PLAN MIESIĘCZNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W PRZEDSZKOLU NIEPUBLICZNYM „PSZCZÓŁKA MAJA” NA MIESIĄC
LUTY 2014
CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ :30 min
CZĘSTOTLIWOŚĆ ZAJĘĆ: 2 razy w tygodniu
TEMAT
CEL GŁÓWNY/
UMIEJĘTOŚCI
1.”Winter „-Zima
· wprowadzenie nazwy pory roku: ”winter”,
· powtórzenie nazwy koloru:”white”
· wprowadzenie zwrotu: ”white winter”
· karta pracy – malowanie zimy białą farbą na czarnej kartce.
· dziecko zna znaczenie słowa : „winter”.
· powtarza za nauczycielem nazwę rzeczownika oraz zwrot: „white winter”
2. „It’s snowing”- Pada śnieg
· wprowadzenie nazw rzeczowników: ”snow”, „snowflakes”
· nauka rymowanki
· dziecko potrafi wskazać usłyszany rzeczownik,
· powtarza za nauczycielem nazwy rzeczowników,
· recytuje wierszyk wraz z grupą
· rozumie znaczenie wypowiadanych słów
3. ”Snowman” - Bałwan
Wprowadzenie rzeczownika: „snowman”
· wprowadzenie zwrotu: ”to make a snowman”- robić bałwana
· praca plastyczna- robimy bałwana z waty.
· dziecko zna znaczenie słowa „snowman”
· dziecko potrafi wskazać usłyszany rzeczownik.
· powtarza za nauczycielem nazwę rzeczownika oraz poznany zwrot
4. „I’m a little snowman” –-nauka piosenki o małym bałwanku
· powtórzenie słownictwa związanego z zimą,
· nauka piosenki o bałwanku
· dziecko poprawnie reaguje na polecenie nauczyciela,
· rozumie znaczenie rzeczowników,
· potrafi wskazać usłyszany rzeczownik,
· powtarza za nauczycielem nazwy poznanych rzeczowników,
· śpiewa piosenkę wraz z grupą
5. „Ski ang sledge”- narty i sanki
· wprowadzenie rzeczowników: „ski”, „sledge”
· wprowadzenie pytania: ”Can you ski/sledge?”
· dziecko rozumie znaczenie nowopoznanych rzeczowników
· poprawnie reaguje na pytanie nauczyciela
6. „Ice” – Lód
· wprowadzenie słowa:” ice”
· praca plastyczna- kolorowanie dzieci ślizgających się na lodzie
· dziecko wskazuje usłyszany rzeczownik,
· poprawnie reaguje na polecenia nauczyciela,
· powtarza za nauczycielem nazwę poznanego rzeczownika.
7. „Let’s play” – zagrajmy
· utrwalenie dotychczas poznanych rzeczowników, za pomocą gry-zimowe memory
· dziecko potrafi nazwać poznane wcześniej rzeczowniki
· potrafi wskazać usłyszane słowo na obrazku
· poprawnie reaguje na polecenia nauczyciela
8. „Jingle bells” –nauka piosenki
· nauka piosenki „Jingle bells”
· praca plastyczna : kolorowanie dzwoneczków
· dziecko śpiewa piosenkę wraz z grupą
Anex: wierszyki/ piosenki
Wierszyk:
Snow snow falling down
Falling on the ground
Falling here and falling there
And falling everywhere!
Piosenka:
I'm a little snowman
look at me
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf.
Brrr...it's cold!
I'm a little snowman, look at me. These are my buttons, 1 2 3.These are my eyes and this is my nose. I wear a hat and scarf. Brrr...it's cold!
Dashing through the snow, [Snow gesture.]in a one-horse open sleigh. [Sleigh gesture.]O'er the fields we go, [Move your flat right hand over your flat left hand.]laughing all the way. [Pretend to laugh.]Bells on bobtails ring, [Jingle bell gesture.]making spirits bright. [Starting with your closed hands in front of your chest, open your hands up and outwards.]What fun it is to ride and sing [Clap your hands and sing with a big smile.]a sleighing song tonight. [Sleigh gesture.]
Oh! Jingle bells, jingle bells, [Jingle bell gesture with one hand, then with your other hand.]jingle all the way. [Jingle bell gesture with both hands.]Oh what fun it is to ride [Clap your hands and sing with a big smile.]in a one-horse open sleigh. [Sleigh gesture.]
Hey! Jingle bells, jingle bells,jingle all the way.Oh what fun it is to ridein a one-horse open sleigh.
jo-chom