowanie
prób wspólnych
zabaw.
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój
aktywności dzieci,
Grupa Edukacyjna
S.A. 2014, s. 14,
17).
5.
odbija swoją
dłoń na ar-
kuszu, two-
rząc pracę
grupową
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 3.1., 5.4., 6.5., 7.2., 8.1., 8.2.,
9.1.).
Jesteśmy przed-
szkolakami
Zabawa plastycz-
na
Nasze grupo-
we drzewko.
rozwijanie sprawności
manualnej
-porządkowa
Przedszkolaki
z jednej paki.
Zabawy na
świeżym po-
wietrzu.
WRZESIEŃ, TYDZIEŃ II
To ja
Podawanie informa-
cji o sobie
– podawanie swoje-
go imienia, na-
zwiska.
Krąg tematycz-
ny:
Jeżyk Tup-
tuś i przyjaciele
1.
Nasz nowy
przyjaciel
Dziecko:
podejmuje
próby bu-
dowania
złożonej
wypowiedzi
Zabawa
orientacyjno-
-porządkowa
Chłopcy
i dziewczynki.
Zabawa ru-
Rozmowa na
temat nowego
przyjaciela dzieci
w przedszkolu.
rozwijanie umiejęt-
ności wypowiadania
się na określony temat
4
Samodzielne wyko-
nywanie czynności
samoobsługowych
– ściąganie ubrań,
butów, umiesz-
czanie ich w wy-
znaczonym miej-
scu w szatni
– zakładanie ubrań,
butów
– korzystanie z to-
alety.
Nasza grupa
Współtworzenie
przyjaznej atmosfery
w grupie
przestrzeganie
ustalonych umów
i zasad regulują-
cych współżycie
w grupie.
Rozwijanie relacji
pomiędzy dziećmi,
opartych na wza-
jemnym szacunku
i akceptacji
nieprzeszkadzanie
innym dzieciom
w zabawie
stosowanie form
grzecznościowych
względem siebie,
dzieci, a także
osób dorosłych
2.
3.
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 3.1., 3.2., 4.3., 5.4., 6.5., 9.1.,
10.1.).
Jaki mamy
Zajęcia umuzy-
kształcenie poczucia
potrafi po-
nastrój?
kalniające.
rytmu
prawnie od-
tworzyć
rytm pio-
senki
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.2., 5.4., 7.2., 8.1., 8.2., 8.3., 10.1.,
13.4., 14.2.).
Jeżyk Tuptuś
Praca plastyczna
rozwijanie sprawności
wykonuje
ma swój zna-
Znaczek dla jeży-
manualnej
znaczek dla
czek
ka Tuptusia.
jeżyka
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.2., 3.2., 4.2., 5.4., 9.1., 14.5., 14.6.).
Mój najlepszy
Zabawy ruchowe
rozwijanie sprawności
uczestniczy
przyjaciel
– zestaw 2.
ruchowych
w zabawach
ruchowych
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.1., 1.2., 3.3., 4.2., 5.4., 13.4.).
Wykonanie syl-
rozwijanie umiejęt-
wykonuje
wetki jeżyka Tup-
ności tworzenia form
pacynkę je-
tusia z
Prac pla-
przestrzennych
żyka Tuptu-
stycznych,
karta
sia
1.
(Numery obszarów z podstawy programowej: 1.2., 3.1., 3.2., 5.4., 8.1., 8.3., 9.1.,
14.2., 14.5.).
Przyjaciele
jeżyka Tuptusia
4.
KP,
karta 2
chowa z jeży-
kiem
Taniec
odbijaniec.
Zabawa ru-
chowa
Gdzie
jest mój przy-
jaciel?
Zabawa ru-
chowa na po-
witanie
Wi-
tam dzieci.
Zabawa ru-
chowa
Ręka
do ręki.
Zabawy na
świeżym po-
wietrzu.
5.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin