Czytaj To!.docx

(31 KB) Pobierz

STARCRAFT : SUPER WAR

THE INTRODUCTION

 

 

 

1. Wstęp :

 

Projekt "Super War - The Introduction" jest bezpośrednią kontynuacją gry StarCraft: Brood War®. Składa się z dwóch rozbudowanych kampanii, które wprowadzają
w fabułę Super Wojny i kończą pewien etap w historii Sektora Koprulu. Jest on także bezpośrednim wstępem do projektu "StarCraft II - The Super War". Dla wszystkich tych, którzy raz jeszcze pragną zagłębić się w pierwszą część doskonałej strategii, jest to idealna propozycja. Dodatek zawiera również misje specjalne, samouczek
w formie krótkiej kampanii oraz różnego rodzaju mapy – klasyczne, przeznaczone do gry wyczynowej, specjalne, drużynowe oraz stworzone do trybu rozgrywki „Wolny Rajd”. Chciałbym również zwrócić uwagę na zupełnie nową ścieżkę dźwiękową dostępną w grze. Stworzone misje są najwyższej jakości i zapewnią Graczom wiele godzin doskonałej zabawy oraz w najlepszy możliwy sposób wprowadzą ich do świata Super Wojny.

 

 

2. Fabuła :

 

A) Terranie :

 

Rozbicie imperium Mengska przez Zjednoczony Dyrektorat Ziemi i wszelkie walki, które wiążą się z tym wydarzeniem doprowadziły do licznych podziałów i osłabienia pozycji Terran w Sektorze Koprulu. Niezależne organizacje takie jak Protektorat Umojan zaczęły tracić stabilność i swój potencjał militarny, a liczne bunty i rebelie stały się prawdziwą zmorą dla Terran. Ponowne objęcie władzy przez Mengska, tylko pozornie wprowadziło spokój i propaganda upadłego imperatora nie przyniosła skutku. Porażka sił Terran Dominium oraz UED w walce z Kerrigan na Platformie Omega przelała szalę goryczy i cała terrańska cywilizacja stanęła na skraju zagłady. Kilka tygodniu po zakończeniu Wojny Ras (Brood War) Zergi rozpoczęły potężną inwazję na wszystkie główne światy Terran, które stopniowo ulegały zniszczeniu pod naporem Roju. Dziesięć głównych planet oraz większość tych znajdujących się
w dalszej odległości od centrum sektora zostało zajętych przez krwiożercze Zergi,
a Rój nigdy wcześniej nie był tak silny. Terrańskie siły gnębione przez wewnętrzne konflikty nie były w stanie przeciwstawić się Zergom oraz rosnącej w siłę Kerrigan. Resztki floty UED zostały rozbite i unicestwione, zaś imperator Mengsk zmuszony był rozpocząć heroiczną walkę o przetrwanie na planecie Korhal, która niegdyś była dumną stolicą Terran. Po Wojnie Ras (Brood War) zaginął również ślad po Jamsie Raynorze, który poprzysiągł zemstę na Kerrigan i jej Zergach. Dopiero narodziny tajemniczego Super Overminda na odległej planecie Zerus powstrzymały zergowską ekspansję, jednakże znacznie ponad osiemdziesiąt procent terrańskiej populacji
w Sektorze Koprulu przestało istnieć. Ci którzy przetrwali zmuszeni są walczyć
o swoje życie z wszechobecnymi Zergami oraz piratami i rebeliami, które bez skrupułów wykorzystują sytuację, aby się wzbogacić i realizować swoje czarne interesy. Większość ocalałych Terran znajduje się na niewielkich planetach pogranicza Sektora Koprulu. Trzy planety, które zostały do tej pory pominięte przez inwazję Zergów to Shiloh, Nowe Folsom i Python znajdujący się na obrzeżach sektora. Waleczni Terranie próbują podnieść się z kolan, jednak fakty są przerażające – powrót Kerrigan i ponowna inwazja Roju może ostatecznie unicestwić terrańską cywilizację w sektorze.

 

 

B) Protossi :

 

Bohaterska walka przeciwko Zergom na planecie Shakuras tchnęła nowego ducha
w poczynania Protossów. Stworzyli oni potężną armię, na czele której stanął Hierarcha Artanis. Rozpoczął on walkę z Zergami oblegającymi Aiur, a następnie
z samą Kerrigan. Niestety ostateczna bitwa na Platformie Omega nie przyniosła pożądanego skutku i zjednoczone siły Protossów i Terran poległy. Po śmierci Raszagal zaginął Zeratul, który wydawał się być ostatnią nadzieją dla protosskiej cywilizacji. Na domiar złego po ostatniej bitwie Wojny Ras (Brood War) na Shakuras nie powrócił Artanis i protosskie siły zostały znacząco sparaliżowane. Czarę goryczy przelewa fakt, iż śmierć Aldarisa rozbiła ostatnie ocalałe struktury zarządzające Aiur. Pozostałe dowództwo znajdujące się na Shakuras rozkazało zminimalizować działania zbrojne do momentu powrotu, któregoś z największych dowódców. Na szczęście Protossów Kerrigan skierowała swoją inwazję na terrańskie światy i był to oddech dla heroicznej walki Protossów na Aiur. Najważniejsza protosska planeta została zniszczona już jakiś czas temu i stacjonujące tam Zergi skutecznie powstrzymują opór ciągle walczących wojowników. Starszyzna i dowódcy, którym udało się przetrwać walkę z Zergami nie są w stanie skonsolidować rozbitej społeczności oraz stworzyć skutecznie funkcjonującej armii. Mimo wielu starań
i bohaterskiej walki nad protosską rasą ciągle krąży widmo ostatecznej zagłady, która w przypadku zergowskiej inwazji będzie bardzo realna. Siła Protossów jest obecnie nieporównywalnie mniejsza od potęgi Roju, który wyraźnie rozrósł się przez ostatnie lata. W szeregach protosskiej armii brakuje przywódców, którzy jeszcze kilka miesięcy temu byli w stanie tchnąć niesamowitą wiarę w poczynania swoich wojowników. Jeśli w ciągu najbliższych miesięcy nie powróci lub nie wykreuje się wyjątkowo potężny przywódca, protosska rasa znajdzie się na krawędzi mimo sporego potencjału planety Shakuras.

 

 

C) Zergi :

 

Zergowska rasa wydawała się być trudna do powstrzymania od samego początku swoich starań o hegemonię w Sektorze Koprulu. Wewnętrze problemy, których apogeum Zergi doświadczyły w trakcie Wojny Ras (Brood War) odeszły już
w zapomnienie. Po objęciu suwerennych rządów nad Rojem, Kerrigan nie marnowała czasu i zapominając o swoim pochodzeniu, pochłonięta przez niewytłumaczalną rządzę krwi ruszyła do ataku. Inwazja na terrańskie światy przebiegła stosunkowo gładko, głównie ze względu na wewnętrzne problemy Terran oraz przewagę liczebną Roju. Kolonizowanie kolejnych planet i szybki rozwój tylko zwiększał różnicę Zergów w stosunku do ich wrogów. Kilku miesięcy, a może nawet tygodni brakowało Kerrigan, aby przypieczętować zwycięstwo nad Terranami, podczas gdy na tyłach zergowskiego Roju dał o sobie znać niesłychanie potężny organizm. Królowa Ostrzy, która nigdy nie była na rodzimej planecie Zergów – Zerusie, uświadomiła sobie, że bardzo szybko traci kontrolę nad otaczającymi ją Zergami. Inwazja została przerwana, a główne siły Zergów wycofały się na Char i to nie z rozkazu Królowej. Super Overmind, który okazał się powodem zatrzymania Królowej Ostrzy, ewoluował przez wiele lat, stworzony przez pierwotne zergowskie organizmy na Zerusie po odejściu stamtąd pierwszej Nadświadomości. Osiągając pełnię swojej mocy stworzył on wokół Zerusa potężne zergowskie imperium, o którym Kerrigan w gruncie rzeczy nie wiedziała, gdyż jej siła nie sięgała tak daleko. Potęga Super Overminda dosięgnęła natomiast reszty sektora i w końcu objął on władzę nad wszystkimi Zergami w galaktyce, a jego zamiary w stosunku do Królowej Ostrzy nie są znane. Zergi wydają się być nie do powstrzymania, jednak być może grozi im kolejna wewnętrzna walka. Co stanie się, jeśli Królowa Ostrzy i Super Overmind jednak połączą siły? Wrogowie Roju powinni wykorzystać dany im czas, gdyż prędzej czy później inwazja Zergów powróci ze zdwojoną siłą.

 

 

3. Charakterystyka Dodatku :

 

A) Część Główna :

 

Część główna zawiera „Wstęp”, dwie rozbudowane kampanie oraz „Zakończenie”. We wstępie Gracz informowany jest o zmianach, które zaszły w Sektorze Koprulu po ostatnich znanych z pierwszej części gry wydarzeniach, a także obecnej sytuacji na froncie. Pierwsza kampania skupia się na walce o przetrwanie dzielnej protosskiej rasy, której pomagają niespodziewani w sektorze goście. Piętnaście głównych misji przeniesie Gracza w otchłań niekończącej się walki na najwyższym poziomie. Interesujące przerywniki zbudują zaś oryginalną atmosferę rozgrywki. Druga kampania rzuci Gracza w wir wydarzeń po drugiej stronie konfliktu, czyli pośród Zergi. Kierując ich szczepami, będzie On miał za zadanie szerzyć spustoszenie
w szeregach wroga i wykonywać rozkazy bezwzględnego władcy, a każdy
z jedenastu głównych scenariuszy wraz z przerywnikami przedstawi nowe oblicze wojny. Główna część dodatku zakończona jest epilogiem dla każdej z ras Sektora Koprulu, który przedstawia namiastkę nadchodzącego konfliktu.

 

 

B) Misje Specjalne :

 

Podczas „Misji Specjalnych” Gracz wciela się w rolę dowódcy oddziału specjalnego zajmującego się tajnymi i wyjątkowo trudnymi zadaniami. Same misje są niejako kontrastem dla reszty dodatku, a ich rozegranie pozwoli spojrzeć na rozgrywkę
z nieco innej strony. Zadania przed którymi Gracz stanie w trakcie tych misji, okraszone są kilkoma efektownymi wydarzeniami.

 

 

C) Mapy :

 

Szereg zaprojektowanych na potrzeby dodatku map, ma za zadanie urozmaicić rozgrywkę i umożliwić Graczom powrót do starych, dobrych potyczek przeciwko komputerowi oraz swoim znajomym. W zestawie znajdują się standardowe oraz specjalne mapy, a także mapy do gry drużynowej i wyczynowej (z możliwymi obserwatorami).

 

 

D) Wolny Rajd :

 

Istota rozgrywki „Wolny Rajd” opiera się na wykorzystaniu realistycznych map (stworzonych do gry jednoosobowej, ale niewykorzystanych w grze) do zróżnicowanej walki. Każdy z Graczy rozpoczyna rozgrywkę z trzeba jednostkami budującymi każdej z ras, a przez osiem pierwszych minut są one nieśmiertelne. Pierwszym etapem walki jest więc odnalezienie dla siebie miejsca na mapie,
która nie jest ani symetryczna, ani w pełni zbalansowana (jedynie ilość surowców uległa zbalansowaniu). Następnie dokonując suwerennych decyzji, Gracze tworzą swoje własne bazy od podstaw, w oparciu o wybrane budowle i jednostki każdej
z trzech ras. Odpowiednia kombinacja wojsk i wykorzystanie naturalnych ukształtowań terenu są wreszcie kluczem do odniesienia sukcesu w walce
z udziałem od dwóch do czterech Graczy.

 

 

E) Sektor Koprulu :

 

Mapa Sektora Koprulu stworzona została przez autora dodatku, a jej zadaniem jest
w prosty sposób zobrazować obszar, na którym toczy się akcja gry. W momencie powstawania mapy wiadomości o Sektorze Koprulu były jeszcze ograniczone,
a wszelkie niezgodności z oryginalnym światem firmy Blizzard są nie tyle celowe,
co konieczne i wynikają z potrzeby ograniczenia obszaru akcji projektu "Super War - The Introduction". Ze względu na czytelność mapy odległości pomiędzy planetami, ich wielkość oraz stosunek do wielkości słońca zostały zmodyfikowane. Więcej informacji w legendzie mapy.

 

 

F) Oficjalna Recenzja Gry :

 

Recenzja gry została stworzona wkrótce po jej pierwszej oficjalnej publikacji na początku 2015 roku. Jej autorem jest Spyro_Malin i doskonale odzwierciedla ona zarówno zalety jak i wady projektu "Super War - The Introduction". Na jej podstawie naniesione zostały ostateczne poprawki, w związku z czym wszystkie zastrzeżenia
i błędy wytłuszczone przez autora recenzji odpowiednio naprawiono, dodatkowo ulepszając jakość projektu. Oprócz wielu przydatnych i bardzo obiektywnych informacji zawartych w recenzji jest ona napisana w oryginalny sposób i z pewnością warto zaznajomić się z jej treścią przed rozpoczęciem rozgrywki.

G) Solucja :

 

Solucja została stworzona dla wszystkich Graczy, a rozwiązania i porady,
które proponuje są niezwykle istotne. Ze względu na poziom trudności oraz jego specyfikę, nawet doświadczeni Gracze powinni niekiedy skorzystać z solucji,
aby odpowiednio przygotować się do walki. Należy pamiętać, że znajomość kluczowych aspektów misji i proponowanych przez autora rozwiązań nie wystarczy, aby sprostać trudom misji – należy również posiadać odpowiednie umiejętności,
aby móc wprowadzić swój plan w życie.

 

 

4. Szczegółowe Informacje :

 

A) Zawartość :

 

·        "Kampania - Ostatnia Szansa" (rozdział VII)

·        "Kampania - Potęga Nowego Swarmu" (rozdział VIII)

·        Nowy Soundtrack

·        Misje Specjalne

·        Samouczek – „Odkrywcy Kosmosu”

·        Bonusowe Mapy

·        Mapa Sektora Koprulu

·        Oficjalna Recenzja Gry

·        Solucja Gry

·        Galeria Super Wojny

·        Patch 1.16.1

·        Windows 7 - Color Patch

 

Zawartość w liczbach:

- 30 misji

- 19 przerywników

- 18 oryginalnych map

- 6 scenariuszy szkoleniowych

- 5 map przeznaczonych do rozgrywki „Wolny Rajd”

 

B) Wymagania :

 

Dodatek wymaga zainstalowania gier StarCraft® oraz StarCraft: Brood War® i działa
z każdą ich wersją. Dla pewności polecam zainstalowanie Patcha 1.16.1, który można znaleźć w folderze "Inne". Zalecane jest usunięcie innych patchy, modyfikujących grę.

 

C) Instalacja :

 

Aby zainstalować dodatek do gry należy włączyć aplikację "Install Super War - The Introduction" znajdującą się w folderze z dodatkiem. Po jej uruchomieniu należy wyszukać folder z zainstalowaną grą StarCraft®. Pliki należy wypakować do folderu
o nazwie "maps". Np: C:\Program Files\StarCraft\maps.

 

W celu zainstalowania patch’a wystarczy dwukrotnie kliknąć na ikonę „BroodWar-1161”, po wcześniejszym zainstalowaniu gry.

 

Aby dodać do rejestru patch naprawiający błędy z grafiką systemu operacyjnego Windows 7, należy dwukrotnie kliknąć myszą na plik kompatybilny z odpowiednią wersją systemu. Sprawdzić rodzaj systemu operacyjnego możemy klikając prawym przyciskiem myszy na „Komputer”.

 

D) Soundtrack :

 

Nowa ścieżka dźwiękowa została stworzona z utworów opublikowanych przez firmy Blizzard i TopWare. Każda kampania posiada swoją oddzielną ścieżkę dźwiękową. Przerywniki, prologi i epilogi w obu kampaniach korzystają z trzeciej (oddzielnej) ścieżki dźwiękowej. Muzyka w odprawach przed misją pozostaje niezmieniona.
Aby wyłączyć i włączyć oryginalną ścieżkę więkową w grze, należy wcisnąć "ctrl+m". Wyłączyć ścieżkę dźwiękową dodatku można klikając przycisk „Esc”, jednakże zostanie ona wyciszona tylko na czas jednorazowego przejścia wszystkich utworów i po upływie pewnego czasu włączy się ponownie na tych samych zasadach. Aby ponownie włączyć ścieżkę dźwiękową dodatku należy wczytać wcześniej zapisaną grę i muzyka wystartuje od nowa.

 

E) Prawa Autorskie :

 

W trakcie tworzenia dodatku nie zostały naruszone żadne prawa autorskie,
a wszystkie obce źródła wykorzystane przez autora zostały wymienione w punkcie „F”. Dodatek jest w pełni darmowy, a ze względu na chęć jego popularyzacji pokrywane są również koszty ewentualnej wysyłki pocztowej. Narzędzia,
które zostały użyte do tworzenia projektu, są ogólnodostępne w Internecie.

 

F) Elementy graficzne wykorzystane do tworzenia dodatku :

 

·         http://starcraft.wikia.com/wiki/Zeratul

·         http://becuo.com/protoss-dark-templar-zeratul

·         http://eu.battle.net/sc2/pl/media/wallpapers/?view=wall050

·         http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Starsinthesky.jpg

·         http://cooltext.com

 

G) Kontakt :

 

gg - 1082638

E-mail - starcraft.superwar2015@gmail.com

Facebook - https://www.facebook.com/StarCraft.SuperWar.TheIntroduction

 

 

5. Porady :

 

Najważniejsza porada dotyczy poziomu trudności dodatku – należy po niego sięgnąć po ukończeniu pierwszej części gry StarCraft® oraz dodatku Brood War®. Oczywiście jest wielu znakomitych graczy, którzy nie ukończyli rozgrywki Single Player,
ale istotna jest także dobra znajomość fabuły. AI komputera jest często wspomagane co sprawia, że rozgrywka różni się od tej proponowanej przez firmę Blizzard. Jest ona nie tylko trudniejsza, ale również bardziej skomplikowana i wymaga rozbudowanej taktyki. Musimy dobierać odpowiednie wojska oraz sposób ich wykorzystania niemal osobno do każdej z misji, a niekiedy trzeba także wiele główkować nad tym, jak pokonać defensywę wroga, mimo że nasza armia wykorzystuje cały dostępny limit. Specyfika rozgrywki może sprawić trudności nawet doświadczonym graczom, z tego względu stworzona została solucja, która proponuje skuteczne przejście każdej z misji obu kampanii głównych. Warto również często korzystać z prostego zabezpieczenia, jakim jest możliwość zapisu gry, bowiem nie wszystko na polu bitwy będzie dało się przewidzieć. Podczas gry zalecane jest ustawienie największej szybkości gry (fastest game speed). Gra na innych ustawieniach nie powinna powodować błędów, jednakże dodatek był testowany wyłącznie w najszybszym trybie gry, preferowanym przez zdecydowaną większość Graczy. Istnieje również możliwość pojawiania się podczas gry komunikatów
w lewym dolnym rogu ekranu, ale proszę się nimi nie przejmować, gdyż nie mają wpływu na rozgrywkę. W przypadku nie włączenia się kolejnej misji czy też innego rodzaju problemu, należy od nowa uruchomić scenariusz lub po prostu go pominąć. Są to sytuacje, które nie mają prawa się zdarzyć, ale pragnę ostrzec wszystkich Graczy na wszelki wypadek i z góry za nie przeprosić!

 

 

6. Ostrzeżenia :

 

Podczas gry nie powinno używać się przycisku "Esc"! Część akcji i wydarzeń będących ważnym fragmentem każdej z misji ma miejsce w trakcie dialogów
i czynności, podczas których gra jest pauzowana. Wciśnięcie przycisku „Esc
i pominięcie niektórych zdarzeń może w skrajnych przypadkach doprowadzić nawet
do zatrzymania i zablokowania misji. Pomijając ten fakt przycisk „Esc” wyłącza również (na pewien czas) ścieżkę dźwiękową zainstalowaną w każdej z misji (patrz punkt 4-D). W przypadku braku cierpliwości i chęci pominięcia dialogów i związanych z nimi wydarzeń, warto często zapisywać grę, tak aby problem techniczny nie wykluczył możliwości ukończenia misji. Podłoże utrudnień związanych z feralnym przyciskiem jest bardzo szerokie i w większości sytuacji nie doprowadzi do żadnych negatywnych skutków, jednakże najbezpieczniej w ogóle nie używać go podczas gry.

Kolejne istotne zagadnienie to fakt, iż dodatek działa poprawnie tylko w trybie „Single Player”! Mowa tu oczywiście o głównych kampaniach, misjach specjalnych oraz samouczku, których uruchomienie w trybie „Multi Player” może doprowadzić do licznych błędów i komplikacji. Zaleca się bezwzględne uruchomianie dodatku w trybie gry dla pojedynczego gracza. Dodatkowe mapy zawarte w dodatku działają poprawnie w każdym dostępnym trybie rozgrywki, w zależności od swojej specyfiki.

 

 

7. Zakończenie :

 

Tworzenie tego dodatku było dla mnie prawdziwym wyzwaniem. Wielokrotnie odstawiałem pracę nad nim z różnych przyczyn, ale zawsze do niego wracałem - czułem, że muszę go dokończyć i dopiąłem swego. Jestem bardzo zadowolony
z wykonanej pracy, aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że czeka mnie zasłużona krytyka. Dodatek ten jest łącznikiem pomiędzy dodatkiem Brood War® i projektem „StarCraft II - The Super War”, którego stworzenie na razie znajduje się w sferze marzeń. Rozgrywka proponowana przeze mnie różni się od dobrze znanej Graczom z kampanii Blizzard'a, a sumienną pracą zadbałem o każdy szczegół na polu walki
i wokół niego. Pomimo wielu poprawek, w grze na pewno znajdują się niedociągnięcia, ale od momentu rozpoczęcia mojej pracy, do ukończenia projektu minęło prawie dziesięć lat i wierzę, że moje poświęcenie nie poszło na marne. Mam nadzieję, że wszystkim Graczom, którzy będą mieli przyjemność zmierzyć się z tym wyzwaniem, projekt „StarCraft: Super War – The Introduction” przypadnie do gustu
i z wielką przyjemnością ukończą cały dodatek. Pozdrawiam wszystkich miłośników StarCraft'a®, En Taro Adun!

 

 

Tomasz Ławicki

2015

25.08.2015

Zgłoś jeśli naruszono regulamin